موتور دیزل چیست ؟ ورکات صنعت | dieselcommittee

مجله خبری دیزل کمیته بالا باعث می شود مقدار کمی سوخت تزریقی که به شدت فشرده شده است تبخیر شود. با مخلوط شدن هوای گرم اطراف در محفظه احتراق ، سوخت تبخیر شده به دمای جوش خود می رسد و برای آزاد شدن انرژی که در آن سوخت ذخیره می شود عمل احتراق صورت می گیرد. بعد از اینکه سوپاپ‌ها بسته شده، پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند که به آن نقطه بالای مرگ گفته می‌شود. در این حالت هوای داخل سیلندر کاملاً فشرده و متراکم می‌شود و درجه حرارت آن به‌شدت افزایش می‌‎یابد. بر اساس تخمین‌های انجام شده این درجه هوای داخل سیلندر حدود 600 درجه سانتیگراد است.

  • انژکتور نیز سوخت رسانی به سیلندر ها را انجام می دهد که با عمل احتراق پیستون ها را به حرکت در آورده و با حرکت آن شفت که به آلترناتور موتور دیزل متصل است به چرخش در می آید.
  • برای تکمیل یک سیکل در موتورهای دو زمانه نیاز به دو کورس پیستون و یک دور میل لنگ می باشد.
  • موتورهای دیزل به دلیل داشتن قدرت زیاد برای چنین وسایل حمل و نقلی که در جابجایی بارهای سنگین و فوق سنگین نقش دارند، کاربرد بسیار موثری دارد.
  • چرخه دیزل یا سیکل دیزل در علم ترمودینامیک چرخه ایده آل موتور های احتراق داخلی اشتعال تراکمی است.این چرخه ترمودینامیکی از یک فرایند هم حجم ، یک فرایند هم فشار و دو فرایند هم آنتروپی ثابت تشکیل شده است.
  • تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ برای اتصال میل لنگ و چرخش میل بادامک با یک زاویه خاص است که در جلوی موتور قرار دارد.
محفظه محفظه می تواند به حفظ و محافظت ژنراتور در برابر عناصر کمک کند. ژنراتورهای گاز سوز برای کار با گاز طبیعی طراحی شده اند ، که برای محل های کار و سایت های ساختمانی که در نزدیکی خطوط گاز طبیعی قرار دارند بسیار مناسب است زیرا می توانند به راحتی با خطوط موجود متصل شوند. واحدهای گاز طبیعی خود ارزان تر از نمونه های دیزلی هستند اما بسته به خطوط موجود تأمین ، نصب گاز می تواند هزینه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

http://boostercctv.ir

موتورهای دیزلی در حجم‌های جابجایی یا توان‌های مختلف در جای جای صنعت به چشم می‌خورند. در این میان طیف بزرگی از تکنولوژی‌های قدیمی و جدید (بسته به محدوده زمانی تولید موتور دیزل) در سطح صنعت به کار می‌رود. در موتورهای دیزل قدیمی‌تر از سیستم‌های سوخت رسانی مکانیکی مانند پمپ های ردیفی و آسیابی استفاده می‌شده‌است. همچنین انواع دو زمانه یا ونکل در برخی کاربردها هنوز به چشم می‌خورد.

چرخه موتورهای دیزل دوزمانه[ویرایش]

مخزنی از جنس مس می باشد که با توجه به کانالهای تعبیه شده در آن ، وظیفه انتقال حرارت موجود در آب را به عهده دارد بنابراین بایستی همواره کنترل نمود که سطح آب در مخزن رادیاتور بیش از دو سانتیمتر پائین تر از دهانه مخزن نباشد. با توجه به وجود یک پمپ تغذیه اولیه ، تولید فشار اصلی برعهده هر کدام از این پمپچه ها میباشد. یک سوپاپ خوب باید بتواند حرارت زیاد را تحمل کند و هادی خوبی برای انتقال حرارت خود به بدنه سرسیلندر باشد. سیلندر یکی از قطعات یا محلهایی است که بعد از باز کردن موتور و شستشوی آن و پس از خشک کردن حتما باید خیلی دقی مورد بررسی و عیب یابی است. که بعد از باز کردن موتور و شستشوی آن و پس از خشک کردن حتما باید خیلی دقی مورد بررسی و عیب یابی قرار گیرد . نام این چرخه ، از نام رودلف دیزل ، مهندس آلمانی و مخترع موتور دیزل گرفته شده است.

کاربرد در صنایع[ویرایش]

در پی این انفجار نیروی لازم برای عقب راندن پیستون و در نتیجه حرکت ماشین یا وسایل نقلیه انجام می‌شود. یک دستگاه ژنراتور دیزلی می‌تواند دارای سایبانی آکوستیک برای کاهش صدای موتور باشد. این فیلتر سبب جدا شدن مواد خارجی و آب از سوخت شده تا دیگر بخش‌های دیزل ژنراتور در برابر آلودگی و یا خوردگی محافظت شوند. برای اینکه از فشار یا خلاء در زمان پر کردن و یا تخلیه مخزن جلوگیری شود، این بخش دارای یک لوله تهویه می‌باشد.

اجزای تشکیل دهنده موتور دیزل