همه میدانیم که سهم گوگل در بازار 90.8٪ است، پس باید به جای الگوریتمهای موتور جستجوی مانند یاهو و بینگ، الگوریتم گوگل را درک کنیم. یعنی اگر تمام معیارهای سئوی داخلی و خارجی را هم که رعایت کنید، بدون تحلیل آمارها و بررسی وضعیت صفحات سایتتان، دقیقا نمیدانید که آیا درست پیش رفتهاید یا خیر. علاوه بر آن دادههای سرچ کنسول به شما کمک میکند که تصمیمهای درستی در طی روند سئوی سایتتان بگیرید. به خاطر همین اهمیتی که این ابزار گوگل در سئو دارد، تصمیم گرفتیم که دوره گوگل سرچ کنسول را در دوره سئو بگنجانیم.
مربی بدنسازی را تصور کنید که به شما تضمین رسیدن به وزن مشخصی را میدهد. دونده دو و میدانی را در نظر بگیرید که مربیش به او تضمین قهرمانی در المپیک بدهد. گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه بندی سایتها استفاده میکند و الگوریتمهای گوگل دائما در حال تغییر هستند. از طرفی شما نسبت به وضعیت رقبا و میزان تلاشهای آنها آگاهی ندارید. به نتیجه رسیدن سئو شبیه موفقیت در یک ماراتن طولانی که نیاز به برنامه ریزی و تنظیم یک استراتژی سئوی برنده و صبر کافی دارد.
Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی چیست؟
اجرای دستورالعمل هایی که در این راهنما به شما داده می شود شروع خوبی برای یادگیری سئو است. HTTP Status Code 404به این معناست که فایل یا صفحه درخواستی، توسط سرور پیدا نشده است. اما اینکه منبع مورد نظر بطور موقت یا دائم از بین رفته است را مشخص نمیکند.
همان HTTP است اما به حالت Secure شده است که گوگل به طور رسمی اعلام کرده است که این موضوع به بهینه سازی سایت شما کمک میکند. 301 Redirectمعمولترین نوع ریدایرکت، ریدایرکت 301 است که برای انتقال دائمی یک URL به آدرسی جدید بکار میرود. ریدایرکت 301 به کاربران و موتورهای جستجو میگوید که URL مد نظر برای همیشه به آدرسی دیگر منتقل شده و برای رجوعهای بعدی باید از URL جدید استفاده کنند. زمانی که موتورهای جستجو به این نوع ریدایرکت برمیخورند، رتبههای صفحه قدیمی را به صفحه جدید منتقل میکنند.
- برای مشاهده هاستهای گنجه میتوانید از صفحه خرید هاست دیدن فرمایید.
- در واقع بیشتر افراد، هنگام بارگیری نسخهی دسکتاپ در تلفن همراه دکمه برگشت را میزنند.
- ولی سئو اثری بلند مدت دارد و همچنین هزینه و وقت کمتری را نسبت به سایر روشهای بازاریابی به خود اختصاص میدهد.
سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما
دستاوردهای ما در ماه های اولیه (پس از شروع سئو سایت) اطلاعات و آمارهای جدیدی فراهم میکند که زمینه ساز تحلیل های دقیق تر، برنامه ریزی بهتر و تولید محتوای جدید میشود. این فرآیند بی پایان با هدف کسب رضایت کاربران انجام میشود و یکی از دستاوردهای جانبی آن کسب رتبه در نتایج گوگل است. فاکتور های زیادی در رتبه وب سایت وجود دارند که در برخی از آنها شما قادر به کنترل و مدیریت آنها نیستید.
سئو یک مفهوم چند بعدی است و معنی آن تلاش برای افزایش رتبه صفحات وب شما در موتور جستجوگر است. زمانی که سئو میتواند به شما با حضور در تیم های مارکتینگ صرفه جویی بودجه را یاد آور شود در خیلی از امورات زندگی شخصیتان نقش خود را ایفا می کند. وقتی می توانیم رضایت را جلب کنیم که به شناخت کافی از هر دو رسیده باشیم. برای رسیدن به شناخت از رفتار موتور های جستجو و کاربران باید به طور مستمر به یادگیری و تحلیل و آنالیز بپردازیم. سئوکار کسی است که نیازهای مخاطب را میشناسد، اهداف کسب و کار و منابع آن را میشناسد و بر اساس منابعی که در اختیار دارد و وضعیت رقبا، استراتژی بهینه برای پیروزی در این رقابت را طراحی میکند. هنر است چون شامل تکنیکهای کپی رایتینگ، تجربه کاربری، شناخت نیاز مخاطبین و محتوای تاثیرگذار است.
پرسش یا نظر شما چیست؟ لغو پاسخ
در این شرایط، قرار دادن یک شرح کوتاه برای تصویر میتواند از نظر کاربرد تأثیر مثبتی داشته باشد. همچنین، با استفاده از این ویژگی فرصتی برای درک محتوای تصویر توسط موتورهای جستجو ایجاد میشود و موتورهای جستجو از این طریق متوجه میشوند که محتوای شما درباره چه موضوعی تولید شده است. سئو منفی به مجموع فعالیت هایی گفته می شود که توسط رقبا در کلمات کلیدی پر رقابت به کار برده می شود تا یک وبسایت را در رتبه بندی گوگل پایین بیاورد.
دلایل ضرورت سئو( بهینه
سئو و تبلیغات گوگل هرکدام از دیدگاههای مختلفی دارای معایب و مزایایی هستند. از نظر من حتما تاثیر دارند ولی به شرطی که این موضوع را به درستی درک کرده باشیم. اگر محتوای منتشر شده در شبکه های اجتماعی برای کاربران ما مفید باشد حتما باعث علاقه کاربران به برند شما خواهد شد و برندینگ تاثیر بسیار زیادی در سئو دارد. ولی اگر صرفا چند صفحه در شبکه های اجتماعی راه اندازی کنیم هیچ تاثیری در سئو نخواهد دشت.