
بروزرسانی: 06 اردیبهشت 1404
معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل + نحوه کار و انواع موتور دیزلی | dieselcommittee
پس از وقفه ای طولانی با داشتن تعداد کمی خودروی دیزلی در صف تولید، شرکت مرسدس بنز در قرن 21 به تولید خودروهای دیزلی با تأکید برروی عملکرد بالا بازگشته است. سوخت در موتور دیزل، به جای منبع مجزای انرژی احتراقی (مانند شمع موتور)، با در معرض فشار و دمای ناگهانی گاز فشرده شده ای هوای اکسیژن (معمولا هوای اتمسفری) ناگهانی مشتعل می شود. این فرآیند به افتخار رودولف دیزل که آن را در سال 1982 ابداع نمود، چرخه دیزل نامیده شده است.
- یاتاقان زدن ماشین سنگین یکی از عیب های مهم و پراهمیت خودروها است و درصورتی که رانندگان به آن توجه...
- دکتر رودلف دیزل آلمانی در سال 1892 امیتاز موتور طراحی شده ای را ثبت کرد که در آن بلافاصله بعد از تزریق سوخت، اشتعال ماده سوختنی به داخل سیلندر انجام میگرفت.
- به همین دلیل، بسیاری از تولید کنندگان کامیون از موتورهای دیزلی استفاده می کنند.
- وزن بسیار بالای تانک های آلمانی نیازمند این بود که قدرتی بسیار زیاد آن را به حرکت درآورد .
در پایان مجله خبری دیزل کمیته یکبار دیگر به طرف پایین حرکت می کند و با شروع زمان تنفس سیکل جدیدی آغاز می گردد. پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلا نسبی در سیلندر ایجاد می شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می گردد. در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می گردد. بیشتر وسایل نقلیه جاده ای امروزی مانند کامیون ها، اتوبوس ها، کشتی ها، قطارهای مسافت های طولانی، ژنراتور های برقی سیار بزرگ، و بیشتر وسایل نقلیه معدنی و کشاورزی ، دارای موتورهای دیزلی می باشند. اما در برخی کشورها به دلیل سنگین بودن، پر سر و صدا بودن، و داشتن مشخصات عملکردی که شتاب گیری را سخت می کند، به اندازه وسایل نقلیه مسافربری محبوب نیستند.
موتور دیزل زیاد گرم می شود
فرآيندي است كه در آن مولكول هاي مايع يا گاز به سطح ذرات جامدي كه با آنها تماس برقرار مي كنند، مي چسبند. بعضي از فيلترها آبگير دارند .آب و رسوبات سنگين در اين محفظه جمع مي شوند تا بتوان آنها را تخليه كرد. فيلترهاي ديگر يك وسيله جدا كننده آب دارند كه در از فيلتر مستقل است.
موتور دیزل
بیشتر صاحب خانه ها برق تک فاز را ترجیح می دهند، در حالی که در کاربردهای تجاری و صنعتی اغلب برق سه فاز مورد استفاده قرار می گیرد. ژنراتورهای دیزل به خاطر بهره مندی از طول عمر بالا و هزینه عملکرد پایین، مورد استفاده قرار می گیرند. موتورهای دیزل مدرن کم سر و صداتر هستند و تعمیر و نگهداری کمتری را نسبت به واحدهای گازی با اندازه مشابه (با گاز طبیعی یا پروپان) دارند. وجود داشتن آلودگی و لجن در گازوئیل ها، آب و یا سایر مواد در سیستم سوخت باعث می شود تا پمپ سوخت موتور دیزل با مشکلاتی روبرو شود. به طورکلی آلودگی باعث می شود تا انژکتور دیزل و قطعات داخلی پمپ سوخت دیزل به سرعت فرسوده شوند. در نتیجه اگر در سیستم سوخت آلودگی وجود داشته باشد و یا به تازگی آن را تعمیر کرده اید باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که سوختگی دیزل را به طور کامل تمیز کردید و فیلتر سوخت را مرتباً و با کیفت بالا تهیه کنید.
کاربرد در صنایع[ویرایش]
میل لنگ یکی از پیچیده ترین قطعات است که به صورت یک حرکت چرخشی عمل می کند. در واقع میل لنگ قطعه ای است که برای تبدیل حرکت بالا و پایین پیستون به یک حرکت چرخشی استفاده می شود. میل لنگ تا ترکیب سوخت و هوای مورد نیاز برای احتراق بسته می ماند. این کار تا زمانی که سنسورها زمان باز شدن آن را ارسال کنند تا باعث استارت خودرو شود، ادامه پیدا می کند. طی سال های متمادی پس از اختراع موتور دیزل، از این نوع موتور عمدتاً و منحصراً در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق، تلمبه کردن آب، راندن قایق های مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده می شد. در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله پس از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می گرفت.
http://boostercctv.ir