به همین سبب در هنگام تزریق دیزل به محفظه عمل سوختن به طور کامل انجام میشود. موتور های دیزلی دارای مزایای متعددی نسبت به سایر موتور های احتراق داخلی دارند. این سوختن و احتراق باعث انرژی زیادی میشود و موجب آن است تا پیستون به سمت پایین حرکت کند و باعث حرکت میل لنگ میشود . روش بالا بر خلاف موتور های بنزینی و گازسوز است که برای مخلوط کردن سوخت و هوا از یک سوپاپ جرقه ای برای ایجاد احتراق استفاده میکنند.
کاربردهای مختلف موتورهای دیزلی
وظیفه تنظیم میزان سوخت وارد شده و فشار مورد نیاز جهت اسپری و تزریق سوخت را عهده دار می باشد. ۶٫موتور دیزل نیازی به احتراق با ولتاژ بالا ندارد در نتیجه باعث امنیت و اعتماد بیشتر ، سازگازی آسان با محیط های مرطوب میشوند. ۱٫سوخت دیزل دارای تراکم انرژی بیشتری است و حجم سوخت کمتری برای انجام یک مقدار مشخص از کار لازم است . گازوئیل در محفظه میسوزد و پیستون را به پایین هُل میدهد تا میل لنگ حرکت کند. بالا آمدن پیستون و فشرده کردن هوا که گرمای بسیار زیادی را ایجاد میکند.
استارت خوردن موتورهای بنزینی در مقابل موتورهای دیزلی
۵- شستشوی مجله خبری دیزل کمیته سیلندرها که منجر به افزایش طول عمر کارکرد دیزل و پایین آمدن استهلاک دستگاهها میگردد. بیشترین موتورهای دیزل در جاده ها شهرها و برروی مولد های برق دیزل ژنراتور استفاده میشود. گفتیم که فشار هوای ورودی توسط توربوچارجر از ۵/۱ تا ۲ اتمسفر افزایش می یابد.
خب باید بدانید به دلیل سهل انگاری رانندگان این اتفاق می افتد وگرنه آلودگی در موتور دیزل به شدت کمتر است آلاینده های تولیدی از موتور بنزینیست . در این حالت علاوه بر شمعها، قطعات موتور مانند سیلندر و پیستون نیز باید حتما تعویض شوند. عمر شمعها به طور معمول حدود یک سال است، اما اگر درست استفاده شود میتواند تا ۳ سال یا حتی ببشتر هم کار کند، اما به طور کلی عمر استاندارد شمعها یک سال است.
- ساختمان سوپاپ ها در موتورهای دیزل مانند بنزینی است با این تقاوت که جنس آن ها از آلیاژهایی مقاوم تر در مقابل فشار و حرارت انتخاب می شود.
- سوخت ارزان تر با چگالی انرژی بالاتر در مقایسه با بنزین و از طرف دیگر این سوخت سنگین تر و روغنی تر از بنزین است که نقطه جوش آن کمی بیشتر از آب است.
- بیودیزل به عنوان B20 (مخلوط 20 درصد بیودیزل) و B100 (بیودیزل خالص) شناخته میشود.
- پینیون نیز با دندانه های فلایویل درگیر شده و میل لنگ را می چرخاند.
- این حالت باعث بوجود آمدن پرشهای سنگینی در موتور میشود که این پرش حتی روی کمکفنرها هم تاثیر میگذارد.
اگر موتوری دارید که دارای گرم کن است، همیشه مطمئن شوید که از آنها استفاده می کنید. اگر هنگام چرخش موتور، سوخت بدون حباب از پیچ های هواگیری لوله انژکتور خارج نشود، در اینصورت یک گم به عقب برگشته و لوله ورودی پمپ انژکتور را شل کنید. کاهش ولتاژ باتری در شیر برقی قطع سوخت تزریق سوخت به ناحیه سر سیلندر را متوقف می کند که در این حالت ولتاژ را در شیر برقی قطع پمپ سوخت بررسی کنید.