شلنگ آب و واتر پمپ که وظیفه انتقال حرارت موتور دیزل به بیرون را دارا می باشند. این لوله ها مسئولیت رساندن سوخت از باک به موتور می باشد که باید از مقاومت در برابر فشار وارده سوخت و حرارت را داشته باشد. ۱۱٫سوخت دیزل مستقیما از نفت بدست می آید اما برای تولید بنزین نیاز به تقطیر است.
یک پاسخ به “تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی”
بنابراین، این نوع سوخت باید پاشیده شود و نمیتوان آن را در هوا تبخیر کرد. شرکت راد دیزل در قالب سهامی خاص و با سرمایه بخش خصوصی فعالیت خود را در زمینه واردات آغاز نمود. راد دیزل با تکیه بر دانش،تخصص و تجربه کارشناسان متعهد خود در زمینهی واردات انواع ژنراتور تک، ژنراتور گازسوز، دیزل ژنراتور، موتور برق،لوازم یدکی دیزل ژنراتور و… است.
به همین دلیل این نوع موتورها را اشتعال بر اثر فشار بالا نامیدهاند. اما این موتورها دارای معایبی نیز هستند که از جمله آن ها می توان به بازده کمتر نسبت به موتورهای با پاشش مستقیم و نیاز به مرحله طولانی تر پیش گرمایی در زمان استارت اولیه (استارت سرد) نام برد. موتورهای دیزل بر مبنای نسبت فشار بالا طراحی شده اند که در نتیجه فشار بالا، درجه حرارت هوای فشرده شده داخل محفظه احتراق، بالا می رود. بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که فشار سبب اشتعال خواهد شد. به همین دلیل این نوع موتورها را اشتعال بر اثر فشار بالا نامیده اند. بیشتر وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون ها ،تریلر، کمرشکن، اف هاش، انواع ولوو، ترانزیت ها و …
- این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا بوجود میآمد.
- اما موتور های بنزینی اگر تنظیم موتور و اصلاح اکتانات نداشته باشند در فشار بالا دچار انفجار میشوند.
- انژکتور باید قادر باشد تا دما و فشار داخلی سیلندر را تحمل و سوخت را به قطرات ریز تبدیل کند.
- سیستم سوخت رسانی در موتور دیزل به این ترتیب عمل می کند که ابتدا گازوییل از باک توسط پمپ برقی گرفته شده و پس از عبور از فیلتر وارد پمپ فشار بالا می شود.
- یکی دیگر از مشکلات رایج در موتورهای دیزلی شرکت های مختلف خودرو، واشر سرسیلندر است.
- بسیاری از محصولاتی که ما استفاده میکنیم، بهوسیله کامیونها و قطارها حملونقل میشوند که موتور دیزلی دارند و بیشتر تجهیزات ساختوساز و کشاورزی هم موتور دیزلی دارند.
اگر مجله خبری دیزل کمیته هوا را بیش از اندازه متراکم کند ، مخلوط سوخت و هوا به طور خود به خودی مشتعل می شود و سبب ضربه زدن می شود . موتور های دیزل تنها هوا را متراکم می کنند، بنابراین نسبت تراکم می تواند خیلی بالا باشد. موتور دیزل نوعی از موتورهای درونسوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود. تفاوت اصلی موتورهای دیزل با دیگر موتورها، استفاده از احتراق در اثر تراکم آن است.
آیا امکان ترکیب گازوئیل و بنزین وجود دارد؟
هنگام رانندگی در آب و هوای زیر صفر، سوخت دیزل حالت ژله ای پیدا می کند و باعث ایجاد مشکلات زیادی هنگام روشن شدن موتور می گردد. این مشکل با وجود سیستم هایی که سوخت را درون باک گرم می کنند تا حدی حل می شود. موتورهای دیزلی بر اساس نحوه ی کار بر دو دسته ی موتورهای چهار زمانه و موتورهای دو زمانه تقسیم می شوند.