ساختار موتور دیزلی مجله آبیاران | dieselcommittee

البته در تعداد معدودی از موتورهای چند سیلندره که با دورهای بالا کار می‌کند میل لنگ را با استفاده از روش ریخته گری می‌سازند که در مواد آن نسبتا مقادیر زیادی از کربن و مس را بکار می‌برند. اجزای میل لنگ از محورهای اصلی ، لنگ‌ها یا محورهای اصلی لنگ ، بازوهای لنگ ، و وزنه‌های تعادل تشکیل شده است. این روش جدید ترین روش سیستم سوپاپ بوده که تمام سوپاپهای دود و گاز به طور ایستاده در یک طرف بلوک سیلندر قرار داشته و به وسیله فرمان گرفتن میل سوپاپ کار می کند.

هزینه تولید برق با ژنراتور گازی چقدر است؟ | گران است یا ارزان؟

فشار داخل سیلندر تا حدود ۴۰ اتمسفر بالا می‌رود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. پیستون از نقطه مرگ پایین به طر بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت می کند و در حالیکه هر دو سوپاپ بسته اند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم می گردد و نسبت تراکم به 15 تا 20 برابر می رسد. فشار داخل سیلندر تا حدود 40 اتمسفر بالا می رود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود 600 درجه سانتیگراد می رسد.

انژکتور سوخت رسان در موتورهای دیزلی

شاتون توسط یک یاتاقان سه لایه ، با پشتی های فولادی نگهداری و جهت اتصال به پیستون دارای بوش های برنزی جداگانه می باشد . شاید به نظر این تبدیل دوباره نیرو عجیب باشد اما این مسئله یک علت مهم دارد و آن عدم امکان کنترل و انتقال قدرت و به ویژه گشتاور بسیار بالای موتور‌های دیزل این وسایل است. موتور دیزل را می‌توان بر اساس کاربرد، سر سیلندر، توان، نام برند و مصارف در دسته‌‌های متفاوتی قرار داد. این نوع از موتورها مانند موتورهای بنزینی در دو نوع چهار زمانه و دو زمانه وجود دارند. موتور دیزل دو زمانه به دلیل طراحی متفاوت مراحل فوق را به جای 4 مرحله، در 2 مرحله طی می‌کند.

http://boostercctv.ir

برای جلوگیری از نفوذ آب خنک کاری به محفظه کارتل در بین لبه پایین بوش و تکیه گاه آن از واشرهای نازک غیرفلزی استفاده می شود. اخیراً در موتورهای پیشرفته از بوش های جداشدنی با ضخامت ۲ تا ۳ میلی متری استفاده می کنند که این بوش ها مستقیما با آب کاری تماس دارد. سرعت حرکت بادامک پمپ معادل نصف سرعت یا دور موتور میباشد و همیشه با حرکت پیستون در موتور هماهنگ میباشد. در این سیستم سوخت توسط لوله های فشار قوی به پوسته اصلی انژکتور و در نهایت سورن انژکتور میرسد. شکل بلوک سیلندر بستگی به نوع موتور از لحاظ سیستم خنک کننده دارد در سطح بالای آن سرسیلندر بسته می شود که دارای سوراخها و مجاری متعددی بوده که این مجاری به طور کلی مجاری آب و روغن و تایپت ها می باشد . به میله ای که در موتور خودروها یا در پمپ های پیستونی پیستون را به میل لنگ متصل می کند ، گفته می شود.

  • مخترع آلمانی موتور دیزل مهندس Rudolf Christian Karl Diesel در سال 1913 سوار بر کشتی به مقصد لندن شد اما هیچ گاه با پای خود از کشی پیاده نشد چرا که جسد او را پس از آنکه خدمه کشتی اعلام کردند ناپدید شده حدود 10 روز بعد در ساحلی در اقیانوس پیدا کردند.
  • همچنین هرگز از آب به تنهایی به عنوان مایع خنک کننده استفاده نشود.
  • در روش اول هر سیلندر ریخته‌گری شده و سپس به بلوک‌ها پیچ می‌شود.
  • شارژرهای باتری به طور معمول برای جلوگیری از خوردگی، از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند.
  • موتورهای دیزلی شمع ندارند، چراکه مرحله انفجار آن‌ها با تراکم بالای هوا و افزایش دمای آن اتفاق می‌افتد.

همچنین با مجله خبری دیزل کمیته فشار هوا دمای آن نیز افزایش یافته و بسته به دمای محیط میتواند تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد برسد. در داخل بلوك در قسمت وسط یاتاقانهایي تعبیه مي شود كه محل قرارگیري میل بادامك مي باشد. و ظیفه میل بادامك بازو بسته كردن سوپاپها در زمان بندي مورد نظر مي باشد. در قسمت زیر بلوك گپه هاي یاتاقانهاي ثابت وجود داردكه میل لنگ را به بلوك سیلندر متصل مي كنند. در این نوع از سیستم های سوخت رسانی مشابه آنچه برای پمپ های ردیفی عنوان شد به ازای هر سیلندر یک عدد پمپچه و انژکتور وجود دارد.