در واقع هنگامیکه به مجله خبری دیزل کمیته خود بنزین میزنید و سپس استارت میزنید سوخت ماشین شما به وسیله مکش پمپ وارد موتور میشود. فشار روغن در موتورهای بنزینی 2 تا 3 آتمسفر است، ولی در موتورهای دیزل به 5 اتمسفر هم می رسد؛ علاوه بر این، برای روغن کاری پمپ انژکتور و هم چنین در صورت داشتن سوپر شارژ، مدار روغن کاری مجزا،برای هرکدام طراحی می شود. موتور برق دیزلی به علت مقاومت بالای آلیاژ چدن که در بدنه آن وجود دارد، دوام و استحکام بیشتری به نسبت موتوربرق های بنزینی دارد. گازوئیل که سوخت آن است، قیمت کمتر و میزان مصرف کمتری دارد و به علت فشرده سازی هوا، این موتورها بسیار کممصرف تر از سایر موتورها هستند.
- پمپ انژکتور در ورودی سوخت دارای یک فیلتر و یک پمپ شارژ برای پیستون های داخل پمپ انژکتور است.
- در موتورهای دیزلی با فشار پایین، شمع گرم کن نیز روی سیلندر جاسازی شده است.
- با این حال، گازوئیل هنگام سوختن، گوگرد بیشتری تولید میکند که به افزایش احتمال بارش باران اسیدی کمک میکند.
- موتورهای چهار، شش، هشت و دوازده سیلندر برای توانهای بیشتر و مصارف صنعتی استفاده میشوند و ساختارهای بزرگتر و پیچدهتری دارند.
- پس با توجه به آن چه که گفتیم موتورهای دیزلی بدون شمع هستند و این موضوع یک مزیت مهم در استفاده از آنها محسوب میشود.
اینکه از چه نوع سوختی برای دستگاه خود استفاده میکنید، بستگی به نوع دستگاه و نظر سازنده دارد. باید بدانید که سوخت دیزل به نسبت بنزین متراکمتر بوده و به همین دلیل پمپ بنزین نمیتواند مخلوط این سوخت را در دستگاه حرکت دهد که در نتیجه آن سیستم با مشکلاتی روبرو میشود. برخلاف نظر عموم نکته جالب در موتور های دیزلی آلودگی کم تر آنها به نسبت موتور بنزینی است! اما متاسفانه ما بارها شاهد دود بسیار زیاد اتوبوس و کامیون ها در شهر و جاده ها بوده ایم و دلیل آن هم فرسوده بودن، سوخت غیر استاندارد و عدم توجه رانندگان این وسایل نقلیه به سرویس و نگهداری موتور های خود میباشد. شنیدن کلمه دیزل بسیاری از ما را به یاد ماشین دودی های فرسوده و غراضه ای می اندازد که به تنهایی قادرند صد برابر یک اتومبیل معمولی دود کنند ولی کمی صبر کنید، چرا که امروزه این کلمه با معنایی صد در صد مثبت و خوش آیند همراه است.
مقاله پیشنهادی : هزینه گواهینامه رانندگی در سال جدید چقدر است ؟
سلام جناب رحمانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت. قطرات گازوئیل همچنان در حال کوچتر شدن و تبخیر شدن هستند تا نهایتا تمامی آن ها سوخته شوند. از سال 2010، این نوع سوخت ممکن است حاوی 7 درصد حجمی اسید چرب متیل استر باشد تا دستورالعملهای سوختهای زیستی را رعایت کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره میتوانید با فروشگاه دشت نور تماس بگیرید. در این مطلب مختصر و مفید با دشت نور همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص دیزل و یا گازوئیل به دست آورید.
موتور دیزل چیست | انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل
چرا که در صورت خیس شدن سر سیلندرها عمل احتراق با توجه به فراهم نشدن سوخت و هوای مناسب برای راه اندازی به درستی انجام نخواهد شد. همچنین این قطعه با توجه به سیستم خنک کاری از یک طرف و همچنین گرمای ناشی از احتراق از طرف دیگر مستعد تاب برداشتن می باشد. در مقدمه باید این نکته ساده ولی کلیدی را بیان کنیم که شناخت و اطلاع از تاریخچه و موارد کاربرد و همچنین شرکتهای سازنده یک دستگاه توسط کاربران و مصرف کنندگان آن دستگاه منجر به شناخت بهتر آن دستگاه میگردد . موتورهای دیزل شمع ندارند و آنها هوا را مکش میکنند سپس آنرا متراکم میکنند و سوخت را به داخل محفظه احتراق تزریق میکنند و گرمای حاصل از متراکم شدن هوا موجب سوخت در یک موتور دیزل میشود.
در خودروهایی که کارکرد دیزلی دارند، پیستون هوای وارد شده به محفظه احتراق را فشرده می کند و دمای ایده آل را به دست می آورد تا در هنگام ورود سوخت، منفجر شود و چرخه کامل شود. از طرفی در موتورهای بنزینی آنچه وارد محفظه احتراق می شود مخلوطی از هوا و بنزین است که با جرقه ای فعال می شود. موتور دیزل نوعی موتور احتراق فشرده یا درون سوز است که در سال 1892 توسط رولف دیزل اختراع شد. یک موضوع مهم در ارتباط با موتورهای دیزلی این است که به دلیل قدرت بالا، همچنان در صنعت امروز پابهپای موتورهای جدید در صحنه رقابت حضور دارند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و با انواع موتور دیزل، نحوه کار، کاربردها و تفاوت آن با موتورهای بنزینی آشنا شوید.