تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی + مزایا ، معایب و کاربرد هرکدام | dieselcommittee

در سال ۱۹۸۷ بود که اولین موتور دیزل او توانست با موفقیت کار کند. موتورهای دیزلی مدرن، نسخه بهبود یافته‌ی مفهوم اصلی رودولف دیزل است. موتور دیزل، گونه‌ای موتور درون‌سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می‌شود. تفاوت اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است.

  • موتور دیزل یک موتور احتراق داخلی است که در آن سوخت به محفظه احتراق تزریق می‌شود.
  • اما به عنوان یک تفاوت، موتور دیزلی به خاطر نوع سوخت خود ، که گازوئیل است، آلایندگی بیشتری دارد؛ چرا که دوده های نسوخته و بوی بسیار بدی تولید می کند که برای سلامتی ضرر زیادی دارد.
  • پمپ اولیه به دو صورت پیستون دار و دیافراگمی که نوع پیستون دار متداول پر مصرف تر است.
  • خرید وسیله نقلیه با موتور بنزینی یا دیزلی بستگی به استفاده شما دارد.

دیزل حاوی مواد افزودنی کمتری نسبت به بنزین بوده و در نتیجه گازهای گلخانه‌ای کمتری آزاد می‌کند. با این حال، گازوئیل هنگام سوختن، گوگرد بیشتری تولید می‌کند که به افزایش احتمال بارش باران اسیدی کمک می‌کند. گازوئیل حدود 36.7 مگاژول و بنزین حدود 33.7 مگاژول محتوای انرژی دارد که به همین دلیل سوخت دیزل حدود 16 درصد از سوخت بنزین در این زمینه جلوتر می‌باشد. در واقع برای تبدیل انرژی سوخت دو مرتبه حرکت رفت و برگشت پیستون لازم است در هربار چرخش میلنگ این امر اتفاق می افتد.

http://boostercctv.ir

در هر دو مدل از موتورهای دیزلی، چهار عمل اصلی صورت می گیرد که عبارت است از مکش یا تنفس، تراکم یا فشرده شدن هوا، انفجار و تخلیه دود. این موتورها سنگین، کم سرعت، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند. کلمه دیزل نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانه‌روزی، نوع خاصی از موتورهای احتراق داخلی را به ثبت رساند، به احترام این مخترع اینگونه موتورها را موتورهای دیزل می‌نامند. این گونه موتورها با موتورهای احتراق خارجی، مانند موتورهایی که در لوکوموتیوهای بخار قدیمی مورد استفاده قرار می‌گرفت، فرق‌های زیادی دارند. در موتورهای بخار، یک آتش بزرگ در یک طرف یک بویلر قرار دارد و به آب حرارت داده و آن را به بخار تبدیل می‌کند. بخار در داخل لوله‌هایی به حرکت در می‌آید و در آن سوی بویلر به یک سیلندر می‌رسد.

سیستم سوخت رسانی دیزل ژنراتور:

در ادامه معمولی ترین مجله خبری دیزل کمیتههای سوخت رسانی در موتورهای دیزل دیده می شود. در صورت داشتن هرگونه سوال راجع به موتور دیزل ژنراتور میتوانید از طریق تماس با ما یا نظر گذاشتن در این مطلب از ما مشاوره رایگان بگیرید. ۸٫فقدان یک سیستم الکتریکی جرقه زنی باعث کاهش بار پارازیتی روی موتور می‌شود ، زیرا موتور لازم نیست برای احتراق سوخت برق تولید کند. ۱٫سوخت دیزل دارای تراکم انرژی بیشتری است و حجم سوخت کمتری برای انجام یک مقدار مشخص از کار لازم است .

نمیتوان به صورت قطعی ادعا کرد که موتور بنزینی بهتر است یا موتور دیزلی. در این مقاله تعریفی از دو موتور، کاربردهای آن ها و بیان برخی تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی خواهیم داشت. ۴٫با توجه به تفاوت های بالا سوخت های دیزلی در مقایسه با بنزین و سایر سوخت های احتراقی، موتورهای دیزلی کارایی ترمودینامیکی بالاتری دارند.

مشخصات موتور 7 اسب  SKN 178 FE