در موتور های دیزلی در هنگام سرما بهتر است از هیتر ها یا گرمکن های مخصوص گرم کردن گازوئیل استفاده شود ، زیرا احتمال یخ زدن سوخت در زمستان و روشن نشدن موتور وجود دارد. هوا که از طریق فشرده سازی گرم شده است، سوخت را مشتعل کرده و پیستون را مجبور به پایین آمدن میکند. دیزل حاوی مواد افزودنی کمتری نسبت به بنزین بوده و در نتیجه گازهای گلخانهای کمتری آزاد میکند. با این حال، گازوئیل هنگام سوختن، گوگرد بیشتری تولید میکند که به افزایش احتمال بارش باران اسیدی کمک میکند. تانک هایی با وزن 2000 تن را با سرعت های حتی 60 کیلومتر بر ساهت جابه جا می کرد و این شد که استفاده از موتور های بسیار پر قدرت دیزلی در این صنعت نیز جا افتاد و تا امروز از پیشرفته ترین موتور های دیزلی رو نمایی شد .
استوریهای برق نیوز/اشتباهات مپنا، تغییر مدیرعامل توزیع برق البرز، شهرکهای انرژی خورشیدی، فساد در صنعت برق، حل مشکلات صنعت برق
مهندس آلمانی ( و. پاریس ۱۸۵۸ – ف. ۱۹۱۳ م. ) مخترع موتور دیزل . توربو شارژرها دارای دو فن می باشند که بر روی یک محور ثابت اند. رسانه مهارتی نماتک به شما کمک میکند تا به راحتی مهارتهای کاربردی در حوزه صنعت را بیاموزید و گامی موثر در پیشرفت صنعت کشور بردارید. به دور یک هسته ی آهنی پیچیده شده و به دلیل اتصال به میل لنگ هم زمان با موتور به چرخش درمی آید. سپس ژنراتور انرژی مکانیکی تولید شده را طی فرآیند القای مغناطیسی به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. این بدین معناست که اگر یک صفحه داغ داشته باشید و چند قطره گازوئیل روی آن قرار دهید به محض رسیدن دما به حدود 500 درجه فارنهایت، این سوخت با چکاندن آن روی این صفحه داغ بدون هیچ کبریت یا شعله ای شروع به اشتعال می کند.
رینگ های پیستون
در واقع این موتورها انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. سوخت مورد استفاده در موتورهای دیزلی گازوئیل بوده و نحوه عملکرد این نوع از موتورها متفاوت با موتورهای بنزینی و یا گازی می باشد. چون موتور دیزل جهت ایجاد گرما برای اشتعال مخلوط گازوئیل و هوا درون سیلندر، متکی بر فشار تراکم است. هر پوند تراکم کمتر باعث احتراق سوخت کمتر درون محفظه تراکم می شود. با توجه به تعداد سیلندر و توان این موتورها، از آنها برای ساختارهای کوچک و بزرگ استفاده میشود.
صدا خفه کن ها در این موتورها برای خنک کردن گازهای خروجی استفاده می شوند. کامیون داران و اشخاصی که با این ماشین ها سر و کار دارند باید قسمت های اصلی موتور دیزل را بشناسند و با عملکرد آنها آشنا باشند تا در مواقع اضطراری بدانند که چه کاری انجام دهند. دیزل ژنراتور نقش منبع اصلی برق را ایفا می کند دیزل ژنراتورها بصورت پیوسته مورد استفاده قرار می گیرند. همانطور که گفته شد، سوخت دیزل جهت تأمین برق مورد نیاز، بوسیله ژنراتورها به انرژی الکتریسیته تبدیل می شود. این به نوبه خود باعث فرسایش سریع تر اجزای داخلی و همچنین بازده کم به علت اصطکاک می شود.
زیرا مجله خبری دیزل کمیته دیزل ذره ذره داخل سیلندر وارد میشود و در مقایسه با بنزین کندتر میسوزد. این موتورها دارای یکسری معایبی هستند که در این قسمت به بررسی آنها خواهیم پرداخت. همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، موتورهای دیزلی و قطعات مربوط به آنها گران هستند. البته مواردی که ذکر کردیم در نمونههای جدید موتورهای دیزلی تا حد قابل توجهی کمتر دیده میشوند. هزینههای نگهداری از موتورهای دیزلی با توجه به سنگینی قطعات، اصطکاک آنها و نیاز به نیروی کار متعدد نسبت به سایر موتورها بیشتر است.
- همه آن ها مانند موتورهای بنزینی است با این تفاوت که در آن به جای شمع، انژکتور نصب شده است.
- همانطور که تمام قطعات خودرو نقش مهمی در عملکرد آن دارند، واتر پمپ نیز به همان اندازه عملکرد مهمی د…
- در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شدهای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله پس از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام میگرفت.
- همچنین ممکن است در برخی موتورها یک فیلتر خنک کننده وجود داشته باشد و یک “پمپ آب” که در واقع یک پمپ خنک کننده است.