تحقیق درباره سیستم سوخت رسانی موتور دیزل | dieselcommittee

در ابتدا پس از اختراع مجله خبری دیزل کمیتههای دیزلی از آن ها در زمینه های پمپاژ آب، راندن قایق های مسافربری و باری، تولید برق و تولید قدرت برای رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده میشد. این موتورها دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهار زمانه بودند. برخی از ادوات کشاوری به واسطه انجام کارهای سنگین و سخت نیازمند موتوری قدرتمند هستند. از سویی دیگر با توجه به حجم گسترده و وسیع استفاده از ماشین آلات در زمین های کشاورزی بزرگ مصرف سوخت و دسترسی به سوخت ارزان بسیار مهم است. گازوییل سوختی ارزان تر از بنزین بوده و همچنین موتور های دیزلی اصولا مصرف پایین تری در مسافت های طولانی کاری دارند. اگر دسترسی به سوخت دیزل فراهم باشد برای انجام کارهای سنگین در امور کشاورزی موتور های دیزلی معقول تر به نظر می رسد.

مونتاژ موتور کارکرده

تعمیر و نگهداری خودرو بسیار فراتر از تعویض روغن و فیلتر است. در مورد خودروهای دیزلی، برای جلوگیری از خرابی های پرهزینه باید زود اقدام کرد. مراقبت از وضعیت شمع ها و بررسی برای تعویض و نگهداری فیلتر بنزین، عنصری حیاتی به دلیل ناخالصی ها است که در موتورهای بنزینی حائز اهمیت می باشد. در موتورهای بنزینی، ضروری است که شمع ها به صورت دوره ای بررسی شوند و فیلرگیری آن جهت تنظیم دهانه شمع چک شود تا اطمینان حاصل شود که جرقه ای که موتور را روشن می کند به درستی انجام می شود. و پاشش صحیح و به موقع سوخت در یک موتور دیزل اساسی ترین عامل در بهبود بازدهی آن می باشد. به همین دلیل بیشتر سازند گان موتورهای دیزل در زمینه سیستم سوخت رسانی تحقیقات و کارهای بسیاری انجام داده و روشهای مخصوص به خود را دارند.

http://boostercctv.ir

امروزه موتورهای دیزلی بسیار پیچیده تر هستند و تشخیص عیب آنها دشوار تر است. ما در اینجا سعی میکنیم تمام دانشی که از تجربیات دیگر افراد و سالهای کار در تجارت دیزل را بدست آورده ایم در اختیار شما بگزاریم. موتورهای دیزلی در کامیون‌ها، قطارها، قایق‌ها و کرجی‌ها استفاده می‌شوند و در حمل‌ونقل همه محصولاتی که مردم مصرف می‌کنند، نقش دارند. این سیستم یکی از متداول ترین انواع سیستم های سوخت رسانی در موتورهای دیزل امروزی است. در میان انواع سیستم های سوخت رسانی این سیستم از نظر مقدار پاشش و زمانبندی بسیار دقیق می باشد.

آینده ماژولار بودن موتورهای بنزینی و دیزلی از نظر مکانیکی

۷٫سیم پیچ ، سیستم های جرقه زنی و غیره که باعث ایجاد حذف و ایجاد نویز می‌شود در موتور دیزل وجود ندارد . این امر به هنگام استفاده در کشتی ها و هواپیما ها که از برنامه های رادیویی ، ناوبری و تجهیزات ارتباطی زیادی استفاده می‌کنند بسیار اهمیت دارد. ۳٫سوخت های سنگین مانند دیزل (گازوئیل) دارای رتبه ساتان بالاتر و اکتان پایین تر هستند در نتیجه باعث افزایش تمایل برای احتراق خود به خودی و به طور کامل در سیلندر هستند . به همین سبب در هنگام تزریق دیزل به محفظه عمل سوختن به طور کامل انجام می‌شود.

  • در این مرحله مخلوط سوخت و هوا مشتعل می شود و باعث انفجار می شود.
  • پمپ خنک‌کننده برای به حرکت درآوردن مایع خنک‌کننده در درون موتور و همچنین از یک دستگاهی به نام رادیاتور برای خنک کردن مایع و انتقال حرارت آب به هوای اطراف استفاده می‌شود.
  • موتورهای دیزلی نیز مانند موتورهای بنزینی، موتور احتراق داخلی هستند که به عنوان موتور احتراق تراکمی نیز شناخته می شود.
  • فشرده سازی باعث میشود دمای هوای داخل سیلندر تا حد زیادی افزایش یابد تا سوخت دیزل پخته شده به داخل اتاق احتراق تزریق شود و باعث ایجاد جرقه خود به خودی می‌شود.
  • همراهان همیشگی اسان بار در صورتی که مقاله فوق مورد توجه شما قرار گرفته است پیشنهاد میکنیم مقالات ” بارنامه الکترونیکی چیست ” ، ” آموزش صدور بارنامه ” و ” بزرگ مقیاس هوشمند چیست ” را نیز مطالعه نمایید.

از جمله مزیت های این سوخت می توان به در دسترس بودن آن اشاره کرد. یکی از دلایل ارزان تر بودن سوخت دیزل مراحل کمتری است که برای تصفیه نیاز دارد و این باعث می شود که هزینه تمام شده آن کم باشد. دمای اشتعال سوخت دیزل نسبت به بنزین و … بالا تر است بنابراین خطر آتش سوزی آن نیز کم تر است. به همین دلیل امکان ذخیره این سوخت برای حجم و زمان بالا وجود دارد.

میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتورها