پیشرو موتور پارسیان کاربردهای سوخت دیزل | dieselcommittee

او با روغن‌های گیاهی یا بیودیزل هم آزمایش‌هایی انجام داد تا اینکه صنعت نفت شروع به تولید سوخت دیزلی کرد. بیشتر سوخت‌های دیزلی که امروزه استفاده می‌شود از نفت خام تهیه می‌شود. سوخت دیزل یک نوع سوخت تقطیری است و استفاده از بیودیزل هم بسیار متداول است.

  • پروسه حذف گوگرد از سوخت جاده ای کم کم شروع شد و این باعث شد که هوا تمیز تر شود و این سوخت به بدن کمتر آسیب برساند.
  • در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد.
  • موتور دیزل نوعی از موتورهای درون‌سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود.
  • در ادامه تفاوت هایی که این دو موتور را از یکدیگر متمایز می کند، بررسی کردیم.

در مجله خبری دیزل کمیته های دیزلی در هنگام سرما بهتر است از هیتر ها یا گرمکن های مخصوص گرم کردن گازوئیل استفاده شود ، زیرا احتمال یخ زدن سوخت در زمستان و روشن نشدن موتور وجود دارد. از آنجایی که خودروهای دیزلی هنوز در کشوری مانند ایران محبوبیت چندانی ندارند، به ویژه در مناطق شهری، یافتن پمپ بنزینی که گازوئیل عرضه می کند می تواند چالش بزرگی باشد. همچنین کیفیت پایین گازوئیل موجود در ایران یکی دیگر از مشکلات عمده استفاده از خودروهای دیزلی در کشورمان است. سوپاپ ندارد ، در نتيجه شروع و پايان سوخت پاشي را پمپ كنترل مي كند. يكي از محدوديتهاي اين نوع سوخت پاش اين است كه سوخت از آن چكه مي كند و سبب احتراق زود هنگام و تلف شدن سوخت مي شود. اگر موتور با دور rpm1000، يعني 1000 دور در دقيقه ،كار كند، عمل سوخت پاشي بايد در300 را ثانيه انجام شود و شروع سوخت پاشي نبايد به مدتي بيش از زمان لازم براي يك درجه چرخش ميل لنگ به تعويق بيفتد .

http://boostercctv.irایمنی موتورهای ژنراتور دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی بسیار بیشتر است زیرا گازوئیل نسبت به بنزین کمتر فرار بوده و قدرت اشتعال آن هم به مراتب از بنزین کمتر است. که زمان زیادی از ماشین میگیرند از این نوع موتورها استفاده میکند. در موتورهای بنزینی چون نسبت سوخت و هوا باید در حد مشخصی باشد، مقدار باز شدن دریچه هوا که با گاز دادن پیشرانه اتفاق می‌افتد، از عوامل موثر بر مقدار پاشش سوخت و در نتیجه میزان انرژی تولید شده در پیشرانه است. اما دریچه هوا در پیشرانه‌های دیزلی همیشه به صورت کامل باز است و فقط مقدار سوخت با گاز دادن، تغییر می‌کند. بنزین از گازوییل، فرارتر بوده و علاقه بیشتری به آتش گرفتن و انفجار دارد.

ویژگی های که سوخت دیزل باید داشته باشد

دیزل و بنزین دو سوخت بسیار پر مصرف هستند که هر دو از یک ماده اولیه یعنی نفت خام تولید می شوند. اما باید توجه کرد که دیزل از بنزین آلودگی بیشتری ایجاد می کند. فرآیند سوختن سوخت در موتور با سوخت دیزل کامل تر و با راندمان بالاتری انجام می شود.

موتور های دیزل چگونه کار می کنند؟

با این حال، برخلاف بنزین، دو مسئله اصلی در مورد افزودنی‌ها در سوخت دیزل وجود دارد. اولین مورد تمیز نگه داشتن نازل انژکتور و دوم جلوگیری از ژل شدن در هوای سرد زمانی که دما به زیر یک نقطه خاص می‌رسد. سوخت دیزل حاوی اجزای غیرفرار بیشتری نسبت به بنزین است و محدوده جوش بالاتری دارد (بین 160 درجه سانتیگراد تا 371 درجه سانتیگراد).

موتور دیزل Antor 3LD510