موتور دیزل چیست انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل | dieselcommittee

در این سال‌ها رابرت بوش تولید انبوه پمپ‌های سوخت‌پاش خود را آغاز کرد. توسعه پمپ‌های سوخت‌پاش (پمپ‌های انژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد. در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله پس از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به‌وجود می‌آمد. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت.

هزینه نگه داری موتور های دیزلی بیشتر است و یا بنزینی ؟

مجله موفقیت خودروهای دست دوم خرید خودروی دست دوم، یکی از ریسک‌هایی است که ممکن است هر کس در زندگی مرتکب شود. خریداران، گاه شیفته وضع ظاهری خودرو می‌شوند که البته تاوان این زودباوری را با متحمل شدن زیان مالی خواهند داد. توربوچارجرها نیز از جمله مواردی هستند که مورد بهینه سازی های بسیاری قرار گرفته اند.

مضرات سوخت گازوئیلی

در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت محترق می‌گردد. پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می‌کند. در همین حال سوپاپ تخلیه نیز بازمی‌گردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج می‌گردند. موتورهای احتراق داخلی قادر به سوزاندن کامل سوخت خود در داخل سیلندرها نیستند، به همین دلیل درصدی از انتشارات سمی استفاده نشده داخل سیلندرها به جو و اتمسفر دفع می شود. اگرچه موتورهای دیزلی سوخت بسیار کمتری نسبت به خودروهای بنزینی مصرف می کنند، اما مطالعه ای در اروپا نشان داد که آلایندگی موتورهای دیزلی چهار برابر بیشتر از بنزین است. این مطالعه می افزاید که این رقم در مورد موتورهای دیزلی که در اوایل دهه 1990 ساخته شده اند به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

  • اگر هنگامی که سعی می کنید موتور را استارت بزنید، دود سفیدی وجود دارد و موتور استارت نمی خورد، در این صورت مقدار کمی گازوئیل روی یک دستمال ریخته و آن را هنگام چرخش موتور برای استارت، نزدیک ورودی هوا بگیرید.
  • رودلف فرزند خانواده ای کم درآمد و پر جمعیت بود ولی سعی و تلاش و جدیت در کار او را به مرتبه ای رساند که یکی از معروفترین محصولات ساخت بشر را به اسم او نام گذاری کردند.
  • هنگامی که دمای هوا پایین تر از 60 درجه فارنهایت معمول و رطوبت بالا باشد، هوا سوخت را خنک کرده و موتور را خفه می کند در صورتی که بدون استارت خوردن بلافاصله، به چرخش درآید.
  • در موتورهای دیزلی ، فشرده سازی هوا حدود 25 برابر شدیدتر از موتور بنزینی صورت گرفته و بعد با ورود سوخت، به خاطر دمای خیلی بالای سیلندر که از فشرده سازی هوا ناشی شده است، انفجار صورت می گیرد.
  • در موتورهای دیزلی، هوا فشرده سازی می­ شود سپس سوخت به طور مستقیم به سیلندر ( هوای فشرده) تزریق می­ شود.
  • جریان گاز را برای گرم کردن آب طوری تنظیم می کنید که دمای آن در حالت عادی حدود 60 درجه برای یک دوش 60 ثانیه ای باشد و جریان آن به همان میزان حفظ شود تا آب گرم کافی برای دوش گرفتن داشته باشید.

خرید وسیله نقلیه با مجله خبری دیزل کمیته بنزینی یا دیزلی بستگی به استفاده شما دارد. وقتی صحبت از حمل و نقل سنگین و سفرهای طولانی می شود، ممکن است نظرات و ایده ها به سمت استحکام و دوام یک موتور دیزلی تغییر کند. برای استفاده‌ های روزمره‌، مانند سفرهای کوتاه به محل کار یا دانشگاه، کم هزینه بودن، کاربردی بودن و سرعت بالاتر، طبیعتا موتورهای بنزینی برای شما بسیار بهتر است. در موتورهای دیزلی ، فشرده سازی هوا حدود 25 برابر شدیدتر از موتور بنزینی صورت گرفته و بعد با ورود سوخت، به خاطر دمای خیلی بالای سیلندر که از فشرده سازی هوا ناشی شده است، انفجار صورت می گیرد.

http://boostercctv.ir

از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید. ۲- در صورتی که از روغن‌های پسماند به عنوان ماده‌ی اولیه استفاده شود، پاکیزگی محیط زیست از این پسماند‌ها را نیز باید به مزایای بیو دیزل افزود. ۱- بیو دیزل از مواد اولیه‌ی تجدید پذیر بومی مانند روغن‏های گیاهی خوراکی، غیرخوراکی، روغن پسماند حاصل از رستوران‏ها و چربی حیوانی حاصل از دام و طیور تهیه می‌شود.

موتور دیزل چیست ؟