
بروزرسانی: 03 تیر 1404
موتور دیزلی چیست و چگونه کار می کند ؟ گواهیران | dieselcommittee
پس از وقفه ای طولانی با داشتن تعداد کمی خودروی دیزلی در صف تولید، شرکت مرسدس بنز در قرن 21 به تولید خودروهای دیزلی با تأکید برروی عملکرد بالا بازگشته است. سوخت در موتور دیزل، به جای منبع مجزای انرژی احتراقی (مانند شمع موتور)، با در معرض فشار و دمای ناگهانی گاز فشرده شده ای هوای اکسیژن (معمولا هوای اتمسفری) ناگهانی مشتعل می شود. این فرآیند به افتخار رودولف دیزل که آن را در سال 1982 ابداع نمود، چرخه دیزل نامیده شده است.
- اين سوخت ها معمولاً ناخالصي دارند و بعضي از قطعات پمپ هاي سوخت پاش چنان دقيق ساخته شده اند كه ذرات بسيار ريز هم به آنها آسيب مي رسانند.
- موتورهای بنزینی هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط میکند که معمولا از کاربراتور استفاده میکنند اما موتورهای دیزل سوخت را مستقیم به داخل سیلندر می پاشند و گاها از ترزیق سوخت مستقیم استفاده میکنند.
- در تانک ها نیز از این موتور ها استفاده می شود و قدرت موتورهای دیزلی به قدری است که توانیی به حرکت درآوردن تانک های به وزن 2 هزار تن با سرعت 60 کیلومتر در ساعت را دارند.
- به منظور جلوگیری از پیش احتراق، قطرات آب به هوای ورودی وارد می شدند.
فلایویل هایی که مجله خبری دیزل کمیته لبه های دندانه ای هستند نیز در صورت نیاز به چرخش نیز کمک می کنند. شاید کمی گیج کننده باشد اما بهتر است در ذهن خود تحلیل کرده و سیستم را باز سازی کنید ( شاید تکنولوژی جدیدی خلق شد ) . سلام جناب رحمانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.
موتور دیزل SKN 178FE
در بعضي از كشورها انواع مختلف گازوئيل را براي مصارف مختلف ، مثلاً در موتور خودرو ، یا در موتور خانه کشتی ، یا مخصوص فصل سرما و غیره تولید می کنند. فيلتر اول، كه مي تواند صافي هم باشد ،كه در باك يا در پمپ گازوئيل قرار دارد و طوري طراحي شده كه ذرات درشت را بگيرد. در موتور هاي ديزل مدرن ،گازوئيل معمولاً به وسيله سوخت رساني كه موتور آن را به خطر مي اندازد و صافي گازوئيل هم دارد، در سيستم سوخت رساني به حركت در مي آيد .
مشخصات موتور 7 اسب\xa0 SKN 178 FE
لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم. در طول سالیان گذشته گام های سریعی در توسعه و استفاده از مبادی و اصول دیزل در موتورهای احتراق داخلی برای کارهای تراکتوری و کارهای ثابت برداشته شده است. پس از سه سال تلاش و در سال 1896 وی موفق به توسعه مدل قبلی و ساخت مدل جدید با 75% راندمان تئوری (در مقایسه با راندمان 10 درصدی موتور بخار) شد. در سال 1898 دیزل به یک میلیونر تبدیل شده بود و موتورهای دیزل وی موارد استفاده بسیاری پیدا کرده بود. دیزل ژنراتورهای پشتیبان اضطراری باید در هر مجموعه درمانی پزشکی عمده وجود داشته باشد. به خاطر ماهیت خطیر کار این مجموعه ها و وضعیت بیماران موجود در آن ها، قطعی برق به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
این فشار معمولاً به دلیل تأمین ضعیف سوخت از منبع سوخت و یا مشکل در ریل سوخت و انژکتور است. به طور معمول فشار مورد نیاز از پمپ پر فشار بر انژکتورها و ریل سوخت باید در حالت عادی و ایده آل ۳۰۰ بار باشد. اما هنگامی که موتور روشن می شود، این عدد از ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ بار تغییر می کند؛ بنابراین هنگامی که موتور دیزل روشن می شود و شروع به کار می کند این فشار باید حفظ شود و نباید تغییری در آن به وجود آید.
http://boostercctv.ir