موتور دیزل چیست آشنایی با انواع موتور دیزل و کاربرد آن‌ها دانا تجارت توانا | dieselcommittee

امروزه مجله خبری دیزل کمیتههای دیزل با راندمان بالا و مصرف سوخت پایین و مجهز به توربو شارژر و اینتر کولر ساخته میشوند که کاربرد وسیعی در صنایع خودروسازی دارند . موتورهای بنزینی جز موتورهای احتراق داخلی هستند و دارای جرقه اشتعالی هستند که با سوخت‌های فرار مانند بنزین کار می‌کنند. در موتورهای بنزینی هوا و سوخت از طریق فشرده سازی با یکدیگر مخلوط می‌شوند. استفاده به عنوان تأمین کننده دستگاه هایی نظیر سمپاش، علف تراش، ژنراتور؛ تیلر کولتیواتو، پمپ آب و … از مهمترین کاربردهای موتور تک دیزلی در حوزه کشاورزی است.

یکی از مزایای هیجان انگیز دیزل نسبت به بنزین، امکان حذف کامل مصرف بنزین است. در بیشتر موتورهای دیزلی می‌توان از روغن گیاهی به جای دیزل بدون تلفات عمر یا بهره وری استفاده نمود. با تولید و خدمات دیزل، جست‌و‌جو برای ژنراتور یا موتور دیزل مؤثر و مقرون به صرفه پایان می‌یابد.

امور صنعتی با موتور تک دیزلی

اما در برخی کشورها به دلیل سنگین بودن، پر سر و صدا بودن، و داشتن مشخصات عملکردی که شتاب‌گیری را سخت می‌کند، به اندازه وسایل نقلیه مسافربری محبوب نیستند. موتورهای دیزل مدرن پیشرفت بسیاری کرده اند و با سیستم تزریق مستقیم توربو در خودروهای امروزی، متوجه تفاوت بین موتورهای گازوئیلی و دیزل شدن سخت است. موتورهای دیزلی فقط می‌توانند هوا را فشرده کنند و نمی‌توانند سوخت را فشرده کنند و هنگامی که سوخت به محفظه احتراق وارد می‌شود، خود به خود احتراق می‌یابد.

انواع موتور دیزل 6 زمانه

با طراحی خاصی که موتورهای دیزل دارند با گرم شدن موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور خنک نگه داشته میشود. معمولا سیستم خنک کننده موتورهای دیزلی با آب یا هوا کار میکند. از رادیاتور برای خنک کردن موتور در سیستم های خنک کننده آبی استفاده میشود. موتور دیزل در واقع به عنوان یک موتور احتراقی در نظر گرفته می شود که درون سوز است و عمر و عملکرد انواع موتور دیزل با پیشرفت تکنولوژی افزایش یافته است. از مدل های مختلف موتور دیزل می توانید در دستگاه های مختلفی مانند سیستم های چمن زنی، موتور برق، دیزل ژنراتوری، خودرو ها، ویلا و مراکز صنعتی و نیروگاهی بزرگ بهره مند شوید. موتور ها بر اساس استاندارد های مختلف و نوع کاربری و حتی موارد دیگر نیز می توانند دسته بندی شوند.

http://boostercctv.irموتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی از آلایندگی بیشتری برخوردار است. این موتور دیزل اولین‌بار در سال 1867 توسط نیکلاس اتو اختراع شد. این نوع از موتور، رایج‌ترین موتور در جهان است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دیزل موتور به‌دلیل چهار سیستم سوختن در آن به چهارزمانه معروف است. کارآمدی بیشتر،مقرون به صرفه بودن و سادگی در طراحی و استفاده از مهمترین مزایای استفاده از موتورهای دیزلی به جای موتورهای بنزینی است. این موتورها سنگین، کم سرعت، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند.

  • کاربردهای مهم موتور تک دیزلی کاربرد در صنایع و کارگاه های مختلف به منظور فعالیت دستگاه هایی نظیر موتور برق می باشد.
  • امیدواریم که به خوبی شما را راهنمایی کرده و پاسخ سوال‌هایتان را داده باشیم.
  • همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم، موتورهای دیزلی و قطعات مربوط به آن‌ها گران هستند.
  • برای همین وقتی پیستون در نقطه مرگ پایین قرار دارد، مانعی جلوی سوپاپ هوا نیست، (در این حالت سوپاپ تخلیه بسته است) بنابراین هوا به‌اندازه کافی وارد سیلندر شده و پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند.