معرفی تئاتر تعاملی به مناسبت ساخت شبح بازارچه مقالات مجله اتاق فرار | allescape

معرفی تئاتر تعاملی به مناسبت ساخت شبح بازارچه مقالات مجله اتاق فرار | allescape

پس حتما از این اتاق فرار دیدن کنید و ساعاتی را به همراه دوستان‌تان خوش بگذرانید. به جرات می توان گفت که اتاق فرار تنها بازی گروهی است که هیجان، ترس، خنده، فعالیت فیزیکی و فکری را همزمان با هم به همراه دارد. درجه سختی این بازی بالا است و شما در ابتدا روی یک صندلی خواهید نشست؛ آن هم در حالی که پاها، دست‌ها، کمر، گردن و حتی چشم شما بسته خواهد شد.

«تاکائو کاتو» در کلاب‌ها برنامه زنده ‌می‌گذاشت و شرکت‌کنندگان باید از فضایی خارج می‌شدند که تاکائو در آن محل درست کرده بود. ایده وی در ژاپن مورد استقبال قرار گرفت و بلیط‌های برنامه‌های زنده تاکائو به سرعت فروش می‌رفت. حدود سه سال بعد (در سال ۲۰۰۷) تاکائو کاتو که در آن زمان ۳۵ ساله بود، شرکت «اسکارپ» را در شهر کیوتو ژاپن تاسیس کرد و در پی آن اولین اتاق فرار به‌شکل امروزی افتتاح شد. تنها پس از گذشت پنج سال از راه‌اندازی اولین اتاق فرار در ژاپن در سال ۲۰۱۲ حدود ۲۱۰۰ اتاق فرار در کشور ژاپن راه‌اندازی شدند.محبوبیت ایده تاکائو کاتو به سرعت به سنگاپور، مجارستان‌، رومانی، سوئیس و بقیه کشورهای دنیا نیز کشیده شد. در ایران نیز تنها پس از گذشت سه سال از راه‌اندازی اولین اتاق فرار، بیش از ۱۰۰ اسکیپ روم در تهران و دیگر شهرها افتتاح شدند.

آیا شرکت در بازی‌های اتاق فرار محدودیت سنی دارد؟

اجرا گردان در این موقعیت سعی می‌کند ترغیب و تشویق تماشاگران در اجرای تئاتر تعاملی را بدون انجام هیچ‌گونه کنترل و تاثیر گذاری احساسی انجام ترسناکترین اسکیپ روم کرج دهد. کار بازیگران در تئاتر تعاملی در حقیقت اجرای یک موقعیت و طرح یک مساله است این مسائل به طور معمول ماهیت اجتماعی دارند. اتاق فرار دلاک مجموعه انیگما که تو یکی از گرمابه های قدیمی شهر کرج اجرا میشه، به زودی آماده پذیرایی از بازیکنای حرفه ای و علاقمند به این نوع از تئاتره. ما رو دنبال کنین تا جزء اولین افرادی باشین که اتاق دلاک رو تجربه می کنن. در حال حاضر شیوه ی نوینی از نمایش مورد توجه همگان قرار گرفته؛ به نام تئاتر تعاملی که شکل های سنتی تئاتر رو تغییر داده و در اون بازیگر به نوعی تماشاگره.

  • وجود دلهره در اتاق فرار ممکن است که تمرکز شما رو در بازی کم کند پس مهمترین کاری که شما باید انجام بدهید این است که حواستان را کامل جمع کنید تا موفق بشوید.
  • قطعا در آینده نزدیک شاهد موفقیت این تیم در دیگر شاخه‌های تفریح و سرگرمی خواهیم بود.
  • رقابتی عجیب بین طرفداران ترسناک وغیر ترسناک وجود دارد ولی از نظر ما با توجه به گستردگی ژانر اتاق فرار در غیر ترسناک قطعا آینده بهتری رو میشه برای اتاق فرار غیر ترسناک تصور کرد.
  • ممکن است برای استفاده از خدمات مرکز نیاز به هماهنگی قبلی وجود داشته باشد.
  • اتاق فرار جنگل بالی بولی با داشتن سناریو جذاب در ژانر وحشت، می‌تواند حس و حال خوبی برایتان رقم بزند.
برخلاف اتاق فرار عادی که بازیکن‌ها معمولاً قربانی حوادث و چالش‌های بازی بودن، اینجا قدرت ارادۀ بیشتری وجود داره. لطفا تمامی اعضای تیم باهم، سرموقع به مجموعه مراجعه فرمایید و از سر و صدا مقابل ساختمان و داخل ساختمان قبل از ورود به بازی جدا خودداری فرمایید. بازی های فکری برای زمان هایی که گروه های خانوادگی یا دوستان دور هم جمع می شوند، ایده بسیار خوبی است. این بازی ها علاوه بر فراهم کردن اوقات خوش باعث افزایش مهارت های فکری می شود. از بین پیشنهاد های ارائه شده در همین صفحه، پیشنهاد مورد نظر را انتخاب و تعداد آن را مشخص کنید، سپس روی دکمه خرید کلیک کنید. اگر تجربه این سبک از تئاتر را دارید خوشحال میشیم نظر خودتون را با ما در میان بگزارید.

اتاق فرار دارک لرد

کم‌کم سناریو‌ها، شکل پیچیده‌تری گرفتند و به تعداد اتاق‌ها اضافه شد. اگر تابه‌حال در بازی اتاق فرار شرکت نکرده‌اید، باید بدانید اتاق‌های فرار نوعی سرگرمی هستند که از بازی‌های کامپیوتری الهام گرفته شده‌اند. هدف از اجرای این سرگرمی، به‌کارگیری فعالیت بدنی همراه با کار فکری بود.