موتور دیزل فروش موتور دیزل قیمت موتور دیزل | dieselcommittee

تراکــم آدیاباتیک در طول مدت زمان واکنش مجله خبری دیزل کمیته موتور، گرما بین سیستم موتـور و محیط جابجا نمی‌شود. دمای بالای هوا در سیلندر به دلیل همین تراکم آدیاباتیک است که احتراق هوای فشرده بدون سوخت فشرده انجام می شود. وقتی که سوخت دیزل به محفظه احتراق وارد شود، به خودی خود در اثر هوای بسیار داغ و فشرده احتراق می یابد. به‌طورکلی موتورهای دیزل از سوخت و اکسیژن برای تولید انرژی استفاده می‌کنند.

  • با طراحی خاصی که موتورهای دیزل دارند با گرم شدن موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور خنک نگه داشته میشود.
  • سیستم کارکرد هواپیما ها و در کل موتور های صنعت هواپیمایی به شدت ا موتور های زمینی و دریایی متفاوت است .
  • قبل از بررسی دقیق در باره موتور دیزل نمی خواهیم وقت شما را درباره تاریخچه موتور های دیزلی بگیریم اما باید بدانید شما با موتوری در ارتباط هستید که سوخت کمتر و قدرت بیشتر یکی از ویژگی هایشان است .
  • برای بالا رفتن حرارت به قطعات مختلفی نیاز است که هر کدام از این قطعات موتور دیزل دارای وظیفه خاصی می باشند .

این لوله ها مسئولیت رساندن سوخت از باک به موتور می باشد که باید از مقاومت در برابر فشار وارده سوخت و حرارت را داشته باشد. طرز کار این قسمت به این گونه است که باعث اسپری و پودر شدن سوخت و به بهبود ترکیب آن و سوخت با هوا کمک می کند. موتوری ساده بوده و دوام و عمر طولانی تری نسبت به بنزینی ها دارد.

موتور دیزل چیست ؟

بالا بودن میزان انرژی دیزل به این معنی است که می توان میزان انرژی بیشتری را از دیزل (گازوئیل) در مقایسه با همان حجم از بنزین استخراج کرد. بنابراین، موتور دیزل منجر می شود تا یک اتومبیل مسافت بیشتری را پیموده و دقیق ترین انتخاب برای حمل و نقل ماشین آلات سنگین و تجهیزات صنعتی است. دیزل (گازوئیل) سوخت نسبتا سنگینی در مقایسه با بنزین است و نقطه جوش بالاتری نسبت به آب دارد. همچنین موتور دیزلی به علت بهره وری بالاتر و مقرون به صرفه بودن طرفداران بسیاری دارد. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا و تا نقطه مرگ بالا حرکت می‌کند.

ژنراتور گازی چیست و چگونه کار می‌کند ؟ (همراه عکس قطعات)

رابرت بوش در این سالها تولید پمپ‌های انژکتور (سوخت‌ پاش) را آغاز کرد. توسعه پمپ‌های انژکتور با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودرو ها مناسب بودند مقارن شد. سیستم اگزوز در موتورهای دیزلی جهت خروج مواد اضافی ناشی از احتراق مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم خنک کننده در اجزای موتورهای دیزل، مایع خنک‌کننده موتور را کنترل می ‌کند. این مایع در اکثر موارد مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با افزودنی ‌های دیگر جهت کمک به جلوگیری از خوردگی اجزاء استفاده می شوند. ۱۳٫موتور های دیزلی اگر طراحی اجزای موتور مانند فشار ، سرعت و بار انجام شده باشد میتوانند فشار فوق العاده یا توربو شارژ را بدون هیچ محدودیتی بپذیرند.

توان تطبیقی از 50 تا 150 کیلو وات برای مجموعه های ژنراتور متغیر است. پس هر راننده ای باید قطعات اصلی موتور دیزل را حداقل در حالت کلی بشناسد، تا اگر مشکلی پیش بیاید، احتمال بروز مشکل و منشا آن را حدس زده و تشخیص دهد. چرا که در صورت بروز مشکلات حاد، شاید کل موتور نیاز به تعویض داشته باشد. در ادامه به توضیح قسمت های مختلف موتورهای دیزلی و اجزاء‌ آن می پرازیم. موتورهای دیزلی در کامیون های باری، تراکتورها، لوکوموتیوها و کشتی ها استفاده می شوند. موتور دیزل یکی از انواع موتور احتراق داخلی می باشد که با احتراق تراکمی، تبدیل انرژی در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی را فراهم می کند.

http://boostercctv.ir