سیستم سوخت رسانی موتور دیزلی | dieselcommittee
انتشار: دی 17، 1402
بروزرسانی: 02 خرداد 1404

سیستم سوخت رسانی موتور دیزلی | dieselcommittee

در خودروهایی که کارکرد دیزلی دارند، پیستون هوای وارد شده به محفظه احتراق را فشرده می کند و دمای ایده آل را به دست می آورد تا در هنگام ورود سوخت، منفجر شود و چرخه کامل شود. از طرفی در موتورهای بنزینی آنچه وارد محفظه احتراق می شود مخلوطی از هوا و بنزین است که با جرقه ای فعال می شود. اگر بخواهیم انرژی بیشتری را از مخلوط هوا و سوخت بگیریم، نسبت تراکم بالا مطلوب است زیرا منجر به راندمان حرارتی بالاتر می شود.

  • در اکثر خودروها، موتورهای دیزلی و بنزینی استفاده می شوند که شباهت زیادی به هم دارند.
  • علاوه بر این، سنسور جریان هوای خراب سبب ایجاد سیگنال بیش از حدباعث ایجاد دود سیاه و عدم قدرت می شود.
  • موقعی که یک موتور دیزل سرد است، مرحله کمپرس ممکن است دمای هوا را به اندازه کافی برای مشتعل کردن سوخت بالا نبرد.

بنابراین لازم است مجله خبری دیزل کمیتهی که به مدارات خصوصاً فشار قوی وارد میگردد عاری از هرگونه مواد جامد و شناور و خالص باشد. در غیر این صورت جداره داخلی بارل و سطح خارجی پلانجر به سرعت خش برداشته و از قدرت تراکم پمپ میکاهد. عضو دیگری که در مدار فشار قوی به کار رفته و دارای دقت بالایی میباشد، انژکتور و سوزن آن است. آکروید استورات در سال 1890 میلادی امتیاز ساخت موتوری را بدست آورد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم میشد و سپس به منظور جلوگیری از اشتعال، سوخت داخل هوای متراکم شده تزریق می شد، فشار این موتورها بسیار پایین بوده است. برای اشتعال سوخت از یک لامپ الکتریکی یا روش های دیگر در خارج سیلندر استفاده می شد. برای موتورهای بنزینی به منظور کاهش آلاینده های تولیدی از کاتالیزور استفاده می شود.

موتور دیزل S6k پمپ تزریق سوخت استفاده شده برای بیل مکانیکی E320c E320d

در این سیستم همانطور که در شکل دیده می شودتمام پمپ ها( به تعداد سیلندرها) در یک واحد به شکل ردیفی جمع شده اند. این قطعه سبب فیلتر شدن و تسفیه سوخت شده و از صدمه خوردن به قطعات موتور جلوگیری می کند. در همین حین سوپاپ بعدی که سوپاپ تخلیه است گاز سوخته شده را خارج میکند و پیستون دوباره به حالت قبلی برمی گردد. همراهان همیشگی اسان بار در صورتی که مقاله فوق مورد توجه شما قرار گرفته است پیشنهاد میکنیم مقالات ” بارنامه الکترونیکی چیست ” ، ” آموزش صدور بارنامه ” و ” بزرگ مقیاس هوشمند چیست ” را نیز مطالعه نمایید.

مشخصات موتور 7 اسب\xa0 SKN 178 FE

بوی بسیار بد و صداهای زیادی که در هنگام کار موتورهای دیزلی قدیمی تولید می شد، در موتورهای دیزلی جدید وجود ندارد. موتورهای دیزلی نیز مانند موتوهای بنزینی از نوع موتورهای احتراق موتور دیزل درون سوز هستند. موتور احتراقی درون سوز به معنای این است که سوخت در داخل بخش اصلی موتور (سیلندرها) می سوزد و نیرو در آن جا تولید می شود. موقعی که یک موتور دیزل سرد است، مرحله کمپرس ممکن است دمای هوا را به اندازه کافی برای مشتعل کردن سوخت بالا نبرد.

http://boostercctv.ir

هر یونیت انژکتور در این سیستم از سه قسمت؛ پمپ ، شیر برقی و انژکتور تشکیل شده است. از حدود سال 1920 برخی شرکتها اقدام به ارائه انواع سیستمهای سوخت رسانی جهت موتورهای دیزل کردند که به طور مشترک در بسیاری از موتورها قابل استفاده باشد از جمله آنها می توان به Bosch و Delphi اشاره کرد. موتور های تک سیلندر که معمولا برای توان های پایین مورد استفاده قرار می گیرد که ساختاری ساده تر و ابعاد کوچکتری را دارا می باشند.

مشکلات رایج موتورهای دیزلی