موتورهای دیزل بنز و جدول مشخصات موتور دیزل Benz | dieselcommittee

مجله خبری دیزل کمیته دیزلی علاوه بر معایبی که دارد، از مزیت‌های مهمی نیز برخوردار است. مهم‌ترین مزیت موتورهای دیزلی طول عمر بالای آن‌ها در مقایسه با موتورهای بنزینی است. البته این موضوع وابسته به پیاده سازی این موتورها بر روی سیستم مناسب و نگهداری درست از آن‌ها است. سوخت مصرفی موتورهای دیزلی گازوئیل است که در مقایسه با بنزین سوخت ارزان‌تر و کم هزینه‌تری به شمار می‌رود.

لیست قیمت موتور دیزل

سوختی که به داخل هوایی با دمای بالاتر از دمای «احتراق خودکار» خود اسپری می‌شود، خودبه‌خود با اکسیژن هوا عکس‌العمل نشان داده و منفجر می‌شود. دمای هوا معمولاً بیش از 526 درجه سانتی‌گراد است؛ اما در هنگام روشن شدن موتور، از آنجایی که دمای هوا در سیلندرها توسط نسبت تراکم موتور و دمای فعلی تعیین می‌شود، گاهی متدهای گرم کردن سیلندر هم به کار گرفته می‌شود. موتورهای دیزلی از توان بالاتری نسبت به موتورهای بنزینی برخوردار هستند. در موتور بنزینی از کاربراتور برای مخلوط کردن هوا و سوخت استفاده می‌کنند، در موتور دیزلی سوخت به داخل سیلندر تزریق می‌شود. این گروه‌بندی بر اساس پروسه زمانی است که سیلندر یک‌بار به شاتون فشار وارد می‌کند. در این گروه‌بندی ساختار موتور دیزل بر اساس سیکل سوخت و حرکت پیستون متفاوت عمل می‌کند.

موتور دیزل چیست؟

استفاده از آنها از احتراق الکترونیکی، تزریق سوخت و سیستم های مدیریت پیشرفته موتور نیز باعث می شود تا کارکرد آنها نسبت به موتورهای هواپیما احتراق جرقه ای تولید شود. شرکت راد دیزل در قالب سهامی خاص و با سرمایه بخش خصوصی فعالیت خود را در زمینه واردات آغاز نمود. راد دیزل با تکیه بر دانش،تخصص و تجربه کارشناسان متعهد خود در زمینه‌ی واردات انواع ژنراتور تک، ژنراتور گازسوز، دیزل ژنراتور، موتور برق،لوازم یدکی دیزل ژنراتور و… است. دیزل ژنراتورها به دلیل اینکه دارای قدرت بسیار بالاتری نسبت به دیگر انواع ژنراتور ها هستند و همچنین از نظر مصرف سوخت مقرون به صرفه تر می باشند، می توان بیان کرد که کاربردی ترین نوع ژنراتور محسوب می شوند. از دیگر کاربردهای موتور های دیزلی، استفاده از آن ها در تانک ها می باشد که با توجه به قدرتی که دارند، می توانند تانک های بسیار سنگینی که دارای 2 هزار تن وزن می باشند را با سرعت 60 کیلومتر در ساعت به حرکت درآورند.

کاربردهای موتور دیزیل در صنعت

سیستم کارکرد هواپیما ها و در کل موتور های صنعت هواپیمایی به شدت ا موتور های زمینی و دریایی متفاوت است . بنز به دلیل اولین استفاده کننده عمده از موتور دیزل در جهان به عنوان بهترین در میان رقبا شناخته می شود . شرکـت دانـا تجـارت توانا با نمـاد اختصاری “DTT”، تشـکیل شده از دو شـرکت ثبتی می باشد که به صورت کاملا خصوصی فعالیت حرفه ایی را در زمینه تولید- واردات- صادرات قطعات یدکی خودروهای سنگین صورت می دهد.

http://boostercctv.ir

این موتورهای بزرگ دارای توان خروجی تا ۹۰،۰۰۰ کیلو وات، حدود ۶۰ تا ۱۰۰ دور در دقیقه و ۱۵ متر ارتفاع دارند. موتورهای با سرعت بالا برای تراکتور، کامیون، قایق بادبانی، اتوبوس، اتومبیل، کمپرسور، ژنراتور و پمپ استفاده می شود. پس از یک طلسم طولانی با تعداد نسبتا کمی از اتومبیل های دیزلی در مجموعه آن، مرسدس بنز در قرن ۲۱ به ماشین های دیزلی بازگشته است با تاکید بر عملکرد بالا. آزمایشگاه دیزل BMW در اتریش، رهبر جهانی در توسعه موتور دیزل خودرو است. این کیفیت منجر به استفاده گسترده از ژنراتورهای دیزلی در سراسر برنامه های تفریحی، مسکونی، تجاری، ارتباطات و صنعتی می شود. طرز کار این قسمت به این گونه است که باعث اسپری و پودر شدن سوخت و به بهبود ترکیب آن و سوخت با هوا کمک می کند.

  • از این رو هوایی که داخل سیلندر موتور دیزلی در جریان است متراکم می‌شود.
  • این مدل موتور دیزلی از نوع شش سیلندری، هشت سیلندری و دوازده سیلندری است.
  • کاهش هزینه های نگهداری و نصب از مزایای تولیدات در این سری به‌شمار می‌رود.
  • در واقع میل بادامک ها دریچه ها را باز و بسته کرده و امکان احتراق را فراهم می کنند.
  • قدرت و نوع طراحی و پتانسیل قدرتی موتور های دیزل به قدری زیاد است که می تواند با سیلندر های بسیار کمتر در مقایسه با سیلندر خودرو های سواری قدرت بسیار زیادی را تولید کنند .