دیزل ژنراتور چیست؟ 11 بخش تشکیل دهنده و کاربرد diesel generator | dieselcommittee

مجله خبری دیزل کمیتههای با موتورهای دیزلی می توانند مسافت پیموده شده زیادی را طی کنند. مثلا خودروهای مسافربری با باک سوخت 50 لیتری می تواند بیش از 1000 کیلومتر را طی کنند. یعنی شخصی که به سفر می رود می تواند بیشترین لذت را از سفر به جای زمان گذاشتن جهت سوخت گیری در پمپ بنزین ها صرف کند. در موتورهای بنزینی، هوا و بنزین معمولا قبل از وارد شدن به سیلندر در کاربراتور مخلوط می شوند و هنگامی که هوا و بنزین متراکم می شوند، سوخت از طریق جرقه مشتعل می شود.

  • در این میان دیزل دوئیتز، ولوو، پرکینس، لوول، استامفورد، مکالته از انواع ژنراتور پرفروش و با کیفیت هستند.
  • که باعث شده استفاده از این موتور در تجهیزات نیازمند کار سنگین ترجیح داده شود.با وجود مشکلات انگشت شماری که ممکن است برای موتور دیزل پیش بیاید.
  • موتورهای بنزینی و موتورهای دیزلی، هر دو درون‌سوز هستند ولی قدری متفاوت با یکدیگر کار می‌کنند.
  • موتورهای احتراق داخلی قادر به سوزاندن کامل سوخت خود در داخل سیلندرها نیستند، به همین دلیل درصدی از انتشارات سمی استفاده نشده داخل سیلندرها به جو و اتمسفر دفع می شود.
  • نیاز به سرویس و تعویض برخی قطعات از جمله فیلترهای هوا و سوخت پیدا می کند.

سپس پیستون دوباره به سمت بالای سیلندر حرکت کرده و اگزوز را از احتراق آزاد می‌کند. به این دلیل به این فرآیند چهار مرحله‌ای، گفته می‌شود که موتور دیزل دارای چرخه احتراق چهار زمانه است. سامانه خنک‌کننده موتورها سامانه خنک‌کننده برای قرار دادن موتور در بهترین دما برای کار کردن می‌باشد – معمولاً مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی قطعات موتور استفاده می‌شود. همچنین ممکن است یک فیلتر خنک‌کننده در برخی موتورها و یک پمپ آب وجود داشته باشد که در واقع یک پمپ خنک‌کننده است. پمپ خنک‌کننده برای به حرکت درآوردن مایع خنک‌کننده در درون موتور و همچنین از یک دستگاهی به نام رادیاتور برای خنک کردن مایع و انتقال حرارت آب به هوای اطراف استفاده می‌شود.

http://boostercctv.ir

پیش‌تر در تهران یکتا درباره اینکه موتور دیزل چگونه کار می کند؟ به طور کامل صحبت کردیم. بنابراین در موتورهای دیزلی، هوا در سیلندر به شدت فشرده می شود (معمولا حدود 14 تا 23 برابر حجم اولیه خود). در موتورهای بنزینی، نسبت تراکم به طور کلی بسیار پایین تر است، زیرا آنها برای شروع فاز احتراق بیشتر به شمع متکی هستند.

تفاوت خودروهای دیزل و بنزینی در چیست؟

موتوردیزل نوعی از موتورهای درون‌سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود. یکی از تفاوت های موتورهای دیزلی و بنزینی این است که موتورهای دیزلی با فشرده سازی هوا کار می کنند و موتورهای بنزینی با جرقه تولید شده توسط شمع، کار می کند. اگر بخواهیم انرژی بیشتری را از مخلوط هوا و سوخت بگیریم، نسبت تراکم بالا مطلوب است زیرا منجر به راندمان حرارتی بالاتر می شود.

موتور دیزل و کاربرد در صنایع و ژنراتور ها

در بخش هایی از متنی که خواندید از مطالب موجود در سایت مزدا به عنوان منبع استفاده شده است. در پایان به این نکته نیز باید توجه داشت که خودروهای دیزل از نظر مصرف سوخت نسبت به خودروهای بنزینی عملکرد بهتری دارند (در مسافت های طولانی) واز نظرمالی می توان گفت که بهتر از خودروهای بنزینی هستند. موتورهای بنزینی برای نشان دادن حداکثر قدرت خود نیاز به دور موتور دارند. ولی امروزه خودروسازان بزرگ از موتورهای توربو در محصولات خود استفاده می کنند تا قدرت بیشتر در دور موتورهای پایین در دسترس باشد.

انتصاب عضو شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی کشور