
بروزرسانی: 03 تیر 1404
موتور دیزلی دیزل WEIMA ,KAMA, KOHLER, ANTOR فروشگاه یار محمدی | dieselcommittee
مجله خبری دیزل کمیته هواپیماها عمدتا موتور های احتراق خارجی است اما اگر بخواهیم به هواپیماهای قدیمی اشاره کنیم بله می توانیم موتور های دیزلی را هم مشاهده کنیم اما به دلیل اختلاف فشار در ارتفاعات , استفاده از آن منسوخ شد . این وسیله اکسیژن وارده به سیلندر را افزایش می دهد و از انجایی که وجود اکسیژن بیشتر باعث بهبود احتراق می شود در نتیجه راندمان موتور دیزلی را افزایش می دهد. سامانه سوخت رسانی سامانه سوخت شامل پمپ تزریق سوخت، پمپ بالابر، انژکتورها و تمام لوله های سوخت است. همچنین در این سامانه امکان وجود فیلتر سوخت و جداکننده آب از سوخت وجود دارد که مانع از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل می شود.
- بنابراین عمل احتراق در محفظه احتراق جداگانه ای به نام بخارکننده یا hot bulb (حباب داغ) که بر روی سر سیلندر سوار شده و سوخت در داخل آن اسپری می شد، صورت می گرفت.
- آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید.
- یک موتور برق دیزلی در مقایسه با سایر انواع، کارکرد پیشرفته تری را برای کاربر ارائه می دهد.
- موتوری ساده بوده و دوام و عمر طولانی تری نسبت به بنزینی ها دارد.
- موتورهای دیزل به دلیل داشتن قدرت زیاد برای چنین وسایل حمل و نقلی که در جابجایی بارهای سنگین و فوق سنگین نقش دارند، کاربرد بسیار موثری دارد.
همچنین دیزل ژنراتورهایی در ابعاد بزرگ وجود دارند که قابلیت تولید توان در مقیاس مگا ولت آمپر را دارند و از برخی آنها در شبکه های قدرت کوچک استفاده می شود. در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می شود و ذرات سوخت محترق می گردد. پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می کند.
آیا موتور های دیزلی در بخش هوایی کاربرد دارد ؟
موتورهای دیزلی به دلیل نسبت تراکم بالای خود، بالاترین راندمان حرارتی را در بین تمامی انواع موتور احتراق داخلی و احتراق خارجی دارند. در فاز سوم، موتورهای دیزلی به دلیل دما و فشار بالایی که در انتهای تراکم درون آن ها به وجود می آید، احتراق به صورت خودبه خود انجام می شود. فشار درون سیلندر به اندازه ی ۴۰ اتمسفر افزایش پیدا می کند و به دیلیل این منقبض شدن بالا حرارت هوا درون سیلندرموتور دیزلبه شدت بالا می رود و به اندازه ی ۶۰۰ درجه سانتیگراد می رسد. در دیزل ژنراتورها تبدیل انرژی سوخت گازوئیل به انرژی الکتریکی صورت میگیرد. براساس نوع دیزل ژنراتور از توان 1 کیلووات ساعت تا 2000 کلیووات ساعت میتوان از دستگاه خروجی گرفت. با طراحی خاصی که موتورهای دیزل دارند با گرم شدن موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور خنک نگه داشته میشود.
نسبت سوخت به هوا در موتور دیزل
در طول این حرکت، پیستون هوا را برای ایجاد فشار بیشتر در داخل سیلندر فشرده سازی می کند. بیشترین موتورهای دیزل در جاده ها شهرها و برروی مولد های برق دیزل ژنراتور استفاده می شود. ساختار چهار سوپاپ و طرح های بهینه شده نسبت جریان جرقه هوا و سوخت اجازه می دهد تا راندمان مکش هوا بالاتر باشد. با استفاده از پمپ تزریق P7100، جانمایی عمودی و میانی انژکتور و فن آوری جدید مخلوط کردن سوخت اتمیزه، مصرف سوخت موتور 8 تا 10 درصد کاهش می یابد. ۱۰٫سوخت دیزل دارای خواص روان کنندگی بیشتری نسبت به بنزین است .
فرآیند آغاز کار موتور
این موتورها در ابتدا به عنوان جایگزین ارزشمندی برای موتورهای بخار انتخاب شدند. از دهه 1910، این موتورها در کشتی ها و زیر دریایی ها مورد استفاده قرار گرفتند. استفاده از این موتورها در لوکوموتیوها، کامیون ها، تجهیزات سنگین و ژنراتورهای برق در سال های بعد رواج یافت. در سال های 1930، موتورهای دیزل به تدریج در تعدادی از اتوموبیل ها نیز مورد استفاده قرار گرفتند. از شروع 1970 به بعد، استفاده از موتورهای دیزل در وسایل نقلیه جاده ای و آفرود در ایالات متحده افزایش یافت.
http://boostercctv.ir