موتور دیزل چگونه کار میکند؟ تهران یکتا | dieselcommittee

در موتورهای دیزلی چون شمع برای جرقه زنی وجود ندارد و اساس کاری موتور بر طبق فشرده سازی بالای هوا استوار است، حساسیت بسیار کمی به آب دارند. به همین دلیل بسیاری از خودروهای نظامی با موتورهای دیزل، به راحتی می توانند از مسیرهای آبی با عمق بالا عبور کنند. اما وجود مقداری آب در مسیر سیستم جرقه زنی موتورهای بنزینی، می‌تواند کارکرد آنها را دچار اختلال کند. بنابراین در موتورهای دیزلی، هوا در سیلندر به شدت فشرده می شود (معمولا حدود 14 تا 23 برابر حجم اولیه خود). در موتورهای بنزینی، نسبت تراکم به طور کلی بسیار پایین تر است، زیرا آنها برای شروع فاز احتراق بیشتر به شمع متکی هستند.

  • فشار داخل سیلندر تا حدود ۴۰ اتمسفر بالا می‌رود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.
  • اگر دسترسی به سوخت دیزل فراهم باشد برای انجام کارهای سنگین در امور کشاورزی موتور های دیزلی معقول تر به نظر می رسد.
  • قبل از بررسی دقیق در باره موتور دیزل نمی خواهیم وقت شما را درباره تاریخچه موتور های دیزلی بگیریم اما باید بدانید شما با موتوری در ارتباط هستید که سوخت کمتر و قدرت بیشتر یکی از ویژگی هایشان است .
  • البته امروزه برای زیر دریایی های فوق پیشرفته از موتورهای هسته ای و درونسوز و یا موتور های عظیم برقی استفاده می شود که در این صورت نویز را تا حد بسیار زیادی از بین برده و دشمنان متوجه حضور زیر دریایی ها نمی شود .

جهت تنظیم مقدار و زمان پاشش از یک شیر برقی در قسمت پمپ انژکتور آن استفاده شده است که مادامی که این شیر برقی باز باشد سوخت از خروجی پمپ به ورودی آن بر می گردد و پاشش صورت نمی گیرد. از معایب این سیستم می توان به زمان طولانی استارت اولیه (جهت بوجود آمدن فشار در ریل) و عمر کوتاه پمپ های فشار قوی اشاره کرد. همچنین در صورتیکه یکی از انژکتورها دچار نشتی شود فشار در ریل افت کرده و همه انژکتورها از کار می افتند. وظیفه تنظیم میزان سوخت وارد شده و فشار مورد نیاز جهت اسپری و تزریق سوخت را عهده دار می باشد. موتور های دیزلی بیشتر اوقات مطابق چرخه های ۲ زمانه یا ۴ زمانه طراحی شوند ، در اصل این موتور ها جایگزین مناسب و کار آمد برای موتور های بخار هستند.

خرابی رگولاتور سوخت و سنسور :

مثلا مجله خبری دیزل کمیتههای مسافربری با باک سوخت 50 لیتری می تواند بیش از 1000 کیلومتر را طی کنند. یعنی شخصی که به سفر می رود می تواند بیشترین لذت را از سفر به جای زمان گذاشتن جهت سوخت گیری در پمپ بنزین ها صرف کند. این سیستم نیز از رایج ترین انواع سیستم های سوخت رسانی در موتورهای دیزلی تا قبل از سال 2000 بوده است.البته در حال حاضر نیز هنوز استفاده می شود. این سیستم یکی از رایج ترین انواع سیستم های سوخت رسانی در موتورهای دیزلی تا قبل از سال 2000 بوده است.

موتور دیزل دارای شمع است؟

در این مطلب مختصر و مفید با دشت نور همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص دیزل و یا گازوئیل به دست آورید.

موتورهای دیزلی و ویژگی های آن ها

با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین در مرحله قدرت، سوپاپ تخلیه باز می‌شود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه می‌دهد سیلندر را ترک کند. پس پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا حرکت می‌کند و تمام گازهای سوخته را بیرون از سیلندر می‌راند. در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت می‌کند و با شروع زمان تنفس سیکل جدیدی آغاز می‌گردد. در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله بعد از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت.

http://boostercctv.ir