ثمین خودرو دیزل | dieselcommittee

موتور دیزل، گونه‌ای موتور درون‌سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می‌شود. در این گونه پیشرانه‌ها عمل انفجار صورت نمی‌گیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه‌زدن متراکم می‌شوند و دور اصلی این پیشرانه‌ها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰۰ دور در دقیقه محسوب می‌گردند. این میزان با بهبود کارآمدی موتورهای دیزلی ترکیب می‌شود و دلیل طی کردن مسافت بهتر موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی را توصیف می‌کند.

  • گروه Dayun Automobile Manufacturer Co. ، با مسئولیت محدود ، در منطقه اقتصادی Yuncheng ، استان شانشی ، با سرمایه ثبت 850 میلیون یوان در سال ۱۹۸۷ تاسیس و واقع شده است.
  • وقتی صحبت از حمل و نقل سنگین و سفرهای طولانی می شود، ممکن است نظرات و ایده ها به سمت استحکام و دوام یک موتور دیزلی تغییر کند.
  • در مقابل، تراکم بسیار بالا در موتورهای دیزل، روشن شدن موتور را بسیار سخت تر می کند.
  • بدین معنا که سوخت به هنگام ورود به موتور با هوا مخلوط می‌شود و در درون سیلندرها فشرده می‌شود.
  • در همین حال سوپاپ تخلیه نیز بازمی‌گردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج می‌گردند.
  • درباره جزئیات گیربکس کامیون ها بیشتر بدانید جزئیات گیربکس کامیون ها سیستم…

با توجه به این موضوع، بحث تعمیرات و خدمات پس از فروش برای پیشرانه‌هایی که با بنزین کار می‌کنند با اختلاف زیاد از دیگر مدل‌های پیشرانه در ایران قوی‌تر است. تعداد تعمیرکارها و مکانیک‌هایی که می‌توانند موتور بنزینی را تعمیر کنند بسیار بیشتر از تعمیرکارانی است که به طور تخصصی با پیشرانه‌های دیزلی سروکار داشته و توان تعمیر آن را دارند. این موضوع یک چالش اصلی بر سر راه توسعه محصولات دیزلی در کلاس سواری‌هاست که البته با مرور زمان و با افزایش تولید حل می‌شود اما تا آن زمان احتمالاً خیلی‌ها باید به دلیل نبود تعمیرکار حرفه‌ای و یا مراکز تعمیراتی متخصص در مسیر بمانند. در بازار ایران شمار بسیار محدودی خودرو سواری و یا پیکاپ و ون با سیستم دیزل وجود دارد. پیکاپ فوتون تانلند و ون مکسوس ازجمله مشهورترین موتورهای دیزلی در بازار هستند که اگرچه هیچ‌ وقت جایگاه مناسبی در بازار پیدا نکردند اما در آزمایش‌های شهری و جاده‌ای نتیجه خوبی از خود به‌جای گذاشتند.

تفاوت احتراق در موتورهای دیزلی و بنزینی

ديگر تنها مجله خبری دیزل کمیته بنزيني، بهترين گزينه براي خودروهاي سواري نيست و با پيشرفت‌هايي که در موتور ديزلي انجام شده است، خودروهاي ديزلي خصوصا براي شاسي‌بلند و پيکاپ‌ها رقيبي جدي براي خودروهاي بنزيني براي رانندگي درون‌شهري هستند. دانستن فرق ماشين ديزلي با بنزيني به شما براي انتخاب مناسب‌ترين خودرو براي خريدي موفق، کمک مي‌کند. همچنین همیشه حجم ورودی هوا در موتورهای دیزلی ثابت است و تنها از طریق یک دریچه وارد می‌شود و این در حالی است که در خودروهایی که با بنزین کار می‌کنند، با توجه به وضعیت گاز، حجم هوایی که وارد سیلندر می‌شود، متفاوت است. از نقاط قوت موتورهای دیزلی این است که از آنجایی که سوخت در داخل سیلندرها می‌سوزد، احتراقی که در درون ایجاد می‌شود، انرژی کمتری صرف می‌کند. همچنین همه‌ی این فعل و انفعالات در یک محل اتفاق میفتد و نتیجه هم به صرفه‌تر است و هم انرژی بیشتری تولید می‌کند.

عرضه کشنده کاماز آکتروس در ایران توسط رخش خودرو دیزل

مراقبت از وضعیت شمع ها و بررسی برای تعویض و نگهداری فیلتر بنزین، عنصری حیاتی به دلیل ناخالصی ها است که در موتورهای بنزینی حائز اهمیت می باشد. در موتورهای بنزینی، ضروری است که شمع ها به صورت دوره ای بررسی شوند و فیلرگیری آن جهت تنظیم دهانه شمع چک شود تا اطمینان حاصل شود که جرقه ای که موتور را روشن می کند به درستی انجام می شود. در موتورهای دیزلی ، فشرده سازی هوا حدود 25 برابر شدیدتر از موتور بنزینی صورت گرفته و بعد با ورود سوخت، به خاطر دمای خیلی بالای سیلندر که از فشرده سازی هوا ناشی شده است، انفجار صورت می گیرد. اگر بخواهیم انرژی بیشتری را از مخلوط هوا و سوخت بگیریم، نسبت تراکم بالا مطلوب است زیرا منجر به راندمان حرارتی بالاتر می شود. با ذکر این موضوع متوجه می شویم که، در واقع موتورهای دیزلی بالاترین راندمان حرارتی را در بین موتورهای احتراق داخلی دارند.

تفاوت ایمنی در موتور بنزینی و دیزلی

موتورهای دیزلی و بنزینی در بحث انبساط سوخت از همان مفهوم استفاده می کنند. هر دو موتور احتراق داخلی هستند که انرژی شیمیایی را از سوخت به انرژی مکانیکی منتقل می کنند که باعث حرکت پیستون ها در سیلندرها می شود. پیستون ها به میل لنگ متصل هستند که برای ایجاد قدرت برای حرکت خودرو حرکت ایجاد می کند. موتورهای دیزلی و بنزینی موتورهای قابل احتراق هستند به این معنی که آنها با انفجارهای کوچک سوخت را به انرژی تبدیل می کنند. بنزین به موتور تحویل داده می شود و با هوا مخلوط می شود و سپس توسط پیستون ها فشرده می شود و از جرقه های ساخته شده از شمع ها مشتعل می شود. از طرف دیگر موتورهای دیزلی قبل از تزریق مستقیم سوخت به محفظه احتراق هوا را فشرده می کنند.

http://boostercctv.ir