عیب یابی و رفع مشکلات موتور دیزل فروشگاه موسی | dieselcommittee

سوخت دیزل چگالی انرژی بالاتری هم نسبت به سایر سوخت‌های مایع دارد پس برای هر واحد حجم، انرژی بیشتری فراهم می‌کند. همانطور که پیش تر اشاره شد، بهتر است در هنگام انتخاب یک دستگاه، به نوع و حجم کار، موقعیت مکانی، و بررسی مولفه ای مانند سرعت، توجه کرده تا مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. مثلا هیچوقت برای مناطق سردسیر از موتور دیزلی استفاده نکنید چرا راندمان کاری آن در هوای سرد پایین می آید. همانطور که همراه بودید، در ابتدای مقاله تعریفی از هر دو موتور داشتیم و کاربردهای هر یک از آن ها نیز ذکر شد. در ادامه تفاوت هایی که این دو موتور را از یکدیگر متمایز می کند، بررسی کردیم.

  • یا در شرایطی که کار طولانی و سنگین است، مثلا بولدوزری که در جاده سازی به کار برده می شود، قطعا موتور دیزلی گزینه منطقی تری هستند.
  • موتور بنزینی برخلاف موتورهای دیزلی که برای راه اندازی به انرژی الکتریکی نیاز دارند، به مصرف باتری کمتری نیاز دارد.
  • این سیستم یکی از متداول ترین انواع سیستم های سوخت رسانی در موتورهای دیزل امروزی است.
  • شاید ازنظر شما تنها غذای موردنیاز انواع وسیله‌ی نقلیه، بنزین و گازوئیل باشد اما اشتباه می‌کنید چراک…

انژکتورها مکانیکی- الکترومغناطیسی بوده و به فرمان واحد کنترل موتور عمل می کنند. واحد کنترل موتور اطلاعات مورد نیاز خود را با استفاده از حسگرهای مختلف دریافت کرده و ابزاهای مختلفی از جمله انژکتور را کنترل می کند . در موتورهای بنزینی، احتراق به کمک شمع صورت می گیرد، اما در موتورهای دیزلی این پروسه متفاوت است، آنها قطعه ای به نام شمع ندارند و بر اساس پروسه ی فشرده سازی کار می کنند. اگر سوخت دیزلی در معرض شعله یا جرقه ی شمع قرار گیرد نمی سوزد ولی در هنگام فشرده سازی می تواند به راحتی بسوزد و قدرت بسیار زیادی آزاد کند.

موتورهای دیزلی و ویژگی های آن ها

دقت بفرمایید که فشار بین تانک سوخت و پمپ پر فشار باید بین 2 تا 5 بار باشد. این مورد به این دلیل است که زنجیره‌ های هیدروژن و کربنی که این سوخت‌ها را تشکیل می‌دهند، در گازوئیل طولانی ‌تر و سنگین ‌تر هستند که ۱۷ درصد از این اتم‌ ها بیشتر از بنزین است. بالا آمدن پیستون و فشرده کردن هوا که گرمای بسیار زیادی را ایجاد می‌کند. موتور دیزل به عنوان یک موتور احتراق فشرده یا CI شناخته می‌شود و به نام رودلف دیزل نامیده شده است .

تعمیر و نگهداری موتور دیزل و بنزینی

نگهداری صحیح از مجله خبری دیزل کمیتهها مخصوصاً در گازوئیل‌ها اهمیت زیادی دارد زیرا آلودگی‌هایی که در سوخت وجود دارد می‌تواند سوراخ‌های انژکتور را مسدود کند. پیش‌تر در تهران یکتا به انواع فیلترهوای ماشین سنگین اشاره کردیم. انژکتورها سیستم‌هایی هستند که تزریق کردن سوخت به سیلندر را هماهنگ می‌کنند. سامانه خنک‌کننده موتورها سامانه خنک‌کننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن می‌باشد – معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده می‌شود.

سیستم روغن کاری دیزل ژنراتور و نقش مهم فیلترها

در موتور ديزل لوله هاي گازوئيل سوخت را با فشارهاي مختلف انتقال مي دهند. سوختي كه از باك خارج مي شود، تا رسيدن به پمپ گازوئيل، بسته به محل قرار گرفتن باك، تحت فشار گرانش (ثقل) يا مكش است. اگر فاصله باك تا پمپ گازوئيل زياد باشد، سوخت تحت فشار منفي ، يا در معرض مكش است. سوختي كه در لوله بين پمپ گازوئيل و پمپ سوخت پاش جريان دارد تحت فشار متوسط (170تاkpa240يا 25 تاpsi35)است. فشار سوخت در لوله هايي كه به سوخت پاشها منتهي مي شوند بسيار زياد است (35تاMpa140 يا5000تا psi20000). لوله هاي گازوئيل را بايد با احتياط باز و بسته كرد تا صدمه نبينند، زيرا هر نوع آسيب ديدگي اين لوله ها ممكن است سبب گرفتگي مسير سوخت رساني شود .

http://boostercctv.ir