موتور دیزل چیست انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل | dieselcommittee

فشار زیاد گازهای منبسط شده (به علت احتراق) پیستون را به طرف پایین و تا نقطه مرگ پایین می‌راند. حرکت پیستون از طریق شاتون به میل‌لنگ منتقل می‌شود و موجب گردش میل‌لنگ می‌گردد. در این مرحله حرارت گازهای مشتعل شده به ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود ۸۰ اتمسفر افزایش می‌یابد. تراکــم آدیاباتیک در طول مدت زمان واکنش داخل موتور، گرما بین سیستم موتـور و محیط جابجا نمی‌شود. دمای بالای هوا در سیلندر به دلیل همین تراکم آدیاباتیک است که احتراق هوای فشرده بدون سوخت فشرده انجام می شود.

مشاهده محصولات بر اساس برند

در این مجله خبری دیزل کمیته مخلوط سوخت و هوا مشتعل می شود و باعث انفجار می شود. این انفجار است که باعث می شود پیستون به سمت پایین حرکت کند و میل لنگ را به حرکت درآورد. فاز آخر تخلیه از طریق اگزوز است که در آن مخلوط هوا و سوخت مصرف شده از طریق دریچه خروجی باز شده از سیلندر خارج می شود تا یک چرخه جدید شروع شود.

  • انفجار در موتورهای بنزینی با شمع انجام می‌شود اما در موتورهای دیزلی اصلا شمع نداریم و با فشردگی بسیار زیاد هوا و در نتیجه داغ شدن آن، به محض پاشش گازوییل در سیلندر، شاهد انفجار و آزاد شدن انرژی سوخت هستیم.
  • با پایین آمدن پیستون یک خلا نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد.
  • سیستم کارکرد هواپیما ها و در کل موتور های صنعت هواپیمایی به شدت ا موتور های زمینی و دریایی متفاوت است .
  • موتورهای دیزلی در کامیون‌ها، قطارها، قایق‌ها و کرجی‌ها استفاده می‌شوند و در حمل‌ونقل همه محصولاتی که مردم مصرف می‌کنند، نقش دارند.
EPA مواد افزودنی را تنظیم می‌کند، زیرا بر انتشار گازهای گلخانه‌ای تأثیر می‌گذارد. در ابتدای کار که میزان آب در گازوئیل کم است، این دو بصورت محلول در یکدیگر بوده و کاملا یکسان هستند. در این مرحله امکان تشخیص آب در گازوئیل به صورت چشمی ممکن نیست. این آلودگی‌ها می‌توانند باعث بیماری قلبی و ریوی و طیف وسیعی از اثرات مضر برای سلامتی شوند. همچنین می‌توانند به گیاهان، حیوانات، محصولات کشاورزی و منابع آبی آسیب برسانند.

http://boostercctv.ir

در مدار فشار ضعیف بین باک و فیلتر قرار دارد و وظیفه آن کشیدن سوخت از باک و رساندن به مجرای مشترک پمپ انژکتور است. پمپ اولیه به دو صورت پیستون دار و دیافراگمی که نوع پیستون دار متداول پر مصرف تر است. این پمپ به دو صورت ساده و دوبل که در موتورهای بزرگ پر مصرف دیزلی نوع دوبل استفاده میگردد. موتورهای بنزینی هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط میکند که معمولا از کاربراتور استفاده میکنند اما موتورهای دیزل سوخت را مستقیم به داخل سیلندر می پاشند و گاها از ترزیق سوخت مستقیم استفاده میکنند.

گازوئیل از طریق فرآیندی به نام تقطیر به وجود آمده که بخش‌های خاصی از نفت خام را جدا می‌کند. بیشتر سوخت‌های دیزلی که تولید و مصرف می‌شوند، از نفت خام در پالایشگاه‌های نفت تصفیه می‌گردند. موتور های بنزینی نیز مانند موتورها دیزلی دارای چهار بخش ( مکش و تراکم و قدرت و تخلیه ) هستنند . اما یک روز مایکل ویلِتانژ طرحی مبنی بر استفاده موتور های دیزلی در صنعت خودرو و ارتش داد که بلافاصله مورد تحلیل قرار گرفته و محصولات بسیار زیادی ساخته شد . قدرت و نوع طراحی و پتانسیل قدرتی موتور های دیزل به قدری زیاد است که می تواند با سیلندر های بسیار کمتر در مقایسه با سیلندر خودرو های سواری قدرت بسیار زیادی را تولید کنند . قبل از بررسی دقیق در باره موتور دیزل نمی خواهیم وقت شما را درباره تاریخچه موتور های دیزلی بگیریم اما باید بدانید شما با موتوری در ارتباط هستید که سوخت کمتر و قدرت بیشتر یکی از ویژگی هایشان است .

تامین سوخت ناکافی در یک موتور دیزل :