در سال 2026، مرسدس بنز نسل فعلی S کلاس را به روز رسانی میانه چرخه ارائه می کند. اوایل سال جاری، اولا کالنیوس، مدیرعامل این شرکت فاش کرد که این برند لوکس «بیشتر از آنچه که ما برای یک فیس لیفت هزینه میکنیم، روی بهروزرسانی مدل موتور احتراقی جدید کلاس S سرمایهگذاری کرده است». با نگاهی به آینده، سنت گرایان خوشحال خواهند شد که تکرار بعدی پرچمدار اشتوتگارت همچنان از پیشرانه های معمولی برخوردار باشد.
رئیس مرسدس با بریتانیا چت کرد اتوموبیل مجله ای در مورد دوگانگی کلاس S. او مجدداً تاکید کرد که یک مدل همنام الکتریکی به عنوان جایگزینی برای EQS عجیب و غریب برنامه ریزی شده است. مدل گازی برای درازمدت باقی خواهد ماند و بر روی پلتفرمی که برای خودروهای با موتورهای احتراقی توسعه یافته باقی خواهد ماند. با وجود اشتراک گذاری نام، نوع EV معادل نخواهد بود زیرا بر روی یک معماری اختصاصی قرار می گیرد.
کالنیوس گفت که خودروی برتر این شرکت “با بسته بندی ترین خودرو در جهان” است و اینکه مجبور کردن نسخه های ICE و EV به اشتراک گذاری پلت فرم، مصالحه ای خواهد بود که مرسدس مایل به انجام آن نیست. قرار دادن یک موتور گازسوز در کلاس S الکتریکی به معنای فدا کردن فضای داخل کابین مجلل است، که مشتریان برای پذیرش آن مشکل خواهند داشت. انجام این کار برعکس نیز کارساز نخواهد بود، زیرا مهندسان باید امتیازاتی را برای بسته بندی قائل شوند.
سرآشنا متوجه شد که داشتن مدلهای S کلاس متمایز یک تلاش پرهزینه خواهد بود، اما مرسدس تلاش خواهد کرد تا سرمایهگذاری اضافی را «در سطح قابل مدیریت» نگه دارد. چگونه؟ با به اشتراک گذاری تا حد امکان بین وسایل نقلیه گازی و برقی برای محدود کردن هزینه های توسعه. باید اشاره کنیم که رقیب بیامو استراتژی متفاوتی دارد زیرا سری 7 و i7 از زیرساختهای مشابه CLAR استفاده میکنند.
این ستاره سه پر از قبل با واداشتن موتورهای احتراق داخلی خود به قوانین یورو 7 آینده خود را آماده کرده است. در این میان، این یکی از معدود خودروسازانی است که برخلاف BMW هنوز خودروهایی با موتور V-12 می فروشد. در بخش سدان لوکس دوازده سیلندر، بنتلی و آئودی W-12 را کنار گذاشتهاند. رولزرویس در اواخر دهه پس از بازنشستگی V-12 قدیمی که قبلاً دارای سری 7 بود، همین روند را دنبال خواهد کرد.
از آنجایی که کلاس S فعلی تا چند سال دیگر فیس لیفت خواهد شد، به این معنی است که W223 تا پایان دهه بازنشسته نخواهد شد. در نتیجه، منطق به ما می گوید که W224 با موتورهای گازی (و شاید دیزلی) احتمالا تا اواخر دهه 2030 عرضه می شود.
ترکیبی غنی از مدلها با موتورهای احتراقی و پیشرانههای الکتریکی، کالنیوس را بر آن میدارد که بگوید “در 10 سال آینده بهترین زمان برای مشتریان مرسدس خواهد بود.” بامو قصد ندارد سری 7 گازسوز را کنار بگذارد زیرا با i7 همزیستی مسالمت آمیز خواهد داشت.
برخلاف مرسدس که اهداف بلندی برای خودروهای الکتریکی داشت که تا سال 2030 به طور کامل برقی شوند، ب ام و هرگز چنین وعده هایی نداد. تلاش می کند تا پایان دهه به 50 درصد برسد، اما هشدارهایی که به ترجیحات مشتری بستگی دارد.
منبع: https://www.motor1.com/news/736797/mercedes-s-class-keep-gas-engines/