موتور دیزل چیست؟ مشخصات فنی اجزای انواع قیمت | dieselcommittee

پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو دیزلی که روی سمند نصب شد و برای انجام تست و بررسی‌های میدانی قرار گرفت به جرأت یکی از بهترین و به‌ صرفه‌ترین اقدامات این شرکت در دهه‌های گذشته بود. یک موتور ۱۲۰ اسب بخاری که توان تولید بیش از ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را داشت. در آزمون‌های میدانی که در آن زمان توسط اصحاب رسانه انجام شد این پیشرانه توانست بازخورد خوبی را از سمت متخصصان این حوزه بگیرد. اما متأسفانه این طرح در همان تعداد محدود باقی ماند و هنوز هم خبر خاصی از برنامه تولید آن نیست. اما اخیراً با مطرح‌شدن طرح تولید خودروهای دیزلی، گمانه‌زنی‌ها در مورد بازگشت این پیشرانه قدرتمند بر روی خط تولید ایران ‌خودرو قوت گرفته است.

  • اما در صنعت دریانوردی موتورهای کشتی های تجاری عمدتا از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی ساخته شده است که مکانیک های این کشتی ها باید برای تعویض فقط یک زنجیر اتصال این موتور 2 ماه با حداکثر 105 مکانیک تعمیرات را انجام دهند .
  • در ابتدا سوخت وارد موتور شده و سپس به وسیله پیستون بالا رفته و فشرده می شود و سپس سوخت به وسیله جرقه شمع منفجر شده و قدرت ایجاد شده از انفجار پیستون را به حرکت در می آورد .
  • فرق ماشين ديزلي با بنزيني اين است که موتور ديزل نيازي به شمع ندارد، چون مخلوط هوا و گازوئيل تا حدي فشرده مي‌شود که گرماي کافي براي احتراق ايجاد شود.
  • از لحاظ آلایندگی و انتشار گازهای مضر برای محیط زیست، موتورهای دیزلی سهم بیشتری در این آلودگی دارند و گازهای کربن دی اکسید، اکسیدهای نیتروژن ، سولفات‌ها و … آزاد می کند.

موتورهای دیزلی از قطعات بزرگتر و بادوام تری استفاده می کنند زیرا انفجارهای داخلی بیشتر است و باید بتوانند در برابر این انفجارها مقاومت کنند. موتورهای دیزلی پر سر و صدا بوده و دائما در حال لرزش هستند، بنابراین پایه های گیره و سایر قطعات مکانیکی که آنها را احاطه کرده اند نسبت به قطعات مورد استفاده موتورهای بنزینی نسبت به آسیب حساس تر هستند. درست است که قیمت خودروی دیزلی به دلیل سنگین‌تر و مقاوم‌تر بودن موتور از خودروی بنزینی بیشتر است ولی مصرف سوخت پایین‌تر موتور دیزلی در درازمدت این اختلاف قیمت را توجیه می‌کند.

موتوری

شرکت ایران خودرو یکی از بزرگترین و مجهزترین شرکت های خودروسازی ایران است که از سال 1341 تاسیس شد و با تولیدات خودروهای فرانسوی رسماً وارد بازار ایران شد و توانست با مونتاژ و تولید قطعات اتومبیل های خارجی به تعداد خودروهای تولید داخل در ایران بیافزاید. از آنجایی که فقط هوا در تراکم موتور دیزل دخیل است، می توان نسبت تراکم خوبی را بدون خطر اشتعال به دست آورد. این بدان معنی است که از نظر مکانیکی هر دو موتور دیزلی و بنزینی معماری مشترکی دارند و می توان در خطوط مونتاژ یکسانی تولید شوند.

عرضه کشنده کاماز آکتروس در ایران توسط رخش خودرو دیزل

قابل توجه مشتریان گرامی بخش وارد کردن کد امتیازات موجود بر روی جعبه پیستون… حال که پاسخ دقیق و کاملی برای این سوال وجود ندارد، به نکاتی اشاره می‌کنیم که به تصمیم‌گیری بهتر در خصوص انتخاب خودرو با سوخت مناسب کمک خواهد کرد. گروه خودروبانک با شعار دسترسی به بهترین انتخاب تلاش دارد از طریق این وب سایت به هموطنان عزیز کمک کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشند. این وب سایت به هیچ گروه یا حزبی تعلق ندارد و تنها از طریق علاقه مندان به صنعت خودروسازی کشور اداره می شود. همچنین در تمامی زمینه ها صمیمانه پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم.

کاربرد در صنایع[ویرایش]

درست است که قيمت مجله خبری دیزل کمیتهي ديزلي به دليل سنگين‌تر و مقاوم‌تر بودن موتور از خودروي بنزيني بيشتر است ولي مصرف سوخت پايين‌تر موتور ديزلي در درازمدت اين اختلاف قيمت را توجيه مي‌کند. هر چند تجربه نشان داده است که موتورهاي ديزلي به نسبت موتورهاي بنزيني مقاوم‌تر ساخته مي‌شوند و دير به ديرتر دچار خرابي مي‌شوند. در طراحي‌هاي جديد موتورهاي ديزلي امکان استفاده از سوخت بيوديزل نيز وجود دارد که از منابع غيرنفتي مانند روغن سرخ‌کردني يا نباتي ساخته مي‌شود.

http://boostercctv.ir