موتور های دیزل چگونه کار می کنند؟ | dieselcommittee

وقتی که مجله خبری دیزل کمیته دیزل به محفظه احتراق وارد شود، به خودی خود در اثر هوای بسیار داغ و فشرده احتراق می یابد. مصرف سوخت موتورهای دیزلی، به صرفه‌تر بوده و هزینه‌های کمتری به مالک خودرو تحمیل می کند. ضمن اینکه برخلاف تصور عموم، امروزه موتورهای دیزلی بسیار پاک‌تر از گذشته و حتی پاک‌تر از نمونه‌های بنزینی هستند و گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کنند. به همین خاطر است که در بحث خودروهای هیبریدی، از موتورهای بنزینی استفاده می‌شود تا آلایندگی آنها در مجموع کاهش یابد.

مقاله با موضوع سامانه سنجش لحظه‌اي سوخت مصرفي خودرو جهت عيب يابي و بررسی عوامل تاثیر گذار بر آن

روش بالا بر خلاف موتور های بنزینی و گازسوز است که برای مخلوط کردن سوخت و هوا از یک سوپاپ جرقه ای برای ایجاد احتراق استفاده می‌کنند. در سال ۱۸۹۲، دکتر رودولف دیزل آلمانی، حق اختراع یک موتور طراحی شده را به ثبت رساند که در آن احتراق سوخت بلافاصله پس از تزریق به سیلندر سوخت انجام می شد. این اشتعال ناشی از گرمای زیاد تولید شده توسط چگالی هوای بالا بود.

  • البته در موتورهای بنزینی جدید که از سیستم سوخت‌رسانی انژکتور استفاده می‌کنند، عمل ترکیب بنزین و هوا در داخل سیلندر اتفاق می‌افتد.
  • و اینگونه است که هزینه نگه داری و تمرین از این موتور را به شدت افزایش می دهد.
  • رودولف دیزل سال ۱۸۵۸ در پاریس متولد شد و پدر و مادرش مهاجران باواریا بودند.
  • این مراحل اضافی کمک می کند تا سوخت ما به یک سوخت بهتری تبدیل شود و آسیب کمتری وارد کند.
  • بنزین از گازوییل، فرارتر بوده و علاقه بیشتری به آتش گرفتن و انفجار دارد.

دیزل ژنراتور چیست؟ دیزل ژنراتور در واقع یکی از پرکاربردترین محصولاتی است که موتور دیزل در آن به‌کار گرفته می‌شود و می‌تواند برق اضطراری مناطقی که محروم از برق هستند یا مناطقی که قطعی و وصلی زیادی دارند، تامین کند. به‌طورکلی موتورهای دیزل از سوخت و اکسیژن برای تولید انرژی استفاده می‌کنند. در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت می‌کند و با شروع زمان تنفس چرخه جدیدی آغاز می‌گردد.

تولید سوخت دیزل

در این مطلب نحوه عملکرد موتورهای دیزل به‌طور کامل توضیح داده شده است. موتورهای دیزل برای رسیدن به قدرت و پیشرفت امروزی خود مسیر بسیار طولانی از گذشته تا به امروز طی کرده‌اند. پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته‌است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلأ نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد. موتورهای دیزلی از قطعات بزرگتر و بادوام تری استفاده می کنند زیرا انفجارهای داخلی بیشتر است و باید بتوانند در برابر این انفجارها مقاومت کنند.

فيلتر بعدي ،كه گاهي فيلتر اوليه ناميده مي شود، بيشتر ذرات ريز را مي گيرد. فيلتر هاي اوليه و ثانويه را مي توان در يك محفظه ،يا در محفظه هاي جداگانه قرار دارد. طراح موتور اندازه باك را طوري تعيين مي كند كه بتواند سوخت كافي را براي كار موتور براي مدتي معقول را در خود جاي دهد ، بدون آنكه نيازي به سوخت گيري مجدد داشته باشد . تا زمانی که گازوئیل به نقطه اشباع نرسیده باشد، آب قادر به محلول شدن در آن خواهد بود. هنگامی که آب از نقطه اشباع خود بیشتر شود، آب نمی‌تواند دز آن حل شود و به شکل امولوسیون و یا اشباع در خواهد آمد.

http://boostercctv.ir