درباره نحوه کار موتورهای دیزلی چه می دانید؟ | dieselcommittee

شلنگ آب و واتر پمپ که وظیفه انتقال حرارت موتور دیزل به بیرون را دارا می باشند. این لوله ها مسئولیت رساندن سوخت از باک به موتور می باشد که باید از مقاومت در برابر فشار وارده سوخت و حرارت را داشته باشد. ۱۱٫سوخت دیزل مستقیما از نفت بدست می آید اما برای تولید بنزین نیاز به تقطیر است.

  • برخی از ادوات کشاوری به واسطه انجام کارهای سنگین و سخت نیازمند موتوری قدرتمند هستند.
  • این بدان معنی است که از نظر مکانیکی هر دو موتور دیزلی و بنزینی معماری مشترکی دارند و می توان در خطوط مونتاژ یکسانی تولید شوند.
  • سوخت بعد از فیلترها وارد بدنه واحد شده و از طریق خروجی هر پمپ به وسیله یک لوله فشار قوی با فشار حدود 300 بار به انژکتورها منتقل می شود.
  • موتور تا زمانی که دمای خنک کننده افزایش یابد، باید گرم شود، بین 75 تا 85 درجه سانیگراد.
  • گرمکن الکتریکی کوچکی که در محفظه احتراق اولیه موتور های دیزلی نصب می شود تا محفظه احتراق را پیش گرم کند و موتور در هوای سرد آسانتر روشن شود .

بنابراین، این نوع سوخت باید پاشیده شود و نمی‌توان آن را در هوا تبخیر کرد. شرکت راد دیزل در قالب سهامی خاص و با سرمایه بخش خصوصی فعالیت خود را در زمینه واردات آغاز نمود. راد دیزل با تکیه بر دانش،تخصص و تجربه کارشناسان متعهد خود در زمینه‌ی واردات انواع ژنراتور تک، ژنراتور گازسوز، دیزل ژنراتور، موتور برق،لوازم یدکی دیزل ژنراتور و… است.

پمپ تزریق 3406 دست دوم , پمپ سوخت دیزل 1044409 104-4409 برای بیل مکانیکی E245B

هنگام رانندگی در آب و هوای زیر صفر، سوخت دیزل حالت ژله ای پیدا می کند و باعث ایجاد مشکلات زیادی هنگام روشن شدن موتور می گردد. این مشکل با وجود سیستم هایی که سوخت را درون باک گرم می کنند تا حدی حل می شود. موتورهای دیزلی بر اساس نحوه ی کار بر دو دسته ی موتورهای چهار زمانه و موتورهای دو زمانه تقسیم می شوند.

سیستم سوخت رسانی دیزل ژنراتور:

به همین دلیل این نوع موتورها را اشتعال بر اثر فشار بالا نامیده­اند. اما این موتورها دارای معایبی نیز هستند که از جمله آن ها می توان به بازده کمتر نسبت به موتورهای با پاشش مستقیم و نیاز به مرحله طولانی تر پیش گرمایی در زمان استارت اولیه (استارت سرد) نام برد. موتورهای دیزل بر مبنای نسبت فشار بالا طراحی شده اند که در نتیجه فشار بالا، درجه حرارت هوای فشرده شده داخل محفظه احتراق، بالا می رود. بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که فشار سبب اشتعال خواهد شد. به همین دلیل این نوع موتورها را اشتعال بر اثر فشار بالا نامیده اند. بیشتر وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون ها ،تریلر، کمرشکن، اف هاش، انواع ولوو، ترانزیت ها و …

محدودیت ورودی هوا به دیزل :

اگر مجله خبری دیزل کمیته هوا را بیش از اندازه متراکم کند ، مخلوط سوخت و هوا به طور خود به خودی مشتعل می شود و سبب ضربه زدن می شود . موتور های دیزل تنها هوا را متراکم می کنند، بنابراین نسبت تراکم می تواند خیلی بالا باشد. موتور دیزل نوعی از موتورهای درون‌سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود. تفاوت اصلی موتورهای دیزل با دیگر موتورها، استفاده از احتراق در اثر تراکم آن است.

http://boostercctv.ir