آلترناتور خود از دو بخش استاتور و روتور تشکیل شده است که با چرخشِ روتور در داخلِ استاتور، میدان مغناطیسی به گردش در میآید و سبب ایجاد جریان الکتریکی AC میشود. از جریانِ خروجیِ موتور، برای تأمین انرژی مورد نیاز برای انواع وسایل برقی میتوان استفاده کرد. موتورهای دیزلی باید از جنسی ساخته شوند تا در برابر فشرده سازی زیاد گازها مقاومت کنند، بنابراین هزینه ساخت آنها معمولا بیشتر است. این کمپانی که از سال 1970 تامین موتورهای کاترپیلار را برعهده داشت توسط کاترپیلار آمریکا خریداری شد.
- خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت دیزل ژنراتور مطرح کرده وبعنوان یک توزیع کننده متخصص و فعال این کارخانجات در پروژهای مختلف همکاری مطلوب و شایسته ای داشته است .
- هوای وارد شده به کمک پیستون هوا در سیلندر به شدت متراکم خواهد شد.
- موتورهای دیزل مدرن پیشرفت بسیاری کرده اند و با سیستم تزریق مستقیم توربو در خودروهای امروزی، متوجه تفاوت بین موتورهای گازوئیلی و دیزل شدن سخت است.
- سالهاست که هر دو بیمارستان نظامی و عمومی بر روی ژنراتورهای نیروی انسانی تأکید دارند تا هر زمان که قدرت از بین برود، یا از وقفه محلی یا فاجعه طبیعی طبیعی مانند طوفان یا سیل، برداشته شود.
اگر برای مصارف خانگی خود، ویلا و یا کلا مصارف تک فاز نیاز به موتور دیزل دارید می توانید از نوع تک سلندر موتور دیزل استفاده نمایید. توان این مدل موتور دیزل تک سیلندر حدود پانزده تا بیست می باشد و حتی به عنوان یک توان سی اسب بخار نیز کاربرد دارند. از این مدل تک سیلندر نمی توان در کارگاه ها و مصارف صنعتی بزرگ تر استفاده نمود. بیشترین کاربرد این موتور ها در جاده ها، شهرها و بر روی مولد های برق دیزل ژنراتور می باشد. موتور های دیزل در صنعت حمل و نقل جاده ای، نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. با این حال، او با این اختراع موتور دیزل ثابت کرد که می تواند سوخت را بدون نیاز به یک جرقه مشتعل نماید.
پس پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا حرکت میکند و تمام گازهای سوخته را بیرون از سیلندر میراند. در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت میکند و با شروع زمان تنفس چرخه جدیدی آغاز میگردد. در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بستهاند و پیستون به نقطه مرگ بالا میرسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده میشود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق میگردند. پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا میکند. موتورهای دیزلی برای شروع به ترکیب سوخت و هوا و مقدار زیادی گرما نیاز دارند.
موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟
همچنین مجله خبری دیزل کمیته موتور تک دیزل موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشت. شرکت های مختلف و برندهای معتبر و اقتصادی ایرانی و خارجی اقدام به تولید و فروش موتور تک دیزلی کرده اند. در نتیجه نیازی نیست برای انجام امور نسبت به خرید موتور تک با توانی بیش از حد نیاز اقدام نمایید. در نتیجه تنوع چه در توان و چه در برند و قیمت را می توان یکی دیگر از مزایای خوب موتور تک دیزل به شمار آورد. سیستم تزریق سوخت موتور دیزلی معمولاً برای تأمین فشار تزریق بین 7 تا 70 مگا پاسکال که معادل 1000 تا پوند در هر اینچ است، طراحی میشود؛ اما تعدادی سیستم فشار بالا هم وجود دارند. کنترل دقیق تزریق سوخت برای عملکرد موتور دیزلی بسیار مهم است.
حالت های موتور چهار زمانه
در عرصه کشاورزی، تراکتورها، پمپهای آبیاری و ماشینآلات خرمنکوبی و سایر تجهیزات، اغلب دیزلی هستند. ساخت و ساز بخش دیگری است که وابستگی زیادی به تولیدات دیزل دارد. تمام دستگاههای سنگفرش های بتنی، پاک کنندهها، غلتکها، دستگاههای حفاری، و دستگاههای استخراج، دیزلی میباشند. دیزل ژنراتور ها برای برطرف نمودن نیازهای تجاری کوچک و متوسط در صنعت طراحی شدهاند. ژنراتور یک محصول انقلابی است که برق آماده باش پاک و قابل استانداردی را در اختیار میلیون ها شرکت ، موسسه های تجاری کوچک ، و خانهها قرار میدهد. کاهش هزینه برق پشتیبان و آسان نمودن نصب ژنراتورها در این دوره در حال رواج است.