
بروزرسانی: 28 خرداد 1404
در این مقاله به نکات مثبت و منفی سوخت دیزل و بنزین و مقایسه آنها می پردازیم | dieselcommittee
اگر دو سیلندر که دیوار به دیوار هم هستند دارای کمپرس زیاد باشند، احتمالا متوجه ضربه و خرابی واشر در بین این دو سیلندر خواهید بود. اگر فشار هر چند خانه اول پایین و به مرور فشار خانه های دیگر افزایش یافته باشد تا به سطح نرمال برسد ، نشان دهنده این است که یک سوپاپ قفل کرده است. فشرده سازی و کمپرس کم باعث می شود که حرارت کافی برای احتراق ایجاد نشود و موتور بسختی روشن شود.برای انجام تست فشرده سازی دیزل، از مراحل زیر استفاده کنید.
- گشتاور است که باعث حرکت خودرو مي شود و فرق ماشين ديزلي با بنزيني در اين است که موتور ديزل با داشتن گشتاور بالا براي جابجايي بارهاي سنگين استفاده مي شود.
- برای اشتعال سوخت از یک لامپ الکتریکی یا روش های دیگر در خارج سیلندر استفاده می شد.
- در آزمون های میدانی که در آن زمان توسط اصحاب رسانه انجام شد این پیشرانه توانست بازخورد خوبی را از سمت متخصصان این حوزه بگیرد.
- اغلب وقتی با ما تماس میگیرنداز ما میخواهند که مشکلات موتور را با گوشی تلفن تشخیص دهیم، کاش به این آسانی بود.
- اما یک روز مایکل ویلِتانژ طرحی مبنی بر استفاده موتور های دیزلی در صنعت خودرو و ارتش داد که بلافاصله مورد تحلیل قرار گرفته و محصولات بسیار زیادی ساخته شد .
اغلب وقتی با ما تماس میگیرنداز ما میخواهند که مشکلات موتور را با گوشی تلفن تشخیص دهیم، کاش به این آسانی بود. متخصصان و تعمیرگاه های مجهز به تجهیزات تشخیص گران و پیشرفته همچنان در حال تلاش و فعالیت برای عیب یابی هستند. کدهای خطای کامپیوتری فقط به نقطه مشخصی در مسیر اشاره می کنند که نشان میدهد که این قسمت احتمالا معیوب است ، اما این عیب دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد. شلنگ آب و واتر پمپ که وظیفه انتقال حرارت موتور دیزل به بیرون را دارا می باشند. طرز کار این قسمت به این گونه است که باعث اسپری و پودر شدن سوخت و به بهبود ترکیب آن و سوخت با هوا کمک می کند. در نهايت برتري ماشين ديزلي يا بنزيني براي شما به عوامل بسياري همچون قدرت خريد و نحوه استفاده شما از خودرو بستگي دارد.
تفاوت ایمنی در موتور بنزینی و دیزلی
موتورهای دیزلی صدای تق تق متمایزی تولید می کنند که از آن به عنوان تق تق دیزل یاد می شود. موتورهای دیزلی به گونه ای ساخته شده اند که بسیار مقاوم هستند و عموما عمر طولانی تری نسبت به موتورهای بنزینی دارند. فرق ماشين ديزلي با بنزيني اين است که خودروهاي داراي موتور ديزلي معمولي، پرسروصدا و آلوده کننده محيط زيست هستند و استفاده از آنها در خودروهاي بزرگ باري همچون کاميون ها که نياز به گشتاور و شتاب بالا در مسافت هاي طولاني جاده اي دارند، مناسب تر است. هر چند طراحي جديد موتورهاي ديزلي باعث شده است که خودروهاي سواري کم صداتر و با آلايندگي کمتر روانه بازار شوند که در نزد خريداران محبوبيت زيادي کسب کرده اند.
استارت خوردن موتورهای بنزینی در مقابل موتورهای دیزلی
یعنی شخصی که به سفر می رود می مجله خبری دیزل کمیتهد بیشترین لذت را از سفر به جای زمان گذاشتن جهت سوخت گیری در پمپ بنزین ها صرف کند. در ابتدا سوخت وارد موتور شده و سپس به وسیله پیستون بالا رفته و فشرده می شود و سپس سوخت به وسیله جرقه شمع منفجر شده و قدرت ایجاد شده از انفجار پیستون را به حرکت در می آورد . اما در موتور های دیزلی روند کار بسیار فرق می کند ( بالا تر توضی داده ایم ) . گشتاور است که باعث حرکت خودرو می شود و فرق ماشین دیزلی با بنزینی در این است که موتور دیزل با داشتن گشتاور بالا برای جابجایی بارهای سنگین استفاده می شود.
معرفی نمایندگان فروش کامیون
بنابراین در موتورهای دیزلی، هوا در سیلندر به شدت فشرده می شود (معمولا حدود 14 تا 23 برابر حجم اولیه خود). در موتورهای بنزینی، نسبت تراکم به طور کلی بسیار پایین تر است، زیرا آنها برای شروع فاز احتراق بیشتر به شمع متکی هستند. در مورد نسبت تراکم استفاده شده در موتورهای بنزینی می توان گفت که در حالت عادی بین 7 تا 10 می باشد و در خودروهای با عملکرد بالا این نسبت تراکم کمی بالاتر بوده و تا 13 می رسد.
http://boostercctv.ir