دیزل معنی در دیکشنری آبادیس | dieselcommittee

موتورهای دیزل براساس طرز کارکردشان به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشودند. در این موتورها ها 4 عامل اصلی مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه یا دود انجام میشود. در سال 1925 موتورهای دیزل سبکتری با سرعت بالا به بازار عرضه شد.

در موتورهای دیزلی هم شمع به کار می‌رود؟

EPA افزودنی‌های سوخت را به عنوان محصولاتی که برای افزایش کیفیت و کارایی سوخت‌ها فرموله شده‌اند، تعریف می‌کند. EPA مواد افزودنی را تنظیم می‌کند، زیرا بر انتشار گازهای گلخانه‌ای تأثیر می‌گذارد. تا زمانی که گازوئیل به نقطه اشباع نرسیده باشد، آب قادر به محلول شدن در آن خواهد بود. هنگامی که آب از نقطه اشباع خود بیشتر شود، آب نمی‌تواند دز آن حل شود و به شکل امولوسیون و یا اشباع در خواهد آمد. در این شرایط آب نه حالت محلول دارد و نه حالت آزاد، بلکه به شکل قطرات ریزی در گازوئیل حالت شناور خواهد داشت.

راه های تماس با ما

همین نکته مهندسین مجله خبری دیزل کمیته دیزل را نسبت به آینده اتومبیل های اسپرت دیزل خوش بین تر کرده چرا که با کاستن از وزن اتومبیل های دیزل می توان به بهترین رکوردها دست یافت. تولید انبوه این رودستر هنوز قطعی نشده ولی می توان از تولید انبوه مرسدس بنز ML دیزل با یک موتور شش سیلندر دیزل اطمینان کامل داشت. از آنجایی که سوخت مصرفی موتورهای دیزل از نوع سنگین با عدد ستان ( تعداد اتم های کربن در مولکول سوخت ) بالاست، تزریق مقدار کمی سوخت برای محترق شدن کافی است از این رو موتورهای دیزل را فقیر سوز می نامند. مصرف سوخت موتورهای دیزل تا ۳۰ درصد کمتر از موتورهای بنزینی با حجم و تعداد سیلندر مشابه است . این سیستم در موتورهای دیزل به علت گرمای زیاد حاصل از احتراق، بزرگ تر از موتورهای بنزینی طراحی می شود. همانطور که پیش تر اشاره شد، بهتر است در هنگام انتخاب یک دستگاه، به نوع و حجم کار، موقعیت مکانی، و بررسی مولفه ای مانند سرعت، توجه کرده تا مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

  • ۱۱٫سوخت دیزل مستقیما از نفت بدست می آید اما برای تولید بنزین نیاز به تقطیر است.
  • هنگامی که آب دوش را باز کنید، به علت دمای اضافی منبع آب ورودی، به سرعت گرم تر می شود.
  • از طرفی در موتورهای بنزینی آنچه وارد محفظه احتراق می شود مخلوطی از هوا و بنزین است که با جرقه ای فعال می شود.
  • هنگامی‌که انفجار رخ می‌دهد، پیستون به سمت پایین هل داده می‌شود.

موتور دیزلی چهار زمانه به چهار مرحله برای تکمیل فرایند کار خود احتیاج دارد. در مرحله اول شاهد حرکت پیستون از بالا به پایین ترین نقطه داخل سیلندر هستیم. با حرکت پیستون سوپاپ هوا باز شده و از طرف دیگر سوپاپ تخلیه بسته خواهد شد.

http://boostercctv.ir

موتورهای دیزلی در آسمان، روی آب، زیر زمین، در بیمارستان‌ها، نیروگاه‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند و دارای کاربرد‌های مختلف صنعتی و تجاری هستند. موتور دیزلی که یک موتور احتراقی درون سوز به شمار می‌رود، در دستگاه‌های مختلفی مثل موتور برق، دستگاه چمن زنی، مراکز مختلف و… نیز ممکن است تعبیه شود. در دیزل ژنراتورها تبدیل انرژی سوخت گازوئیل به انرژی الکتریکی صورت میگیرد. براساس نوع دیزل ژنراتور از توان 1 کیلووات ساعت تا 2000 کلیووات ساعت میتوان از دستگاه خروجی گرفت. با طراحی خاصی که موتورهای دیزل دارند با گرم شدن موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور خنک نگه داشته میشود. از رادیاتور برای خنک کردن موتور در سیستم های خنک کننده آبی استفاده میشود.

دیکشنری آبادیس