موتور مورد ادعای این مؤسسه موتور پیستون مقابل است که از ترکیبی از موتورهای دوزمانه و چهارزمانه است که به همین دلیل ششزمانه خوانده میشود. این سیستم همچنین برای خنک کردن موتور نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا دمای بالاتر موجب افت کیفیت روغن موتور خواهد شد و سیستم خنک کننده موتور نیز با کنترل دمای روغن، از افت کیفیت روغن مورد استفاده موتور جلوگیری می کند. سوخت مورد نیاز برای تامین انرژی موتور به محفظه احتراق انتقال می یابد. آنها با موتور های بنزینی , احتراق خارجی هم امتحان کردند اما نتیجه ای به شدت منفی را دریافت کردند . موتور های ملخی , موتور های به شدت قوی و کشنده اولین هواپیمای آلمانی را می توان از بهترین نمونه های استفاده از موتور دیزل نام برد .
نسبت هوا به سوخت
موتورهای احتراق داخلی را با توجه به نوع سوخت مصرفی میتوان تقسیم بندی نمود . موتورهای بنزین سوز ، موتورهای دیزل ( با سوخت گازوئیل ) ، موتورهای گاز سوز ( با سوخت گاز طبیعی CNG ) و حتی موتورهایی با سوخت نفت (مانند برخی موتورپمپ های کوچک و یا موتور برق های کوچک قدیمی ) انواع گوناگون موتورهای احتراق داخلی میباشند . در دوران کشاورزی و قبل از انقلاب صنعتی، انسانها برای تامین نیرو ی موردنیاز کارها و عملیات مختلف از نیروی حیوانات استفاده می نمودند .
- پینیون نیز با دندانه های فلایویل درگیر شده و میل لنگ را می چرخاند.
- نوع احتراق موتورهای دیزلی موجب شده است که کارآیی و قدرت آن ها در مقایسه با نوع بنزینی، بسیار بیشتر باشد.
- معمولا سیستم خنک کننده موتورهای دیزلی با آب یا هوا کار میکند.
- با پایین آمدن پیستون یک خلأ نسبی در سیلندر ایجاد میشود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر میگردد.
- و از آن جایی که این موتور های دیزلی شباهت بسیار زیادی را به موتور های بنزینی دارند، اما یک تفاوت وجود دارد و آن هم این که موتور های دیزلی نیروی بیشتری را تولید میکنند،و هم این که مصرف کمتری دارند.
پرکینز یکی از پیشگامان تولید موتور دیزلی در صنعت تولید برق به وسیله مولد الکترونیکی است که هم اکنون FG Wilson یکی از شرکت های تابع پرکینز در کوپله انواع موتور و ژنراتور به یکدیگر هستند. جالب است که بدانید پرکینز در سال اول فعالیت خود توانست فقط 35 موتور تولید کند که برای استفاده در کامیون و اتومبیل کاربرد داشت. و با کوشش مدیران و مهندسان پرکینز و با گذشت تنها 3 سال، این شرکت موفق به ثبت 6 رکورد جهانی برای سرعت موتورهای دیزلی خود در مسافت های مختلف شد. پرکینز Perkins سازنده انواع موتور های دیزل صنعتی (کاربرد در ژنراتور برق) کشاورزی و عمرانی در سال 1932 و به وسیله فرانک پرکینز و با همکاری دوست خود چارلز چاپمن که یک نابغه طراحی مهندسی بود در انگلستان پایهگذاری شد. موتور تک دیزلی یا موتور تک گازوئیلی یک نوع موتور برای تأمین انرژی مکانیکی از طریق سوخت گازوئیل برای فعالیت سایر دستگاه هاست. موتورهای دیزلی به دلیل اینکه شروع احتراق به جای اینکه مانند موتورهای دیگر به یک جرقه الکتریکی نیاز داشته باشد، به هوای داغ شده توسط تراکم بستگی دارد، گاهی موتورهای احتراق تراکمی هم نامیده میشوند.
فرق توان کاوا و کیلووات در ژنراتور: هر کاوا چند کیلووات است؟
زمانیکه سیستمها و سرورها خاموش شوند، ممکن است ارتباطات قطع شود، تجارتها متوقف شود، داده ها از دست بروند، کارگران و کارمندان بیکار بنشینند، و تقریبا همه چیز متوقف شود. به همین دلیل است که تقریبا تمام شرکتهای ارتباطی و مخابراتی، به ژنراتورهای دیزلی برای تأمین برق پشتیبان اصلی مراجعه میکنند. این مراکز به علت مسؤلیتی که در قبال افراد بسیاری دارند، چاره ای به جز داشتن برق پشتیبان مطمئنی هم به خاطر تجارت و هم به خاطر مشتریان ندارند. هم عملیات روی زمین و هم زیر زمین، به تجهیزات دیزلی برای استخراج مواد و بار کردن آنها به کامیونها وابسته است.
بنابراین نوع مصرف در انتخاب مجله خبری دیزل کمیتههای دیزلی واجد اهمیت قابل توجهی است. ابتدا هوا وارد سیلندر می شود، سپس هوای سرسیلندر به شدت توسط پیستون فشرده می شود و بعد از اینکه هوا در آن نقطه بسیار داغ شد، سوخت به داخل سیلندر تزریق می شود. هوای گرم اسپری می کند و منفجر می شود، سپس پیستون را به سمت پایین رها می کند. میل لنگ یکی از پیچیده ترین قطعات است که به صورت یک حرکت چرخشی عمل می کند. در واقع میل لنگ قطعه ای است که برای تبدیل حرکت بالا و پایین پیستون به یک حرکت چرخشی استفاده می شود. میل لنگ تا ترکیب سوخت و هوای مورد نیاز برای احتراق بسته می ماند.
موتور تک دیزلی ETQ 178 | پیشرانه گازوئیلی با توان ۷ اسب بخار