با این حال، یک مجله خبری دیزل کمیته گازسوز هوا و سوخت را قبل از تزریق به سیلندر مخلوط می کند. دمای بالای هوا در سیلندر به دلیل تراکم آدیاباتیک است (فرایند آدیاباتیک، فرایندی است که در طول مدت زمان واکنش، گرما بین سیستم و محیط مبادله نمیشود.). این موتورها فقط هوا را فشرده می کنند و سوخت را فشرده نمی کنند و هنگامی که سوخت دیزل به محفظه احتراق تزریق می شود، خود به خود احتراق می یابد. چرخه موتورهای دیزل به این شکل است که شامل یک فرآیند فشار ثابت، یک فرآیند حجم ثابت و دو فرآیند ایزنتروپیک می شود. انژکتوری که در موتورهای دیزلی بکار می رود، باید این خاصیت را دارا باشد که بتواند دما و فشار داخلی موتور را تحمل کند و سوخت را به قطعات ریز تبدیل کند. موتورهای دیزلی دارای دو پمپ سوخت هستند، وظیفه ی یکی از آنها انتقال سوخت از باک به محفظه ی موتور است و دیگری که فشار داخل محفظه ی احتراق را زیاد می کند.
- در این گونه پیشرانهها عمل انفجار صورت نمیگیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم میشوند ودور اصلی این پیشرانهها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰ دور/دقیقه محسوب میگردند.
- بنابراین بعضی موتور های دیزلی، سوپاپ مکش مخصوصی قبل از محفظه احتراق به کار میگیرند یا از تجهیزات دیگری برای گردابی (چرخشی) کردن هوا در داخل محفظه احتراق استفاده میکنند.
- هر دوی این موتورها نسبت فشار متفاوتی در مرحله احتراق برای سوخت دارند و این یکی دیگر از تفاوت های موتورهای دیزلی و بنزینی است.
- طول همه لولههايي كه گازوئيل را از پمپ سوخت پاش به سوخت پاشها ميرسانند، برابر است.
- بیشتر سوختهای دیزلی که تولید و مصرف میشوند، از نفت خام در پالایشگاههای نفت تصفیه میگردند.
موتورهای دیزلی آلاینده های یکسانی دارند، اما سوخت خود را به طور موثرتر و تمیزتر می سوزانند که به سوزاندن ذرات جامد در اگزوز کمک می کند. همه وظایف در موتور های جدید توسط سیستم کنترل ECM با مجموعه از سنسورهای پیچیدهای که هر چیزی را از دور موتور تا دمای روغن و مایع خنک کننده را اندازهگیری میکنند (حتی وضعیت موتور)، کنترل میشود. سیستم کنترل ECM دمای هوای محفظه را حس میکند و تایمینگ موتور را در هوای سرد ریتارد میکند، بنابراین انژکتور سوخت را دیرتر تزریق میکند. در نهایت هوا در داخل سیلندر بیشتر متراکم میشود و با گرمای زیادی ایجاد شده، به روشن شدن موتور کمک میکند.
وقتی صحبت از حمل و نقل سنگین و سفرهای طولانی می شود، ممکن است نظرات و ایده ها به سمت استحکام و دوام یک موتور دیزلی تغییر کند. برای استفاده های روزمره، مانند سفرهای کوتاه به محل کار یا دانشگاه، کم هزینه بودن، کاربردی بودن و سرعت بالاتر، طبیعتا موتورهای بنزینی برای شما بسیار بهتر است. ۲٫موتور دیزل سوخت را مستقیم به داخل محفظه احتراق تزریق میکند و هیچگونه هوا اضافی جدا از فیلتر هوا و لوله های ورودی نمیگیرد .
محدودیت ورودی هوا به دیزل :
پمپ انژکتور در سیستم سوخت رسانی چند وظیفه بر عهده دارند ابندا اینکه به جهت پودر کردن گازوئیل فشار بالایی ایجاد میکند . رودولف دیزل سال ۱۸۵۸ در پاریس متولد شد و پدر و مادرش مهاجران باواریا بودند. رودولف دیزل در دانشگاه پلیتکنیک مونیخ تحصیلات خود را آغاز کرد. بعد از فارغ التحصیلی، او به عنوان مهندس یخچال شروع به کار کرد اما او بسیار علاقهمند به طراحی موتور بود.
قطعات داخلی پمپ سوخت دیزل و انژکتور دیزل فرسوده می شوند و یک یا ترکیبی از مشکلات ذکر شده در بالا موجب بروز زنجیره ای از مشکلات میشوند. سوخت دیزلی در ژنراتورهای دیزلی هم استفاده میشود تا الکتریسیته تولید کند. بسیاری از ساختمانهای بزرگ صنعتی، اداری، بیمارستانی و نیروگاهی برای تولید برق اضطراری و بکآپ، ژنراتورهای دیزلی دارند. بیشتر روستاهای دورافتاده هم از ژنراتورهای دیزلی بهعنوان منبع اصلی برق استفاده میکنند. آنچه برخی سازندگان در نظر دارند استفاده از بیشترین تعداد قطعات تکراری و ماژولار در مکانیک خودروهای دیزل و مکانیک بنزین به منظور صرفه جویی در هزینه ها، بهبود قیمت و افزایش انعطاف پذیری است.