سیستم سوخت رسانی موتور دیزلی | dieselcommittee

اما این موتورها دارای معایبی نیز هستند که از جمله آن­ها می­توان به بازده کمتر نسبت به موتورهای با پاشش مستقیم و نیاز به مرحله طولانی تر پیش گرمایی در زمان استارت اولیه (استارت سرد) نام برد. موتورهای دیزل بر مبنای نسبت فشار بالا طراحی شده­اند که در نتیجه فشار بالا، درجه حرارت هوای فشرده شده داخل محفظه احتراق، بالا می­رود. بنابراین می­توان اینگونه نتیجه گرفت که فشار سبب اشتعال خواهد شد.

آخرین محصولات فروشگاه

این موتورها از نوع موتورهای احتراق داخلی محسوب می­شوند زیرا اشتعال در داخل موتور انجام می­شود. اساس این نوع موتور از نظر ساختمان و طراحی مشابه موتورهای بنزینی می­باشد که آن هم نوعی موتور احتراق داخلی بوده ولی اختلاف آنها در طریقه ورود سوخت به سیلندرهای موتور و شیوه وقوع احتراق می­باشد. عنوان موتورهای دیزل که به نام موتورهای اشتعال بر اثر فشار بالا نیز شناخته می شوند، از نام دکتر رودلف دیزل اقتباس گشته که در حدود سال 1893 در آلمان اختراع آن را به ثبت رسانید. این موتورها از نوع موتورهای احتراق داخلی محسوب می شوند زیرا اشتعال در داخل موتور انجام می شود. اساس این نوع موتور از نظر ساختمان و طراحی مشابه موتورهای بنزینی می باشد که آن هم نوعی موتور احتراق داخلی بوده ولی اختلاف آنها در طریقه ورود سوخت به سیلندرهای موتور و شیوه وقوع احتراق می باشد. در دیزل ژنراتورها تبدیل انرژی سوخت گازوئیل به انرژی الکتریکی صورت میگیرد.

مقاله پیشنهادی : هزینه گواهینامه رانندگی در سال جدید چقدر است ؟

در مجله خبری دیزل کمیتههای بنزینی، مخلوط هوا و بنزین به اندازه‌ای فشرده می‌شود که به حدود یک دهم حجم اصلی‌اش می‌رسد، ولی در موتورهای دیزلی، هوا بین ۱۴ تا ۲۵ برابر فشرده‌تر می‌شود. بنابراین بعضی موتور های دیزلی، سوپاپ مکش مخصوصی قبل از محفظه احتراق به کار می‌گیرند یا از تجهیزات دیگری برای گردابی (چرخشی) کردن هوا در داخل محفظه احتراق استفاده می‌کنند. یکی از تفاوت‌های بزرگ بین موتور های دیزلی و بنزینی در فرآیند تزربق سوخت است. اکثر موتور خودرو ها از دریچه تزریق ( انژکتور) یا یک کاربراتور استفاده می‌کنند که نسبت به تزریق مستقیم ارجحیت دارد. عنوان موتورهای دیزل که به نام موتورهای اشتعال بر اثر فشار بالا نیز شناخته می­شوند، از نام دکتر رودلف دیزل اقتباس گشته که در حدود سال 1893 در آلمان اختراع آن را به ثبت رسانید.

  • رابرت بوش در این سالها تولید پمپ‌های انژکتور (سوخت‌ پاش) را آغاز کرد.
  • اگر گرمکن ها خراب باشند موتور شما یا روشن نمی شود و یا خیلی سخت روشن می شود ، و گاهی باعث ایجاد دود سفید ناشی از سرد بودن موتور می گردد.
  • در این سیستم قطعه ای که ریل نامیده می شود در واقع یک آکوموالتور فشاربالا برای ذخیره مقداری سوخت با فشار بالا، از 300 تا 1500 بار می باشد.
  • ترکیب شیمیایی بنزین معمولاً C9H20 است در حالی که گازوئیل اغلب C14H30 است.
  • شرکت حمل و نقل کرخه ترابر با تعهد به حفظ امانات و وفای به عهد در بارگیری، ارسال و تخلیه کالاها، به مشتریان خود ثابت نموده است که برای حفظ اصول شرکت از هیچ کوششی فروگذار نمی کند.

این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم. با تمام توضیحات داده شده می توان گفت که قدرت موتور بنزینی در برابر موتور های دیزلی بسیار کم بوده و در بسیاری از شرایط حتی نمی توان آن ها را مقایسه کرد . موتور هواپیماها عمدتا موتور های احتراق خارجی است اما اگر بخواهیم به هواپیماهای قدیمی اشاره کنیم بله می توانیم موتور های دیزلی را هم مشاهده کنیم اما به دلیل اختلاف فشار در ارتفاعات , استفاده از آن منسوخ شد . فشرده سازی موتور دیزلی تقریبا بین 275 psi تا 400 psi است، بسته به طراحی و نسبت فشرده سازی.

فشار مورد نیاز از پمپ پر فشار به ریل سوخت و انژکتورها در حالت ایده ال باید 300 بار باشد اما وقتی موتور روشن می شود و زیر بار میرود این عدد از 1200 تا 2000 بار تغییر میکند. در این مقاله، اشاره‌ای به موارد استفاده سوخت دیزلی می‌کنیم تا با اهمیت این سوخت بیشتر آشنا شوید و دید گسترده‌تری نسبت به موارد استفاده دیزل در صنایع مختلف داشته باشید. پمپ فشار قوی می تواند پیستونی و یا دنده ای باشد؛حتی ریل را به وسیله یک پمپ جدا از خود موتور و مثالاً یک پمپ برقی می توان شارژ کرد. همانطور که در شکل دیده می شود سوخت پس از عبور از پمپ تغذیه و فیلتر اصلی با فشار 5 بار وارد پمپ های فشار قوی می شود و به فشار 300 تا 1500 بار رسیده و وارد ریل می شود.

http://boostercctv.ir