مسیر لوله ها به تانک و همچنین مسیر از تانک سوخت به پمپ سه گوش را نیز بررسی کنید ، پمپ سوخت خود را باز کرده و امتحان کنید که به اندازه کافی قدرت مکش داشته باشد. موتور تا زمانی که دمای خنک کننده افزایش یابد، باید گرم شود، بین 75 تا 85 درجه سانیگراد. در ابتدا از شارژ بودن کامل باتری و سالم بودن استارت موتور خود اطمینان حاصل کنید. اگر شیر EGR شما گیر کرده یا نتواند عملکردی داشته باشد، دیزل شما علائم مانند خستگی خفیف، قدرت کم و دود سیاه یا سفید از اگزوز خود را تجربه خواهد کرد. براده های حاصل از این عمل وارد مسیر سوخت شده و انژکتورهای شما را نیز خراب می کنند.قبل از جایگزینی پمپ سوخت و انژکتور حتما مسیر سوخت را تمیز کنید.
- آکروید استورات در سال 1890 میلادی امتیاز ساخت موتوری را بدست آورد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم میشد و سپس به منظور جلوگیری از اشتعال، سوخت داخل هوای متراکم شده تزریق می شد، فشار این موتورها بسیار پایین بوده است.
- این خبر را توشیهیرو میبه، رئیس خودروسازی هوندا در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد.
- در موتورهای دیزلی ، فشرده سازی هوا حدود 25 برابر شدیدتر از موتور بنزینی صورت گرفته و بعد با ورود سوخت، به خاطر دمای خیلی بالای سیلندر که از فشرده سازی هوا ناشی شده است، انفجار صورت می گیرد.
- اگر یک جستجو ساده در اینترنت بکنید متوجه خواهید شد که جایگاههای سوخت گازوئیل در حوالی تهران بهعنوان پایتخت کشور، بسیار از مرکز شهر دور هستند و بخش اعظمی از آنها هم در جادهها بناشدهاند.
- سامانه روغن کاری سامانه روغن کاری باعث میشود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک میشود.
که در این صورت در موتور 2 زمانه شما مکش و تراکم را در یک سیکل و قدرت و تخلیه را در سیکل دوم و یا سیکل آخر مشاهده می کنید . در آخرین ساعات ۳۰ آذرماه امسال و مصادف با بلندترین شب سال، رکورد جدید تولید خودرو توسط آبی پوشان جاده مخصوص در شرایط تحریم و تهدیدهای بینالمللی رقم خورد. خانه | تعرفه تبلیغات | همکاری با ما | تماس با ما فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. نفت خام تنها سوخت طبیعی است که در زمین یافت میشود؛ پس از تصفیه آن در پالایشگاه، به چند نوع مختلف سوخت همانند بنزین، سوخت جت، نفت سفید و البته گازوئیل جداسازی میشود. زیرا این موضوع موجب تولید گرمای اضافی میشود و میتواند به موتور آسیب برساند.
کامیونت 6 تن دیما
مثلا برای تصیمیم در مورد اینکه آیا پمپ آب بنزینی بخرید یا دیزلی، اگر حجم کار بالاست و برای کاری مداوم ، طولانی و سنگین قرار از آن استفاده شود، طبیعتا موتور دیزل گزینه صحیح است. ما می دانیم که وسایل نقلیه سبک تر مانند موتور سیکلت، اسکوتر و اتومبیل ها، معمولا از بنزین در موتورهای خود استفاده می کنند در حالی که دیزل در ماشین آلات بسیار سنگین تر مانند تراکتورها، کامیون ها و اتوبوس ها استفاده می شود. بنابراین، نوع سوخت مورد استفاده نیز نقش عمده ای در تعیین تفاوت عمده بین موتورهای بنزینی و دیزلی ایفا می کند. مثلا خودروهای مسافربری با باک سوخت 50 لیتری می تواند بیش از 1000 کیلومتر را طی کنند.
مقاله پیشنهادی : شرایط رانندگی در آلمان چیست ؟
آنچه برخی سازندگان در مجله خبری دیزل کمیته دارند استفاده از بیشترین تعداد قطعات تکراری و ماژولار در مکانیک خودروهای دیزل و مکانیک بنزین به منظور صرفه جویی در هزینه ها، بهبود قیمت و افزایش انعطاف پذیری است. ولوو با خانواده موتورهای جدید Drive-E مکانیکی طراحی کرده است که پیچیدگی را با استفاده از یک رویکرد ماژولار و فشرده کاهش می دهد. به همین دلیل است که اکثر اتوبوس ها و تاکسی ها در کشورهای مختلف، موتورهای دیزلی دارند. بدين معنا که سوخت به هنگام ورود به موتور با هوا مخلوط ميشود و در درون سيلندرها فشرده ميشود. سپس مخلوط سوخت و هوا مشتعل ميشود و پيستون را حرکت ميدهد و باعث چرخش ميللنگ ميشود. سپس پيستون در سيلندر به سمت بالا ميرود و گازهاي حاصل از احتراق را از اگزوز خارج ميکند و اين چرخه مجددا تکرار ميشود.
تنها تفاوت موجود بین این دو موتور، به شیوه بروز این انفجارها بازمیگردد. در موتور بنزینی، بعد از ترکیب شدن سوخت با هوا و فشرده شدن آن توسط پیستون، موتور به مرحله احتراق از طریق شمع ها میرسد. در زمان فشرده شدن هوا، افزایش دما رخ میدهد و سوخت به مرحله احتراق میرسد. جالب است بدانید که این موتورها برای حمل کالاهایی در مسافت های طولانی بسیار کاربردی و مهم هستند، اما برای همه افراد بهترین گزینه انتخابی نیست. اکنون زمان تغییر کرده و بهبود دید مردم نسبت به موتورهای دیزلی با سوختی بهتر و تولید کمترین صدا فرا رسیده است.