معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل + نحوه کار و انواع موتور دیزلی | dieselcommittee

این موتورهای بزرگ دارای توان خروجی تا ۹۰،۰۰۰ کیلو وات، حدود ۶۰ تا ۱۰۰ دور در دقیقه و ۱۵ متر ارتفاع دارند. موتورهای با سرعت بالا برای تراکتور، کامیون، قایق بادبانی، اتوبوس، اتومبیل، کمپرسور، ژنراتور و پمپ استفاده می شود. پس از یک طلسم طولانی با تعداد نسبتا کمی از اتومبیل های دیزلی در مجموعه آن، مرسدس بنز در قرن ۲۱ به ماشین های دیزلی بازگشته است با تاکید بر عملکرد بالا. آزمایشگاه دیزل BMW در اتریش، رهبر جهانی در توسعه موتور دیزل خودرو است. این کیفیت منجر به استفاده گسترده از ژنراتورهای دیزلی در سراسر برنامه های تفریحی، مسکونی، تجاری، ارتباطات و صنعتی می شود. طرز کار این قسمت به این گونه است که باعث اسپری و پودر شدن سوخت و به بهبود ترکیب آن و سوخت با هوا کمک می کند.

  • در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تا حد معینی متراکم می‌سازد.
  • موتورهای دیزلی به دلیل این‌که شروع احتراق به جای اینکه مانند موتورهای دیگر به یک جرقه الکتریکی نیاز داشته باشد، به هوای داغ شده توسط تراکم بستگی دارد، گاهی موتورهای احتراق تراکمی هم نامیده می‌شوند.
  • در ادامه به توضیح قسمت های مختلف موتورهای دیزلی و اجزاء‌ آن می پرازیم.
  • هزینه‌های نگهداری از موتورهای دیزلی با توجه به سنگینی قطعات، اصطکاک آن‌ها و نیاز به نیروی کار متعدد نسبت به سایر موتورها بیشتر است.

سیستم کارکرد هواپیما ها و در کل موتور های صنعت هواپیمایی به شدت ا موتور های زمینی و دریایی متفاوت است . بنز به دلیل اولین استفاده کننده عمده از موتور دیزل در جهان به عنوان بهترین در میان رقبا شناخته می شود . شرکـت دانـا تجـارت توانا با نمـاد اختصاری “DTT”، تشـکیل شده از دو شـرکت ثبتی می باشد که به صورت کاملا خصوصی فعالیت حرفه ایی را در زمینه تولید- واردات- صادرات قطعات یدکی خودروهای سنگین صورت می دهد.

بررسی بسیار کوتاه دیزل ژنراتور های fpt سری NEF

موتور دیزلی علاوه بر معایبی که دارد، از مزیت‌های مهمی نیز برخوردار است. مهم‌ترین مزیت موتورهای دیزلی طول عمر بالای آن‌ها در مقایسه با موتورهای بنزینی است. البته این موضوع وابسته به پیاده سازی این موتورها بر روی سیستم مناسب و نگهداری درست از آن‌ها است. سوخت مصرفی موتورهای دیزلی گازوئیل است که در مقایسه با بنزین سوخت ارزان‌تر و کم هزینه‌تری به شمار می‌رود.

http://boostercctv.irاستفاده از آنها از مجله خبری دیزل کمیته الکترونیکی، تزریق سوخت و سیستم های مدیریت پیشرفته موتور نیز باعث می شود تا کارکرد آنها نسبت به موتورهای هواپیما احتراق جرقه ای تولید شود. شرکت راد دیزل در قالب سهامی خاص و با سرمایه بخش خصوصی فعالیت خود را در زمینه واردات آغاز نمود. راد دیزل با تکیه بر دانش،تخصص و تجربه کارشناسان متعهد خود در زمینه‌ی واردات انواع ژنراتور تک، ژنراتور گازسوز، دیزل ژنراتور، موتور برق،لوازم یدکی دیزل ژنراتور و… است. دیزل ژنراتورها به دلیل اینکه دارای قدرت بسیار بالاتری نسبت به دیگر انواع ژنراتور ها هستند و همچنین از نظر مصرف سوخت مقرون به صرفه تر می باشند، می توان بیان کرد که کاربردی ترین نوع ژنراتور محسوب می شوند. از دیگر کاربردهای موتور های دیزلی، استفاده از آن ها در تانک ها می باشد که با توجه به قدرتی که دارند، می توانند تانک های بسیار سنگینی که دارای 2 هزار تن وزن می باشند را با سرعت 60 کیلومتر در ساعت به حرکت درآورند.

اختراعات رودولف دیزل در سه نقطه اشتراک دارند :

آلترناتور خود از دو بخش استاتور و روتور تشکیل شده است که با چرخشِ روتور در داخلِ استاتور، میدان مغناطیسی به گردش در می‌آید و سبب ایجاد جریان الکتریکی AC می‌شود. از جریانِ خروجیِ موتور، برای تأمین انرژی مورد نیاز برای انواع وسایل برقی می‌توان استفاده کرد. موتورهای دیزلی باید از جنسی ساخته شوند تا در برابر فشرده ‌سازی زیاد گازها مقاومت کنند، بنابراین هزینه ساخت آن‌ها معمولا بیشتر است. این کمپانی که از سال 1970 تامین موتورهای کاترپیلار را برعهده داشت توسط کاترپیلار آمریکا خریداری شد.

موتور تک کوپ دیزلی مدل KD186FAE | با توان ۱۰ اسب بخار