موتورهای دیزلی کامینز استور | dieselcommittee

موتورهای یک، دو و سه سیلندر برای توان‌های پایین‌تر استفاده می‌شوند و ساختار ساده‌تر و ابعاد کوچک‎‌تری دارند. دلیل نام‌گذاری موتور دیزل 4 زمانه این است که هر 4 عملی که در بالا توضیح دادیم را در مراحل جداگانه انجام می‌دهد. موتور دیزل دارای بخش های زیادی است که هر قسمت آن وظایفی را بر عهده دارند. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برخی از مهم ترین بخش های موتور اشنا کنیم.

مجله خبری دیزل کمیته عمده سرسیلندر که تحرک دارند همان سوپاپ های سرسیلندر است که می بایست بصورت بسیار دقیق و متناسب با حرکات پیستون باز و بسته شوند. عمل باز و بسته شدن این سوپاپ ها و نیز زمان بندی آن (تعیین مدت زمان بسته بودن یا بازبودن سوپاپ ها) به وسیله میل بادامک انجام می پذیرد. قسمت های دیگر سرسیلندر که فاقد تحرک هستند کافیست که در برابر حرارت های بالای ایجاد شده در اثر احتراق و نیز در برابر شوک های بوجود آمده در اثر انفجار سوخت پایداری داشته باشند.

http://boostercctv.ir

به عنوان مثال می توان درهای ورودی خودکار در فروشگاههای بزرگ را نام برد. سرسیلندرها تنها در موتورهای احتراق داخلی چهارزمانه وجود دارند و علت استفاده از آنها این است که اگر به علت خرابی نیاز باشد که سیلندرها یا پیستونها دستکاری شوند ، یا برداشته شوند ، با بازکردن سرسیلندر دسترسی به آنها بسیار ساده تر خواهد بود. در قسمت جلوی بلوک محل قرار گرفتن سینی جلو که در داخل آن زنجیر و دنده میل لنگ و دنده میل سوپاپ قرار دارند قسمت عقب بلوک در انتهای میل لنگ ففیویل متصل شده که عمل انتقال نیروی موتور به سیستم انتقال قدرت را انجام می دهد.

  • نحوه کارکرد موتور دیزل به این صورت است که میل بادامک سوپاپ های ورودی و خروجی را به فعالیت وا می دارد.
  • ۹٫طول عمر یک موتور دیزلی به طور تقریبی دو برابر یک موتور بنزینی است که به دلیل طراحی قدرتمند قطعات موتور است.
  • هوایی که توسط توربوشارژ ، فشرده و وارد سیلندر می شود ، بسیار گرم است.
میل سوپاپ یا میل بادامک همچنین در صورت نیاز می تواند شامل بادامک اضافی برای پمپ های سوخت باشد. برای جلوگیری از یخ زدن آب داخل موتور و رادیاتور در هوای سرد زمستان که موجب خسارت زیادی در موتور و رادیاتور می شود از ضد یخ استفاده می شود. جنس ضد یخ باید به گونه ای تهیه شود که اثر نامطلوب بر روی قطعات نداشته باشد .

با قطعات موتورهای دیزل ایدم تحت لیسانس مرسدس بنز آلمان آشنا شوید

موتورهای دیزل براساس طرز کارکردشان به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشودند. در این موتورها ها 4 عامل اصلی مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه یا دود انجام میشود. موتورهای دیزلی شمع ندارند، چراکه مرحله انفجار آن‌ها با تراکم بالای هوا و افزایش دمای آن اتفاق می‌افتد. بلوک سیلندر تماما از چدن ریخته گری شده با سیلندر کامل و به همراه بوش می باشد . فیلتر روغن، یونیت پمپ ، فیلتر سوخت و اندازه گیری درجه روغن در سمت راست موتور (فلایویل رو به رو) قرار دارد و استارت، منیفولد در سمت چپ واقع شده اند .یک تسمه به شکل 9 شیاره پمپ آب و پروانه روی آن را به موتور متصل می نماید .

انواع موتور های دیزلی