این شرکت برای نخستین بار از موتورهای چهارزمانه و کاربراتور در اتومبیلهای خود استفاده نمود. این برند پرشکوه چه در میان علاقه مندان به ماشین های سواری و چه در میان صنعت گران و کسانی که با ماشین آلات سنگین سر و کار دارند شناخته و زبان زد خاص و عام است. تراکتور , قیمت تراکتور باغی | تراکتور itm فروشگاه ماشین آلات و تجهیزات کارکرده و دست دوم کشاورزی و صنعتی | استوک فا… بسیاری از شرکت ها با استفاده از مهندسی معکوس و الگوبرداری از فن آوری های ساخت موتورهای قدیمی پرکینز موفق به تولید محصولاتی با مشخصات نزدیک به نمونه اصلی شده اند. از این موتور ها در بخش دریای بسیار استفاده های گوناگونی شه به طوری که موتور های زیر دریایی های غیر هسته ای عمدتا از دیزل ساخته شده و می تواند در عمل 3000 متری با فشار بسیار زیاد و با جریانات بسیار قوی نیز حرکت کرده و تولید قدرت کند .
- موتور تک دیزلی یا موتور تک گازوئیلی یک نوع موتور برای تأمین انرژی مکانیکی از طریق سوخت گازوئیل برای فعالیت سایر دستگاه هاست.
- وزن بسیار بالای تانک های آلمانی نیازمند این بود که قدرتی بسیار زیاد آن را به حرکت درآورد .
- در عرصه کشاورزی، تراکتورها، پمپهای آبیاری و ماشینآلات خرمنکوبی و سایر تجهیزات، اغلب دیزلی هستند.
اگر نگاهی دقیق به اطراف خود بیاندازیم، نشان از انواع دیزل موتور در زندگی خود خواهیم دید. منظور از ماشین هر وسیله مکانیکی که کار انجام میدهد و برای انجام کار نیاز به موتور است. جالب است بدانید موتور دیزلی در تانکها هم استفاده میشوند و به دلیل قدرت بسیار زیاد میتوانند تانکهایی با وزن بیش از ۴۰ تن را با سرعتی در حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت جابجا کنند. چندین هواپیما از اواخر دهه ۱۹۳۰ از موتورهای دیزلی استفاده کرده اند.
موتور دیزلی او به قدرت خطوط لوله، برق و آب ، اتومبیل ها و کامیون ها، و هنر و صنعت دریایی مورد استفاده قرار گرفت، و بلافاصله در معادن ، حوزه های نفتی، کارخانه ها ، حمل و نقل مورد استفاده قرار گرفت. در مقاله ای به توصیف یک موتور با احتراق درون سیلندر ( موتور احتراق داخلی ) پرداخت که این مقاله را در سال ۱۸۹۳ منتشر کرد و همچنین او در سال ۱۸۹۴ ، توانست که اختراع جدید خودش را که موتور دیزلی نام گذاری کرده بود را به ثبت برساند. هدف این مخترع از ساخت این موتور دیزل در ابتدا برای صنعت گران مستقل و یا صنعت گرانی که به رقابت با صنعت بزرگ می پرداختند بود. موتورهای دیزلی به گونهای مقاومت بسیار زیادی دارند و عمر طولانیتری نسبت به موتورهای بنزینی دارند.
داستان تولید انواع موتورهای پرکینز
در موتور بنزینی برای احتراق از شمع استفاده میشود در حالیکه در موتور دیزلی شمع جایگاهی ندارد. به هر موتور احتراق داخلی که در آن دما به اندازه مناسب بالا میرود تا سوخت دیزل تزریق شده در سیلندر، آتش بگیرد، موتور دیزل گفته میشود. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق میشود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور میشود. جرقه خودبهخودی، زمانی صورت میگیرد که سوخت دیزل در سیلندر بر اثر فشردهسازی هوا به پختگی برسد و بعد از تزریق به داخل سیلندر آتش میگیرد. یک موتور دیزلی فقط هوا را میگیرد و آنرا متراکم میکند و سپس سوخت را به داخل هوای متراکم انتقال میدهد اما موتورهای بنزینی مخلوط هوا و گاز را مکش میکند و آن را متراکم میکند و سپس مخلوط را با جرقه مشتعل میکند. موتور های تک سیلندر که معمولا برای توان های پایین مورد استفاده قرار می گیرد که ساختاری ساده تر و ابعاد کوچکتری را دارا می باشند.
موتور دیزل ژنراتور ولوو پنتا
عملکرد ممجله خبری دیزل کمیته موتور بنزینی و دیزلی باعث میشود این موتورها از سوخت متفاوتی هم استفاده کنند. در حالیکه گازوئیل و بنزین هر دو از مشتقات نفت هستند؛ اما گازوئیل سرعت تبخیر کندتری دارد و چکالی انرژی بالاتری نیز خواهد داشت. جدای از نوع سوخت این موتورها تفاوت دیگری نیز با یکدیگر دارند.