دیزل معنی در دیکشنری آبادیس | dieselcommittee

در مورد تسمه ها، تعویض تسمه ها در خودروهای بنزینی بین 120 تا 150 هزار کیلومتر توصیه می شود، در حالی که در خودروهای دیزلی می توان تا 200 هزار کیلومتر به تعویق افتد. انواع موتورهای دیزلی براساس قدرت و توان به سه گروه اصلی کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می شوند. متداول ترین نوع موتور دیزلی، موتورهای با اندازه کوچک هستند که دارای قدرت خروجی کمتر از 188 کیلووات می باشند. پمپ انژکتور یک موتور دیزل به لحاظ قدرتی که می تواند تولید کند ، و سادگی از این نظر که برای کار نیاز به سیستم جرقه زنی و برقی ندارد ، و طول عمر زیاد تجهیزات، بسیار کارآمد است.

انواع موتور دیزل و نحوه کار آن ها

وزن بسیار بالای تانک های آلمانی نیازمند این بود که قدرتی بسیار زیاد آن را به حرکت درآورد . این موتورها به جای میل لنگ متصل به فلایویل , مستقیما به پره هلیکوپتر متصل می شوند به طوری که از یک جا به بعد این پره هست که با شتاب و گریز از مرکز خود موتور را در تارگت های پروازی روشن می کند . در این صورت میل لنگ چرخیده و فلایویل را می چرخاند ( در این لحظه خودرو شروع به حرکت کردن می کند ) . الوکارشناس با هدف ارائه خدمات کارشناسی خودرو با بهترین کیفیت کارشناسی و مناسب ترین قیمت ، کمترین زمان اعزام کارشناسی خودرو در محل ، همراه با مدرن ترین تجهیزات کارشناسی خودرو با کمترین میزان خطا تاسیس گردید. این افتخار ماست که کامل ترین خدمات کارشناسی خودرو در محل را توسط بهترین کارشناس خودرو در محل در جهت رضایتمندی شما کاربران ارائه می دهیم. پس اگر توان یک دیزل ولووپنتا مدل TAD1342 GE معادل ۴۶۶ اسب بخار باشد تبدیل توان بصورت ذیل می باشد.

تفاوت موتور دیزلی با موتور بنزینی

موتور دیزل چیست؟ موتور خودرو، قلب خودرو است و سوخت آن خون خودرو. موتور خودرو یکی از اصلی­ ترین اجزای آن می­ باشد که با ایجاد نیروی محرکه، باعث به حرکت درآوردن خودرو می ­شود. موتور دیزل نیز یکی از انواع موتورهای درون سوز است که به نام مخترع آن (رودلف دیزل)، نامگذاری شده است. این موتورها از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می ­کنند و بدون نیاز به محرک می­ توانند مواد اشتعال‌زا را شعله ور کنند. امروزه از موتورهای دیزلی در خیلی از وسایل استفاده می شود و استفاده گسترده‌ای در زمینه حمل و نقل دارند. در موتورهای دیزلی، هوا فشرده سازی می­ شود سپس سوخت به طور مستقیم به سیلندر ( هوای فشرده) تزریق می­ شود.

بعضی از توربوچاجرها تا ۱۲۰ هزار دور در دقیقه دوران می کنند و دارای پره هایی با قابلیت تنظیم شوندگی هستند. جنس بلوکه سرسیلندر از چدن است و به روش ریخته گری تولید می شود که اکثرا بوش دار هستند. سرسیلندر این موتورها نیز از آلیاژ آلومینیوم یا چدن، ریخته می شود. و انحصاری فروش و خدمات پس از فروش دیزل ژنراتور های كوپله فابريك در ایران فعالیت می کند.

  • ۵- شستشوی داخل سیلندر‌ها که منجر به افزایش طول عمر کارکرد دیزل و پایین آمدن استهلاک دستگاه‌ها می‌گردد.
  • در موتورهای دیزلی برخلاف موتورهای بنزینی از شمع استفاده نمی ­شود و حرارت هوای فشرده شده، به صورت خودبه­ خودی سوخت را مشتعل می­ کند.
  • در واقع هنگامی‌که سوخت متراکم می‌شود، شمع تک پلاتینه می‌تواند در یک جهت جرقه بزند.
  • باید بدانید که سوخت دیزل به نسبت بنزین متراکم‌تر بوده و به همین دلیل پمپ بنزین نمی‌تواند مخلوط این سوخت را در دستگاه حرکت دهد که در نتیجه آن سیستم با مشکلاتی روبرو می‌شود.
  • موتورهای دیزلی پر سر و صدا بوده و دائما در حال لرزش هستند، بنابراین پایه های گیره و سایر قطعات مکانیکی که آنها را احاطه کرده اند نسبت به قطعات مورد استفاده موتورهای بنزینی نسبت به آسیب حساس تر هستند.

اغلب رانندگان به کنترل مجله خبری دیزل کمیته ترمز، تایرها و تعویض به موقع آنها اهمیت می‌دهند اما کمتر راننده‌ای است که به تعویض به موقع کمک فنر خود توجه کند. در هر حال، هرکسی که تابحال بعد از مستهلک شدن کمک فنر خودروی خود از کمک فنرهای Reflex و Sensa-Trac مونرو استفاده کرده باشد تفاوت را کاملاً احساس می‌کند. به علت بالا بودن قدرت و فشار وارد شده بر روی یاتاقان های میل لنگ، آن ها را از جنس فلزات رنگین که در مقابل فشار مقاوم تر است می سازند. استارت جهت چرخاندن فلایویل می باشد که منبع تغذیه آن باتری می باشد.

http://boostercctv.ir