سوخت های دیزل راد دیزل وارد کننده و تامین کننده انواع دیزل ژنراتور و موتور برق | dieselcommittee

درصورتیکه نیاز به مشاوره دارید میتوانید از طریق لینک زیر در واتس‌آپ با کارشناسان در ارتباط باشید. بوش سیلندر قطعه‌ای است که حالت استوانه‌ای شکل و توخالی دارد و در داخل حفره‌های موجود در بدنه سیلن… فرآيندي است كه در آن مولكول هاي مايع يا گاز به سطح ذرات جامدي كه با آنها تماس برقرار مي كنند، مي چسبند. يك صافي (از نوعي كه در لوله گازوئيل نصب مي شود) ذراتي را كه به سبب بزرگي نمي توانند از آن عبور كنند ، به دام مي اندازد.

http://boostercctv.ir

هر سيلندر اين نوع موتورها يك پمپ خاص خود را دارد تا سوخت را به سوخت پاش آن سيلندر برساند. در موتور هاي ديزل مدرن ،گازوئيل معمولاً به وسيله سوخت رساني كه موتور آن را به خطر مي اندازد و صافي گازوئيل هم دارد، در سيستم سوخت رساني به حركت در مي آيد . در بعضي از پمپ هاي گازوئيل ، اهرمي براي پركردن پمپ و هوا گيري نيز در نظر گرفته شده است كه با دست كار مي كند. هوا که از طریق فشرده سازی گرم شده است، سوخت را مشتعل کرده و پیستون را مجبور به پایین آمدن می‌کند.

چرا EPA مواد افزودنی دیزل را تنظیم می‌کند؟

به همین دلیل این نوع موتورها را اشتعال بر اثر فشار بالا نامیدهاند. پس موتورهای دیزلی برای انجام احتراق در داخل سیلندرها به شرایط حرارتی بالایی در داخل نیاز دارند. تزریق سوخت در داخل محفظه با دمای بالا، انفجارهای لازم برای حرکت پیستون ها را بدون دخالت جرقه داخلی مورد نیاز، مثل موتورهای بنزینی را ایجاد می کند. یک موتور بنزینی با ترکیب هوا و بنزین در بیرون از سیلندر آن را به‌طور مستقیم به داخل سیلندر تزریق می‌کند و با جرقه زدن یک شمع، عمل احتراق انجام می‌شود. البته در موتورهای بنزینی جدید که از سیستم سوخت‌رسانی انژکتور استفاده می‌کنند، عمل ترکیب بنزین و هوا در داخل سیلندر اتفاق می‌افتد. در موتورهای دیزلی شمعی وجود ندارد و به همین دلیل نسبت تراکم یا فشردگی هوای داخل سیلندر در موتورهای دیزل چندین برای موتورهای بنزینی است.

  • این گونه موتورها با موتورهای احتراق خارجی، مانند موتورهایی که در لوکوموتیوهای بخار قدیمی مورد استفاده قرار می‌گرفت، فرق‌های زیادی دارند.
  • شبيه پمپ مركب است ، با اين تفاوت كه سوخت پاش هاي آن جدا هستند، اما پمپ ها در يك محفظه قرار دارند.
  • در طی این اتفاق، شاتون یک ضربه وارد می‌کند و میل‌لنگ ۱۸۰ درجه به چرخش در می‌آید و فرورفتگی بسیار شدیدی در محفظه احتراق به وجود می‌آید.

این فشردگی آنچنان زیاد است که مجله خبری دیزل کمیته ایجاد حرارت بسیار بالا می‌گردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می‌شود که در نتیجه آن سوخت شعله‌ور می‌شود. وقتی در هوای زیر صفر قصد رانندگی با چنین خودرویی را داشته باشید، گازوئیل مانند ژله ای می شود و مشکلات زیادی به خصوص هنگام استارت زدن خودرو ایجاد می کند. خودروسازان با سیستم خاصی که سوخت داخل باک را گرم می کند این مشکل را حل کرده اند، اما باز هم گاهی اوقات مشکلاتی را ایجاد می کند.

براساس نوع دیزل ژنراتور از توان 1 کیلووات ساعت تا 2000 کلیووات ساعت میتوان از دستگاه خروجی گرفت. با طراحی خاصی که موتورهای دیزل دارند با گرم شدن موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور خنک نگه داشته میشود. معمولا سیستم خنک کننده موتورهای دیزلی با آب یا هوا کار میکند. از رادیاتور برای خنک کردن موتور در سیستم های خنک کننده آبی استفاده میشود.

راههای کاهش مصرف سوخت