مشاهده قیمت مدل‌های موتور برق دیزلی خرید انواع موتور برق | dieselcommittee

یکی از مزایای هیجان انگیز مجله خبری دیزل کمیته نسبت به بنزین، امکان حذف کامل مصرف بنزین است. در بیشتر موتورهای دیزلی می‌توان از روغن گیاهی به جای دیزل بدون تلفات عمر یا بهره وری استفاده نمود. با تولید و خدمات دیزل، جست‌و‌جو برای ژنراتور یا موتور دیزل مؤثر و مقرون به صرفه پایان می‌یابد.

تقسیمات موتور دیزلی

عملکرد متفاوت موتور بنزینی و دیزلی باعث می‌شود این موتورها از سوخت متفاوتی هم استفاده کنند. در حالی‌که گازوئیل و بنزین هر دو از مشتقات نفت هستند؛ اما گازوئیل سرعت تبخیر کندتری دارد و چکالی انرژی بالاتری نیز خواهد داشت. جدای از نوع سوخت این موتورها تفاوت دیگری نیز با یکدیگر دارند.

اختراعات رودولف دیزل در سه نقطه اشتراک دارند :

موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی از آلایندگی بیشتری برخوردار است. این موتور دیزل اولین‌بار در سال 1867 توسط نیکلاس اتو اختراع شد. این نوع از موتور، رایج‌ترین موتور در جهان است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دیزل موتور به‌دلیل چهار سیستم سوختن در آن به چهارزمانه معروف است. کارآمدی بیشتر،مقرون به صرفه بودن و سادگی در طراحی و استفاده از مهمترین مزایای استفاده از موتورهای دیزلی به جای موتورهای بنزینی است. این موتورها سنگین، کم سرعت، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند.

http://boostercctv.irاما در برخی کشورها به دلیل سنگین بودن، پر سر و صدا بودن، و داشتن مشخصات عملکردی که شتاب‌گیری را سخت می‌کند، به اندازه وسایل نقلیه مسافربری محبوب نیستند. موتورهای دیزل مدرن پیشرفت بسیاری کرده اند و با سیستم تزریق مستقیم توربو در خودروهای امروزی، متوجه تفاوت بین موتورهای گازوئیلی و دیزل شدن سخت است. موتورهای دیزلی فقط می‌توانند هوا را فشرده کنند و نمی‌توانند سوخت را فشرده کنند و هنگامی که سوخت به محفظه احتراق وارد می‌شود، خود به خود احتراق می‌یابد.

در هوا:

امروزه موتورهای دیزل با راندمان بالا و مصرف سوخت پایین و مجهز به توربو شارژر و اینتر کولر ساخته میشوند که کاربرد وسیعی در صنایع خودروسازی دارند . موتورهای بنزینی جز موتورهای احتراق داخلی هستند و دارای جرقه اشتعالی هستند که با سوخت‌های فرار مانند بنزین کار می‌کنند. در موتورهای بنزینی هوا و سوخت از طریق فشرده سازی با یکدیگر مخلوط می‌شوند. استفاده به عنوان تأمین کننده دستگاه هایی نظیر سمپاش، علف تراش، ژنراتور؛ تیلر کولتیواتو، پمپ آب و … از مهمترین کاربردهای موتور تک دیزلی در حوزه کشاورزی است.

  • موتور پیستون مقابل شش زمانه که علامت شناسائی M۴+۲ برای آن تعیین شده است.
  • بیشتر موتورهای دیزلی عموما از چرخه چهار سکته استفاده می کنند، با موتورهای بزرگتر که در چرخه دو سویه عمل می کنند.
  • بیشتر وسایل نقلیه جاده‌ای امروزی مانند کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، کشتی‌ها، قطارهای مسافت‌های طولانی، ژنراتور های برقی سیار بزرگ، و بیشتر وسایل نقلیه معدنی و کشاورزی ، دارای موتورهای دیزلی می‌باشند.