سوخت های دیزل راد دیزل وارد کننده و تامین کننده انواع دیزل ژنراتور و موتور برق | dieselcommittee
انتشار: بهمن 22، 1402
بروزرسانی: 02 خرداد 1404

سوخت های دیزل راد دیزل وارد کننده و تامین کننده انواع دیزل ژنراتور و موتور برق | dieselcommittee

۹٫طول عمر یک موتور دیزلی به طور تقریبی دو برابر یک موتور بنزینی است که به دلیل طراحی قدرتمند قطعات موتور است. دمای بالای هوا در سیلندر که فشرده سازی مکانیکی نام دارد باعث شده تا موتور های دیزلی تنها با روش فشرده سازی کار کنند. موتور دیزل یک موتور احتراق داخلی است که در آن سوخت به محفظه احتراق تزریق می شود.

http://boostercctv.irسپس پیستون دوباره به سمت بالای سیلندر حرکت کرده و اگزوز را از احتراق آزاد می کند. به این دلیل به این فرآیند چهار مرحله ای، گفته می شود که موتور دیزل دارای چرخه احتراق چهار زمانه است. مانند بنزین، سوخت گازوئیل با چندین افزودنی مخلوط می شود تا ویژگی های عملکرد را تنظیم کند.

  • از سویی دیگر با توجه به حجم گسترده و وسیع استفاده از ماشین آلات در زمین های کشاورزی بزرگ مصرف سوخت و دسترسی به سوخت ارزان بسیار مهم است.
  • یک موتور بنزینی با ترکیب هوا و بنزین در بیرون از سیلندر آن را به طور مستقیم به داخل سیلندر تزریق می کند و با جرقه زدن یک شمع، عمل احتراق انجام می شود.
  • به همین دلیل این نوع موتورها را اشتعال بر اثر فشار بالا نامیده اند.
  • يونيت سوخت پاش زمان پاشيدن سوخت و مقدار سوخت پاشيده شده را تنظيم مي كند، فشار سوخت را افزايش مي دهد و آن را پودر مي كند و به داخل محفظه احتراق مي پاشد.
  • برای مثال لقی بین پلانجر و بارل حدود یک میکرون است (یک هزارم میلی متر).

در مورد مجله خبری دیزل کمیته تراکم استفاده شده در موتورهای بنزینی می توان گفت که در حالت عادی بین 7 تا 10 می باشد و در خودروهای با عملکرد بالا این نسبت تراکم کمی بالاتر بوده و تا 13 می رسد. در این مقاله سعی کردیم در رابطه با سیستم تزریق سوخت موتورهای بنزینی و دیزلی و تفاوت آنها بپردازیم. هر کدام از این موتورها کاربردهای مختلفی دارند که براساس نیازمان می توانیم از آنها استفاده کنیم.

فرق اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است. در این گونه پیشرانه ها عمل انفجار صورت نمی گیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم می شوند ودور اصلی این پیشرانه ها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰ دور/دقیقه محسوب می گردند. در واقع در موتورهای دیزلی از شمع در سوخت دیزل استفاده نمی شود زیرا نیازی به احتراق گازوئیل ندارد، در عوض شمع به تنهایی می تواند دمای محفظه احتراق را حفظ کند.

انژکتور سوخت کارکرده

پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا می کند. موتوردیزل نوعی از موتورهای درون سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود. عنوان موتورهای دیزل که به نام موتورهای اشتعال بر اثر فشار بالا نیز شناخته میشوند، از نام دکتر رودلف دیزل اقتباس گشته که در حدود سال 1893 در آلمان اختراع آن را به ثبت رسانید. این موتورها از نوع موتورهای احتراق داخلی محسوب میشوند زیرا اشتعال در داخل موتور انجام میشود. اساس این نوع موتور از نظر ساختمان و طراحی مشابه موتورهای بنزینی میباشد که آن هم نوعی موتور احتراق داخلی بوده ولی اختلاف آنها در طریقه ورود سوخت به سیلندرهای موتور و شیوه وقوع احتراق میباشد. هر دوی این موتورها نسبت فشار متفاوتی در مرحله احتراق برای سوخت دارند و این یکی دیگر از تفاوت های موتورهای دیزلی و بنزینی است.

تیغه علف زن