تعداد مالکان تسلا که به خودروهای ICE بازگشتهاند، پنج سال پیش بهطور قابلتوجهی بیشتر بود، که نشان میدهد مردم اکنون کمتر احتمال دارد از شر خودروهای الکتریکی خود خلاص شوند.
- 51 درصد از مالکان تسلا یک وسیله نقلیه خالص ICE را به عنوان جایگزینی برای خودروی برقی خود در سال 2024 انتخاب کردند.
- این درصد در سال 2020 بسیار بالاتر بود، زمانی که 76 درصد از خریداران تسلا به ICE بازگشتند.
- خریداران تمایل بیشتری به تعویض تسلای خود با خودروی برقی از یک خودروساز قدیمی دارند.
طبق یک مطالعه اخیر، اکثر مالکان تسلا خودروهای الکتریکی خود را برای مدلهای موتور احتراقی در سال 2024 رها کردهاند و تنها 32 درصد آنها را انتخاب کردهاند که برقی بمانند.
به طور خاص، 51 درصد از مالکان تسلا به خودروهای موتور احتراق داخلی خالص (ICE) روی آوردند، در حالی که 10 درصد به خودروهای هیبریدی و 6 درصد خودروهای پلاگین هیبریدی را انتخاب کردند. این روندها بازتاب یافته های یک نظرسنجی اخیر McKinsey & Co است که نشان می دهد تقریباً نیمی (46 درصد) از دارندگان خودروهای برقی در ایالات متحده احتمالاً برای خرید بعدی خود به وسایل نقلیه احتراقی باز خواهند گشت.
بیشتر: مطالعه جدید نشان می دهد 46٪ از خریداران خودروهای الکتریکی در ایالات متحده می خواهند به ICE برگردند
اگرچه این ممکن است برای تسلا و به طور کلی بازار خودروهای الکتریکی هشدار دهنده به نظر برسد، اما در واقع پیشرفت قابل توجهی را نسبت به ارقام گذشته نشان می دهد. به گفته ادموندز، در سال 2020، 76 درصد از مالکان تسلا خودروهای برقی خود را برای خودروهای موتور احتراق داخلی رها کردند و تنها 9 درصد آنها به سایر مدلهای برقی انتقال پیدا کردند. خوشبختانه برای تسلا، این اعداد از آن زمان به طور پیوسته کاهش یافته است.
به طور سنتی، مالکان تسلا تمایل مشخصی برای خروج از چشم انداز خودروهای الکتریکی نشان داده اند. این تغییر ممکن است نشان دهد که مسیریابی زندگی با یک وسیله نقلیه الکتریکی در آمریکای شمالی با گذشت سالها کمتر چالش برانگیز می شود. با این حال، آمارهای کنونی نشان میدهد که برای جذابتر کردن مالکیت خودروهای برقی برای عموم مردم، هنوز پیشرفتهای قابل توجهی لازم است.
داده های تجارت تسلا
یکی دیگر از مشاهدات متقاعد کننده این است که تعداد فزاینده ای از خریداران در حال جایگزینی تسلاهای خود با خودروهای الکتریکی از خودروسازان قدیمی هستند. این تغییر تا حدودی قابل پیش بینی است، با توجه به انتقال تسلا از یک پیشروی EV به رویارویی با تعداد زیادی از رقبا در بخش های اصلی.
در نهایت، نمودار بالا به وضوح نشان می دهد که هیبریدها و هیبریدهای پلاگین (PHEVs) به عنوان جایگزین تسلاس جذابیت زیادی به دست نمی آورند. اگرچه این نوع وسایل نقلیه در بین خریداران خودروهای جدید محبوبیت بیشتری پیدا میکنند، اما برای کسانی که تجربه قبلی خودروهای برقی دارند کمتر جذاب به نظر میرسند.
از سوی دیگر، نسبت مالکان تسلا که به PHEV تغییر میدهند بسیار بیشتر از نرخ کل بازار PHEV است، احتمالاً به این دلیل که این مالکان سابق خودروهای برقی قبلاً چالشهای شارژ خودرو را بررسی کردهاند.
منبع: https://www.carscoops.com/2024/08/over-half-of-tesla-owners-switch-to-gas-cars-but-its-an-improvement/