عیب یابی موتور دیزل علت دود سفید و سیاه در موتور دیزل | dieselcommittee
انتشار: تیر 20، 1403
بروزرسانی: 02 خرداد 1404

عیب یابی موتور دیزل علت دود سفید و سیاه در موتور دیزل | dieselcommittee

اما کنترل چه چیزی؟ کروز کنترل مدیریت مجله خبری دیزل کمیته خودرو را به دست می گیرد و همان گزینه کاربردی و نابی است که در خودروهای امروزی گذاشته شده تا رفاه و راحتی بیشتری در رانندگی داشته باشید. به خصوص اگر قرار باشد که مسافت های طولانی را دست تنها رانندگی کنید. اما چرا و چطور؟ در ادامه درباره سازوکار کروز، اجزا، مزایا و معایبش خواهید خواند. به طور معمول در مراکز داده از دیزل ژنراتور های خاص که استاندارد DCC را دارند استفاده می شود. همان طور که می دانید، روغن موتور برای روانکاری قطعات و همچنین جلوگیری از به وجود آمدن اصطکاک شدید ... شاید ازنظر شما تنها غذای موردنیاز انواع وسیله ی نقلیه، بنزین و گازوئیل باشد اما اشتباه می کنید چراک...

  • دیزل ژنراتور ها برای برطرف نمودن نیازهای تجاری کوچک و متوسط در صنعت طراحی شده اند.
  • به طورکلی آلودگی باعث می شود تا انژکتور دیزل و قطعات داخلی پمپ سوخت دیزل به سرعت فرسوده شوند.
  • موتورهای دیزل برای رسیدن به قدرت و پیشرفت امروزی خود مسیر بسیار طولانی از گذشته تا به امروز طی کرده اند.
  • استفاده از سوخت دیزل یا گازوئیل توسط یک موتور، منجر به تغییرات و تمایزاتی می شود که هر فردی را به سمت خرید آن سوق می دهد.

استارت جهت چرخاندن فلایویل می باشد که منبع تغذیه آن باتری می باشد. پینیون نیز با دندانه های فلایویل درگیر شده و میل لنگ را می چرخاند. همین چرخش میل لنگ منجر به حرکت پیستون ها در سیلندرها می شوند. توربو شارژرها دارای دو فن می باشند که بر روی یک محور ثابت اند. اما موتور های بنزینی اگر تنظیم موتور و اصلاح اکتانات نداشته باشند در فشار بالا دچار انفجار میشوند. در همین حین سوپاپ بعدی که سوپاپ تخلیه است گاز سوخته شده را خارج میکند و پیستون دوباره به حالت قبلی برمی گردد.

سیستم ورود هوا و خروج دود: فیلتر هوا – هواکش – توربو شارژر – خنک کن های هوا – انبار اگزوز – لوله اگزوز.

موتور دیزل امروزی از ترکیب ویژگی های هر دو موتور پاشش مستقیم و احتراق تراکمی بهره می برد که هر دو ایده توسط استوارت و چارلز ریچارد بینی در 1890 ثبت شدند. تفاوت بین موتور استوارت و موتور دیزل امروزی در نیاز آن به منبعی جداگانه برای گرمایش سیلندر یک موتور سرد به منظور استارت زدن بود. در سال 1982، و تنها یک سال پیش از ثبت موتور دیزل، استوارت مدل جدیدی از موتورهای خود را ارائه نمود که به منبع گرمایشی اضافی نیاز نداشتند. برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر می شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می گردد.

چرخه موتورهای دیزل چهارزمانه[ویرایش]

به طور معمول خرابی پمپ فشار به دلیل آسیب رسیدن به قطعات داخلی پمپ و آلودگی سوخت به وجود می آید. به طوری که براده های حاصل از این عمل وارد مسیر سوخت می شوند و انژکتورها را خراب می کنند؛ بنابراین لازم است قبل از اینکه پمپ سوخت و انژکتور را جایگزین کنید حتماً مسیر سوخت را بررسی و تمیز کنید. اگر موتور زیاد گرم می کند، می تواند به دلایل مختلفی مانند مقدار آب کم موتور، پمپ آب به خوبی عمل نمی کند، مقدار سوخت وارد شده به سیلندرها برابر نیست، واشر سر سیلندر آب بندی نمی کند، ترموستات به درستی عمل نمی کند، رادیاتور دچار گرفتگی شده است و... برای عیب یابی این مشکل شما باید اندازه آب را تنظیم کنید، محور پمپ تنظیم و تسمه پروانه را سفت کنید و واشر سر سیلندر را تعمیر یا تعویض کنید.

تفاوت موترهای دیزلی و موتورها بنزینی

باید بگوییم که موتورهای دیزل به لطف اختراع رودلف دیزل بسیار کارآمد و مقرون به صرفه تر از بنزین است. احتراق در موتور دیزل برخلاف موتور بنزینی بدون شمع انجام می شود. در واقع برای تبدیل انرژی سوخت دو مرتبه حرکت رفت و برگشت پیستون لازم است در هربار چرخش میلنگ این امر اتفاق می افتد.

http://boostercctv.ir