عیب یابی و رفع مشکلات موتور دیزل فروشگاه موسی | dieselcommittee

وقتی که سوخت دیزل به محفظه احتراق وارد شود، به خودی خود در اثر هوای بسیار داغ و فشرده احتراق می یابد. مصرف سوخت موتورهای دیزلی، به صرفه‌تر بوده و هزینه‌های کمتری به مالک خودرو تحمیل می کند. ضمن اینکه برخلاف تصور عموم، امروزه موتورهای دیزلی بسیار پاک‌تر از گذشته و حتی پاک‌تر از نمونه‌های بنزینی هستند و گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کنند. به همین خاطر است که در بحث خودروهای هیبریدی، از موتورهای بنزینی استفاده می‌شود تا آلایندگی آنها در مجموع کاهش یابد.

http://boostercctv.ir

فيلتر بعدي ،كه گاهي فيلتر اوليه ناميده مي شود، بيشتر ذرات ريز را مي گيرد. فيلتر هاي اوليه و ثانويه را مي توان در يك محفظه ،يا در محفظه هاي جداگانه قرار دارد. طراح موتور اندازه باك را طوري تعيين مي كند كه بتواند سوخت كافي را براي كار موتور براي مدتي معقول را در خود جاي دهد ، بدون آنكه نيازي به سوخت گيري مجدد داشته باشد . تا زمانی که گازوئیل به نقطه اشباع نرسیده باشد، آب قادر به محلول شدن در آن خواهد بود. هنگامی که آب از نقطه اشباع خود بیشتر شود، آب نمی‌تواند دز آن حل شود و به شکل امولوسیون و یا اشباع در خواهد آمد.

  • اکسیدهای نیتروژن که به تولید ازن سطح زمین و باران اسیدی کمک می‌کنند.
  • اما ضریب تراکم در موتورهای دیزلی از حدود ۱۴ تا بالای ۲۵ دیده می‌شود.
  • در سال ۱۸۹۴، او اختراع جدید خود را موتور دیزل نام‌گذاری کرد و بعدا بر اثر انفجار موتور دیزلی کشته شد.
  • گاز اگزوزی که سوپاپ EGR شما را احیا می کند نیز از ایجاد گازهای مرتبط با نیتروژن جلوگیری می کند.
  • خودروسازان با سیستم خاصی که سوخت داخل باک را گرم می کند این مشکل را حل کرده اند، اما باز هم گاهی اوقات مشکلاتی را ایجاد می کند.
  • این موتورها از نوع موتورهای احتراق داخلی محسوب می­شوند زیرا اشتعال در داخل موتور انجام می­شود.

روش بالا بر خلاف موتور های بنزینی و گازسوز است که برای مخلوط کردن سوخت و هوا از یک سوپاپ جرقه ای برای ایجاد احتراق استفاده می‌کنند. در سال ۱۸۹۲، دکتر رودولف دیزل آلمانی، حق اختراع یک موتور طراحی شده را به ثبت رساند که در آن احتراق سوخت بلافاصله پس از تزریق به سیلندر سوخت انجام می شد. این اشتعال ناشی از گرمای زیاد تولید شده توسط چگالی هوای بالا بود.

سایت تخصصی رشته مهندسی ماشینهای کشاورزی

در این مطلب نحوه عملکرد موتورهای دیزل به‌طور کامل توضیح داده شده است. موتورهای دیزل برای رسیدن به قدرت و پیشرفت امروزی خود مسیر بسیار طولانی از گذشته تا به امروز طی کرده‌اند. پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته‌است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلأ نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد. موتورهای دیزلی از قطعات بزرگتر و بادوام تری استفاده می کنند زیرا انفجارهای داخلی بیشتر است و باید بتوانند در برابر این انفجارها مقاومت کنند.

فروش اینترنتی باتری ماشین و باتری UPS

مجله خبری دیزل کمیته ژنراتور چیست؟ دیزل ژنراتور در واقع یکی از پرکاربردترین محصولاتی است که موتور دیزل در آن به‌کار گرفته می‌شود و می‌تواند برق اضطراری مناطقی که محروم از برق هستند یا مناطقی که قطعی و وصلی زیادی دارند، تامین کند. به‌طورکلی موتورهای دیزل از سوخت و اکسیژن برای تولید انرژی استفاده می‌کنند. در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت می‌کند و با شروع زمان تنفس چرخه جدیدی آغاز می‌گردد.

آیا سوخت گازوئیلی حاوی گوگرد است؟