موتور دیزلی دیزل WEIMA ,KAMA, KOHLER, ANTOR فروشگاه یار محمدی | dieselcommittee
انتشار: مرداد 10، 1403
بروزرسانی: 06 اردیبهشت 1404

موتور دیزلی دیزل WEIMA ,KAMA, KOHLER, ANTOR فروشگاه یار محمدی | dieselcommittee

انواع موتورهای دیزلی براساس قدرت و توان به سه گروه اصلی کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می شوند. متداول ترین نوع موتور دیزلی، موتورهای با اندازه کوچک هستند که دارای قدرت خروجی کمتر از 188 کیلووات می باشند. در موتور دیزلی واقعی ، در ابتدا فقط هوا به داخل محفظه احتراق وارد می شود سپس هوا با نسبت فشرده سازی به طور معمول بین ۱٫۱۵ تا ۱٫۲۳ توسط پیستون فشرده می شود.

  • یک واشر سرسیلندر بین بلوک موتور و سرسیلندر موتورهای دیزلی قرار دارد.
  • گسترش پمپ های سوخت پاش که همان پمپ های انرژکتور با پیشرفت موتورهای دیزلی کوچکی که جهت استفاده نمودن در خودروها ایده آل بودند متعادل شد.
  • در واقع در موتورهای دیزلی شمع هیچ استفاده ای در سوخت دیزل ندارد زیرا نیازی به روشن کردن سوخت دیزل ندارد در عوض شمع جرقه زنی فقط می تواند محفظه احتراق را گرم نگه دارد.
  • در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بسته اند و پیستون به نقطه مرگ بالا می رسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می شود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق می گردند.
  • در سال 1982، و تنها یک سال پیش از ثبت موتور دیزل، استوارت مدل جدیدی از موتورهای خود را ارائه نمود که به منبع گرمایشی اضافی نیاز نداشتند.

تفاوت مجله خبری دیزل کمیته موتورهای دیزل با دیگر موتورها، استفاده از احتراق در اثر تراکم آن است. در این پیشرانه ها عمل احتراق صورت نمیگیرد بلکه در اثر تراکم بسیار بالا مخلوط سوخت و هوا بدون جرقه زدن متراکم می شوند. نام اشتعال بر اثر فشار بالا بر اساس عملکرد موتور انتخاب شده است. موتورهای دیزل بر مبنای نسبت فشار بالا طراحی شده اند که در نتیجه فشار بالا، درجه حرارت هوای فشرده شده داخل محفظه احتراق، بالا می رود. درجه حرارت به قدر کافی بالا بوده تا پس از تزریق سوخت به داخل محفظه احتراق، اشتعال رخ دهد.

سیستم های کمکی موتور دیزل: پمپ باد – پمپ هیدرولیمی – قطعات سیستم کولر – گرمکن آب موتور.

فيلتر بعدي ،كه گاهي فيلتر اوليه ناميده مي شود، بيشتر ذرات ريز را مي گيرد. فيلتر هاي اوليه و ثانويه را مي توان در يك محفظه ،يا در محفظه هاي جداگانه قرار دارد. طراح موتور اندازه باك را طوري تعيين مي كند كه بتواند سوخت كافي را براي كار موتور براي مدتي معقول را در خود جاي دهد ، بدون آنكه نيازي به سوخت گيري مجدد داشته باشد . داخل دستگاه روغن استاندارد که برای خودرو استفاده می شود بریزید . درصورتیکه نیاز به مشاوره دارید میتوانید از طریق لینک زیر در واتس آپ با کارشناسان در ارتباط باشید. بوش سیلندر قطعه ای است که حالت استوانه ای شکل و توخالی دارد و در داخل حفره های موجود در بدنه سیلن...

مشخصات موتور 7 اسب کوهلر kohler kd 350

موتور های دیزل تنها هوا را متراکم می کنند، بنابراین نسبت تراکم می تواند خیلی بالا باشد. در موتور دیزل، هوا تا حدی فشرده می شود تا حرارت آن سوخت را مشتعل کند. موتور دیزل، مانند موتور بنزینی، پیستونی در داخل سیلندر دارد، اما هنگام اولین حرکت پیستون به پایین فقط هوا، و نه مخلوط هوا و سوخت، داخل سیلندر می شود. پس از آن، پیستون به سمت بالا حرکت و هوا را متراکم می کند تا کاملاً داغ شود سپس، سوخت به هوای داغ اضافه و در آن جا مشتعل می شود. احتراق پیستون را به سمت پایین می آورد و در وضعیت ضربۀ قدرت قرار می دهد. موتور دیزل را ابتدا هربرت اکروید انگلیسی (۱۸۶۴ـ۱۹۳۷) در ۱۸۹۰ شرح داد و رودولف دیزل آلمانی در ۱۸۹۲ برای نخستین بار آن را به مرحلۀ عمل رساند.

يكي از محدوديتهاي اين نوع سوخت پاش اين است كه سوخت از آن چكه مي كند و سبب احتراق زود هنگام و تلف شدن سوخت مي شود. اين نوع پمپ روي موتورهاي متوسط وكوچك مدرن و دور بالا نصب مي شود. بيشتر پمپ هاي سوخت پاش مدرن از نوع پمپ سوخت پاش خطي هستند .اين پمپ ها بر اساس مكانيسم بادامك و سوزن كار مي كنند. شكل بادامك،از طريق كنترل ميزان بالابري سوزن، مقدار سوخت و از طريق كنترل زمان بالابري سوزن ، زمان سوخت پاشي و از طريق سرعت بالابري سوزن، آهنگ سوخت پاشي را تنظيم مي كند. اگر موتور با دور rpm1000، يعني 1000 دور در دقيقه ،كار كند، عمل سوخت پاشي بايد در300 را ثانيه انجام شود و شروع سوخت پاشي نبايد به مدتي بيش از زمان لازم براي يك درجه چرخش ميل لنگ به تعويق بيفتد . هم فيلتر اوليه و هم فيلتر ثانويه ، به تدريج ،دچار گرفتگي مي شود؛ دراين حالت موتور با قدرت كمتري كار مي كند .

http://boostercctv.ir