نمونه اولیه استون مارتین V600 Le Mans برای فروش

نمونه اولیه استون مارتین V600 Le Mans برای فروش

لمانز سال آینده یکی دیگر از مسابقات بزرگ خواهد بود. مرسدس برای اولین بار از زمان پرواز CLR هایش در سال 1999 به La Sarthe بازگشت. تیم بریتانیایی Jota پس از دو سال کارکردن پورشه 963 با مشتری، شریک کاری کادیلاک می شود و حداقل دو نقطه را در شبکه برای هیولا V-Series.R حفظ می کند. و استون مارتین با Valkyrie LMH به کلاس برتر مسابقات اتومبیلرانی نمونه اولیه باز می گردد و به یک وقفه 14 ساله با انبوهی از خوبی های V12 پایان می دهد.

استون مارتین و لمانز خیلی به عقب برگشته‌اند و در مسابقه افسانه‌ای 24 ساعته از زمان شروع آن در سال 1928، 20 پیروزی در کلاس کسب کرده‌اند. بخش خوبی از بردها در سال‌های اخیر در رده‌های GT به دست آمده است، از DBR9 GT1 که افتخارات کلاسی را کسب کرده است. 2007 تا آخرین پیروزی خود در مسابقه 2022 با Vantage GTE آماتور. با این حال، پیروزی آشکار برای چندین دهه از این شرکت دور مانده است. تلاش شد تا با خودروی AMR1 Group C در سال 1989 و یک جفت ماشین LMP1 در این سمت از هزاره برنده کلاس برتر شود، اما در حال حاضر پیروزی آن در سال 1959 تنها تاج لمانس باقی مانده است.

واضح است که این مدت زمان زیادی پیش بود، بنابراین استون دوست دارد هر چند وقت یک‌بار به ما یادآوری کند که آن سال‌ها پیش چه دستاوردهایی داشته است. اخیراً، این یادآوری به شکل DBS Superleggera 59 Edition رسید که با همان رنگ‌های برنده مسابقه، یک جفت کلاه ایمنی به سبک دهه 50، تعدادی لوح یادبود، و بس. با این حال آنچه ما در اینجا داریم کمی خاص تر است. نه تنها Vantage V600 Le Mans، اولین LM ویژه استون و نسخه نهایی V8 brute قدیمی است، بلکه تنها نمونه اولیه کارخانه و خودرویی است که در تمام مواد مطبوعاتی و بازاریابی آن استفاده می شود.

نسخه ویژه V600 که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی خود در لمانز در نمایشگاه خودرو ژنو 1999 عرضه شد، با این خودرو در مرکز صحنه قرار گرفت، نسخه ویژه V600 با رنگ سبزی مشابه با برنده مسابقه به پایان رسید و ظاهری عجیب‌تر از آن داشت. ماشین پایه با سوراخ‌های بینی باز شده، شکاف عمیق‌تر و دریچه‌های جانبی الماسی شکل که از DBR1 الهام گرفته شده است. قدرت در ابتدا بدون تغییر باقی ماند، اگرچه اکثر خودروها (از جمله این یکی) توسط استون مارتین ورکز برای تبدیل به مشخصات V600 فراخوانی شدند و قدرت را از V8 5.3 لیتری دو سوپرشارژر از 558 اسب بخار به 612 اسب بخار افزایش داد. این بسته همچنین شامل ترمزهای AP Racing و دمپرهای قابل تنظیم Koni همراه با فنرهای Eibach بود. این واقعاً برتری Vantage بود و همچنان یکی از پرطرفدارترین‌هایی است که استون ساخته شده است.

پس از رونمایی بزرگ در ژنو، شاسی شماره 70229 در اینجا در کنار DBR1 برنده در Le Mans 24 Hours آن سال ظاهر شد و در رژه 200 خودرویی قبل از شروع مسابقه به نمایش درآمد. این یک رژه معمولی نخواهد بود، زیرا در آگهی ادعا شده است که V600 با سرعت 175 مایل در ساعت در مسیر مستقیم Mulsanne حرکت می کند، که وقتی در نظر بگیرید که شیکین ها در جای خود قرار داشتند، بسیار چشمگیرتر است. پس از ظاهر شدن در Le Mans، نمونه اولیه V600 به صورت خصوصی فروخته شد و حدود ده سال گذشته را در کنار یک استون مارتین قابل توجه – از جمله دو DB4GT اصلی – در یک گاراژ با دمای کنترل شده پارک کرده است.

اگرچه در تمام این مدت کار نکرده است، اما مالک قبلی آن را در سال 2022 به لمانز بازگرداند که اتفاقاً آخرین باری بود که استون یک برد کلاسی به دست آورد. و به نظر می رسد که به خوبی از آن مراقبت شده است، زیرا متخصصان استون RSWilliams اخیراً کمی کار کرده اند (لاستیک های جدید پیرلی، سوپرشارژرهای بازسازی شده، شیلنگ های جدید و قطعات مختلف دیگر) بنابراین برای بازگشت به Le Mans سال آینده آماده است. . قیمت پیشنهادی 439995 پوندی با توجه به منشأ آن نباید غافلگیرکننده باشد و این در مورد نرخ ادامه دار LM ها در این روزها است. با این حال، می‌توانید یک V600 معمولی را با تقریباً نصف قیمت بخرید، یا می‌توانید صبر کنید و ببینید که آیا استون دلیلی برای ساخت یک لمان ویژه دیگر در اواسط ژوئن سال آینده خواهد داشت یا خیر.

منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=49243