دیزل چیست و چند نوع موتور دیزل داریم؟ ابزارینو | dieselcommittee

اما یک روز مایکل ویلِتانژ طرحی مبنی بر استفاده موتور های دیزلی در صنعت خودرو و ارتش داد که بلافاصله مورد تحلیل قرار گرفته و محصولات بسیار زیادی ساخته شد . قدرت و نوع طراحی و پتانسیل قدرتی موتور های دیزل به قدری زیاد است که می تواند با سیلندر های بسیار کمتر در مقایسه با سیلندر خودرو های سواری قدرت بسیار زیادی را تولید کنند . موتور هواپیماها عمدتا موتور های احتراق خارجی است اما اگر بخواهیم به هواپیماهای قدیمی اشاره کنیم بله می توانیم موتور های دیزلی را هم مشاهده کنیم اما به دلیل اختلاف فشار در ارتفاعات , استفاده از آن منسوخ شد . در این مقاله به پاسخ سوال موتور دیزل چیست پرداختیم و با انواع موتور دیزل و نحوه کارکرد آن‌ها و هم‌چنین با کاربردهای آن در صنعت‌های مختلف آشنا شدیم. امیدواریم که به خوبی شما را راهنمایی کرده و پاسخ سوال‌هایتان را داده باشیم.

هزینه نگه داری موتور های دیزلی بیشتر است و یا بنزینی ؟

اگر قصد خرید موتور دیزل دارید حتما قبل از انجام هر کاری از صفحه آبادیزل دیدن کنید. در سیستم دیزل دو زمانه حرکت سیلندر و پیستون 360 درجه خواهد بود. سیلندرهای دو زمانه حفره‌هایی برای ورود سوخت دارند به این حفره‌ها پورت گفته می‌شود. موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال ۱۹۲۵ به بازار عرضه شدند. اما در سال ۱۹۳۰ موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد.

  • موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی از آلایندگی بیشتری برخوردار است.
  • لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده‌است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم.
  • در موتورهای دو زمانه برخلاف موتورهای چهار زمانه سوپاپ هوا بر روی بدنه سیلندر و در قسمت پایین تر از سوپاپ تخلیه واقع شده است.
  • در سیستم دیزل دو زمانه حرکت سیلندر و پیستون 360 درجه خواهد بود.
  • مثلا سیستم موتور بنزینی با دیزل موتور متفاوت است یا موتور گازسوز با دیزل موتور فرق می‌کند.

هزینه‌ی تعمیر این موتور ممکن است از سایر انواع بیشتر تمام شود. من حسین اسدی هستم و به تازگی به تیم تولید محتوای دیزل پارسیا پیوسته ام، خوشحالم که در کنار شما خوانندگان عزیز هستم. بنابراین در کورس برگشت پیستون به پائین ابتدا دریچه‌های هوا و سپس دریچه‌های خروج دود باز می‌شوند به طور یکه یک فرصت مناسب برای ورود هوا و خروج دود وجود دارد.

http://boostercctv.ir

در واقع این موتورها انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. موتورهای دیزل شمع ندارند و آنها هوا را مکش میکنند سپس آنرا متراکم میکنند و سوخت را به داخل محفظه احتراق تزریق میکنند و گرمای حاصل از متراکم شدن هوا موجب سوخت در یک موتور دیزل میشود. هزینه سوخت دیزل در مقایسه با بنزین منجر به علاقه قابل توجهی به هواپیماهای کوچک هواپیمای کوچک دیزل شده است و اخیرا چندین تولیدکننده موتورهای دیزلی را برای این منظور آغاز کرده است. موتورهای بنزینی برای کارهای سبک‌تر گزینه بسیار خوبی هستند؛ بنابراین در خودروهای سواری بیشتر از موتورهای بنزینی به جای موتورهای دیزلی استفاده می‌شود.

سوالات رایج

مجله خبری دیزل کمیته هایی دیزلی که تک سیلندر هستند می توانند با باز شدن سوپاپ بالای خود هوای تمیزی را به درون خود بکشند و پیستون متحرک را به سمت بالا و پایین حرکت بدهند. این هوا به صورتی جا به جا می شود که از احتراق جلوگیری شود و تنها تا دمای بالا افزایش امکان مکش هوا را بدهد. وقتی هوا خارج می شود و پیستون به سمت پایین حرکت می کند می تواند دوباره نیروی جدیدی برای کار و تحرک پذیری جذب کند. همین بالا و پایین اومدن پیستون خود سبب به حرکت در آمدن انواع‌موتور دیزل می شوند. احتراق در موتورهای بنزینی نیاز به وجود شمع جهت ایجاد جرقه دارد، اما در موتورهای دیزلی عمل احتراق با فشرده سازی سوخت و بدون نیاز به شمع و جرقه انجام می شود به همین دلیل است که موتورهای دیزلی فاقد شمع می باشند.

موتورهای دیزل بنز : کاربرد اختصاصی در دیزل ژنراتور