موتور دیزل چگونه کار میکند؟ تهران یکتا | dieselcommittee

اما در مجله خبری دیزل کمیته ۱۹۳۰ موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم. در اکثر موتور دیزل ها مسیر سوخت در حالت عادی بسته و درحالت استارت و روشن شدن مسیر سوخت باز و در حالت خاموش ، مسیر بسته می شود در این حالت برای کنترل سوخت از رله سلونویید دیزل ژنراتور استفاده می شود. موجود است.همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کار کردن به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم می‌شوند.

موتور دیزل چگونه کار میکند؟

تانک هایی با وزن 2000 تن را با سرعت های حتی 60 کیلومتر بر ساهت جابه جا می کرد و این شد که استفاده از موتور های بسیار پر قدرت دیزلی در این صنعت نیز جا افتاد و تا امروز از پیشرفته ترین موتور های دیزلی رو نمایی شد . این می تواند به دلیل فیلتر هوای کثیف و معیوب شما و یا مسدود شدن جنت های هوا باشد. بعضی از موتورهای همچنین دریچه پروانه ای شکلی دارند که می تواند گیر کرده باشد. و در نتیجه به جای حرکت سوخت با فشار بالا ، مقداری از آن وارد مسیر برگشت به سمت باک شده و انژکتورها خوب پاشش نکرده و چکه می کنند.

  • پس موتورهای دیزلی برای انجام احتراق در داخل سیلندرها به شرایط حرارتی بالایی در داخل نیاز دارند.
  • این سوختن و احتراق باعث انرژی زیادی می‌شود و موجب آن است تا پیستون به سمت پایین حرکت کند و باعث حرکت میل لنگ میشود .
  • موتورهای دیزلی مجهز به فیلتری به نام جدا کننده ی آب و سوخت هستند که در صورت وجود آب در سوخت آن را جدا می کند.

دکتر رودلف دیزل آلمانی در سال 1892 امیتاز موتور طراحی شده ای را ثبت کرد که در آن بلافاصله بعد از تزریق سوخت، اشتعال ماده سوختنی به داخل سیلندر انجام میگرفت. عامل اصلی این اشتعال حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به وجود می آمد. موتور طراحی شده ابتدا پودر زغال سنگ را میسوزاند اما به سرعت به نفت روی آورد و نتایج عالی بدست آورد. مصرف سوخت موتور دیزلی ، میزان سوختی است که توسط موتوردر مدت ساعت کاری و دور مشخص آن مصرف میشود. میزان مصرف سوخت یک موتور دیزل در مقیاس یک ساعت سنجیده می شود . مصرف ساعتی سوخت ،میزان سوختی است که در یک ساعت توسط موتور جذب می شود تا میزان مشخصی از نیرو و گشتاور را تولید کند .

http://boostercctv.irسهم عمده ای از فعالیتهای شرکت حمل و نقل کرخه ترابر تولیدات داخلی به ویژه محصولات میانی می باشد. شرکت حمل و نقل کرخه ترابر با تعهد به حفظ امانات و وفای به عهد در بارگیری، ارسال و تخلیه کالاها، به مشتریان خود ثابت نموده است که برای حفظ اصول شرکت از هیچ کوششی فروگذار نمی کند. اصول مجموعه ی کرخه ترابر بر مبنای رضایت مشتری و صداقت بنا شده است. لذا این شرکت با مدیریت کلان بر کلیه ی کارکنان مستقیم و غیر مستقیم، نهایت سعی خود را در برآورده کردن خواسته های مشتریان خود و ایجاد فضای آرامش ذهنی از شروع فرآیند بارگیری گرفته تا ارسال و تحویل برای صاحبان بار، صحه می گذارد. در سال 1925 موتورهای دیزل سبکتری با سرعت بالا به بازار عرضه شد. گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد.

با این حال، از آنجایی که بیودیزل تمایل دارد تا کثیفی و سایر مواد را در خطوط سوخت حل کند، فیلترهای سوخت می‌توانند به سرعت مسدود شوند و باید اغلب تعویض شوند. بیودیزل به عنوان B20 (مخلوط 20 درصد بیودیزل) و B100 (بیودیزل خالص) شناخته می‌شود. دیزل یک سوخت فسیلی است، به این معنی که از نفت خام تقطیر شده و نفت از اعماق زمین که در معرض گرما و فشار زیاد قرار گرفته است، ایجاد می‌گردد.

آشنایی و شرح عملکرد موتور دیزل