در این موتورها، سوخت به داخل محفظه احتراق تزریق می شود و سپس با دمای بالای هوا در محفظه مشتعل می شود. در اکثر خودروها، موتورهای دیزلی و بنزینی استفاده می شوند که شباهت زیادی به هم دارند. در اصل، در هر دوی آنها موتورهای احتراق داخلی هستند که با استفاده از سیکل دو یا چهار زمانه کار می کنند.
- به همین خاطر هم در ابتدا از پیشرانههای دیزلی تنها در کشتیها، اتوبوسها و در نهایت خودروهای بسیار بزرگ و سنگین استفاده شد.
- مثلا برای تصیمیم در مورد اینکه آیا پمپ آب بنزینی بخرید یا دیزلی، اگر حجم کار بالاست و برای کاری مداوم ، طولانی و سنگین قرار از آن استفاده شود، طبیعتا موتور دیزل گزینه صحیح است.
- هر دو ماشین دیزلی و بنزینی دارای موتور احتراق داخلی هستند که انرژی شیمیایی موجود در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل میکند.
- بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه به دلیل افزایش بازده سوخت ، وسایل نقلیه با سوخت دیزل را به جای مدل های بنزینی انتخاب می کنند.
- در فروشگاه موسی ما سالها وقت و سرمایه زیادی را برای تشخیص و عیب یابی موتورهای دیزل و بروزرسانی اطلاعات و تجهیزات سرمایه گذاری کرده ایم.
- پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا میکند.
البته، تنها تفاوت میان موتورهای دیزلی و بنزینی فقط از جنبه مکانیکی نمیباشد؛ چرا که بحث اصلی به نوع سوخت برمیگردد. در فروشگاه موسی ما سالها وقت و سرمایه زیادی را برای تشخیص و عیب یابی موتورهای دیزل و بروزرسانی اطلاعات و تجهیزات سرمایه گذاری کرده ایم. ما همچنین دارای تکنسین های دیزلی بسیار ماهر هستیم، بنابراین اگر عیب یابی و تشخیصی هم وجود داشته باشد، ما نیز یک ایده نسبتا خوب از این که خطا در موتور دیزل شما چطور ایجاد می شود، داریم.
دیگر تفاوت های موتورهای بنزینی و دیزلی
گاز اگزوزی که سوپاپ EGR شما را احیا می کند نیز از ایجاد گازهای مرتبط با نیتروژن جلوگیری می کند. شیر EGR یا دریچه احتراق گاز خروجی، یک سوپاپ دریچه کنترل شده است که اجازه می دهد مقدار خاصی از گاز خروجی به منیفولد ورودی هوا وارد شود. در طول دوره های خنک تر از سال، سرعت چرخش کم، شایع تر است و باتری هم کم توان تر عمل می کند. فشار مورد نیاز از پمپ پر فشار به ریل سوخت و انژکتورها در حالت ایده ال باید 300 بار باشد اما وقتی موتور روشن می شود و زیر بار میرود این عدد از 1200 تا 2000 بار تغییر میکند. تمام حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت حمل و نقل کرخه ترابر سپاهان میباشد.
مزایای موتور بنزینی
سوخت گازوئیل به دلیل روغنی بودن زیاد، به عنوان “سوخت دیزلی” شناخته میشود. موتورهای دیزلی از سیستم سوخت رسانی مستقیم استفاده میکنند؛ یعنی گازوئیل به صورت مستقیم درون سیلندر تزریق میشود. این موتور از اصول احتراق چهار زمانه معروف به “چرخه اتو” استفاده میکرد و اکنون به یکی از موتورهای پرکاربرد در خودروهای امروزی تبدیل شده است.
این اشتعال عامل حرارت مجله خبری دیزل کمیتهی بود که در اثر تراکم زیاد هوا بهوجود میآمد. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت. در طراحیهای جدید موتورهای دیزلی امکان استفاده از سوخت بیودیزل نیز وجود دارد که از منابع غیرنفتی مانند روغن سرخکردنی یا نباتی ساخته میشود.